Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opera vs IE?


Anbefalte innlegg

Jeg håper ikke du mente meg, for det er ikke det jeg ønsker i det hele tatt. Hvis du leser postene mine i denne tråden, så vil du se at jeg kommer med lassevis av fakta om hvorfor Opera er bedre enn IE. Folk får bruke hva de vil, men når enkelte regelrett ljuger for å få fram poenget sitt, så bare må jeg uttale meg.

 

Har ikke sagt at jeg mener deg direkte. Det jeg kom med var en generell uttalelse om alle de useriøse meningene i forumet, og mot folk som ikke forstår at IE for enkelte kan være bedre enn Opera. Du skriver jo rett ut her at "Opera er bedre enn IE". Er det virkelig det? Nei, for det er helt personlig hva man synes. Du burde skrevet "Jeg synes Opera er bedre enn IE". For jeg mener det motsatte. Hverken IE eller Opera er best, da det kommer an på personlige meninger og preferanser.

 

Hvis du, selv etter å ha lest alle faktaene jeg listet opp, synes at IE er bedre - så værsågod. Jeg gidder ikke hjelpe deg når et eller annet xml script har tatt kvelden på systemet ditt.

 

Det du viser her er en ganske arrogant holdning, og viser motvilje mot å forstå at andre faktisk liker IE bedre enn Opera. Jeg har én grunn til at jeg liker IE bedre enn Opera, som for meg veier opp mot alle dine fakta. Jeg følte meg absolutt ikke hjemme i Opera, selv etter å ha brukt det en ukes tid. Håper du kan akseptere at jeg synes IE var ett mye bedre program uten at du skal begynne å rakke ned på det. Har forøvrig aldri opplevd at IE har krasjet, eller at ett eller annet xml script har tatt kvelden på systemet mitt. Hadde faktisk større problemer med Opera.

 

Men det er min mening. At du liker Opera er helt greit. Skal ikke skrive "selv etter alle fakta jeg har listet opp". Jeg forstår at Opera for mange oppleves som bedre, for de fakta du lister opp er nyttige funksjoner. Men personlig liker jeg IE bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Afseth: Hør hva jeg sier da mann. Nå er det du som blander inn personlige meninger. Jeg har listet opp en masse FAKTA, og det har ingenting med personlige meninger å gjøre. Arrogang holding? Gi deg 'a. Jeg kan ikke skrive 'Jeg synes at Opera er bedre enn IE' når alle fakta peker fram mot at 'Opera ER bedre enn IE'.

 

Bruk hva du vil, jeg bryr meg ganske lite. Men som jeg har sagt, og fortsatt mener, du er mer utsatt, og bruker en ukompatibel nettleser som ikke støtter webstandardene eller andre OS enn Windows.

 

for de fakta du lister opp er nyttige funksjoner. Men personlig liker jeg IE bedre.

Nå får du ta og lese postene mine en gang til. Du misset tydeligvis poenget.

Lenke til kommentar
Men til alle dere Opera fans  

Hvorfor bruke den ?

1. Phoenix er raskere  

2. Phoenix har bedre downloadmanager.

3. Phoenix har bedre popupblocker.

 

<snippet>

 

+++ i bøttevis av funksjoner

 

Hmm, var det ikke du som ikke likte Opera pga. for mange features?!

 

Tenkte meg att du måtte gjøre dette , ventet på det

 

 

+++ i bøttevis av funksjoner du kan adde som du vil ..

 

 

Du måtte klippe , vel sier litt om deg det da

poenget var at du kunne legge inn all dritten om du ville ha den .

Lenke til kommentar
Afseth: Hør hva jeg sier da mann. Nå er det du som blander inn personlige meninger. Jeg har listet opp en masse FAKTA, og det har ingenting med personlige meninger å gjøre. Arrogang holding? Gi deg 'a. Jeg kan ikke skrive 'Jeg synes at Opera er bedre enn IE' når alle fakta peker fram mot at 'Opera ER bedre enn IE'.

 

Hmm... du mener at Opera er bedre enn IE uten forbehold. Jeg mener at IE er bedre enn Opera, men med ett forbehold... personlige preferanser. Klarer du å fatte at noen kanskje synes IE er bedre enn Opera?

 

Bruk hva du vil, jeg bryr meg ganske lite. Men som jeg har sagt, og fortsatt mener, du er mer utsatt, og bruker en ukompatibel nettleser som ikke støtter webstandardene eller andre OS enn Windows.

 

Har aldri hatt problemer med IE, aldri opplevd å ha problemer med en side. Hører mange må identifisere Opera som IE, men vet for lite om hvorfor til å si noe om dette.

 

for de fakta du lister opp er nyttige funksjoner. Men personlig liker jeg IE bedre.

Nå får du ta og lese postene mine en gang til. Du misset tydeligvis poenget.

 

Hvilket poeng? Folk har forskjellige meninger, og liker forskjellige web-browsere best, slik at ingen kan si at den og den browseren er best uten forbehold. Det var det som var meningen i min første post, som du svarte på. Jeg bare svarer deg, når du mener at Opera er best, og at det ikke bare er din personlige mening og samtidig sier at du håper min post ikke var rettet mot deg.

Lenke til kommentar

For ørtende (og siste) gang, bruk IE hvis du vil. Jeg har ikke sagt at du må bruke Opera, bruk det du selv liker. Det jeg sier er at jeg har listet opp en bunch med fakta om hvorfor Opera er bedre enn IE...

 

Nei, hvorfor gidder jeg. I don't feed the trolls... :shrug:

Lenke til kommentar
Hvis Opera er raskere enn IE...hvorfor loader den treigere?

 

Loader? Som i loader sider eller starter opp?

 

Når det gjelder oppstartstiden så har IE en fordel i at den er halvveis integrert i OSet.

 

Når det gjelder selve surfinga så er det mye som gjør Opera til å bli raskere. Måten den tegner sider på f.eks Min helt personlige oppfattning er at man kan bruke sidene raskere med Opera. Opera sine features som muligheten for å åpne sider i bakgrunnen gjør også at den blir mer effektiv å bruke.

 

På søkesida er Opera bedre fordi du kan søke rett i adressefeltet. f.eks vil "g hardware" gjøre et søk på hardware med google. I IE blir du nødt til først å skrive inn www.google.com laste google.com og så søke.

 

Så har du bookmarks. I Opera kan du gi disse nicknames. f.eks har jeg bookmarka "http://forum.hardware.no/search.php?search_id=newposts" og satt "new" som nickname. Dette gjør at jeg raskt kan komme til den sida. I IE kan du riktignok kun skrive inn tittel i adressefeltet, men da mister du lett den beskrivende tittelen i favorittene og det blir rot.

 

Pga masse slike småting så føler hvertfall jeg at Opera er raskere og mer effektiv å bruke enn IE.

Lenke til kommentar
Nei, hvorfor gidder jeg. I don't feed the trolls... :shrug:

 

så, alle som liker IE er troll i dine øyne?

 

Nei da, bare de som bruker troll-aktig argumentasjon som "de eneste kundene som betyr noe er de som bruker IE" ;).

 

AtW

 

Hihihi... satt Dr. Oeteker pizzaen på tebud fra Obs! i halsen der gitt... Arti nattlesning *ler*

 

Ang stabilitetsproblemer for Opera under linux, som jeg bruker, så er de i høyeste grad tilstedet også her. I mine uopplyste dager for mange herrens år siden, da jeg fortsatt brukte IE4.0, så hendte det jo seg at jeg med 20 IE vinduer oppe fikk en feil som lukket alle sammen. Skikkelig koselig det ja... Og dette problemet er i høyeste grad reelt også for relativt stabile WinXP.

 

Men Opera "husker" sidene når den krasjer, og det gjør at jeg iallefall overlever med Operas lettere ustabilitet. Men kan ikke si at jeg synes 7.11 for linux er bedre enn 6.11 - nesten motsatt vil jeg si. Men vi får gi Opera en sjanse da vettu, så blir nok v7 fremover uansett.

 

Men blir litt overrasket over at endel av dere ikke stiller dere positivt til et norsk selskap som bidrar med en nyttig nettleser. Vi burde jo alle brukt den for skams skyld ;-)

 

PS: Nå ser jeg forresten at opera for linux har egen snarvei for mailkonto med ctrl+k, som i de fleste linux-sammenhenger sletter en linje. Det er nytt for 7.X og irriterende... *fikle fikle*

Lenke til kommentar
Nei, hvorfor gidder jeg. I don't feed the trolls... :shrug:

 

så, alle som liker IE er troll i dine øyne?

 

Nei da, bare de som bruker troll-aktig argumentasjon som "de eneste kundene som betyr noe er de som bruker IE" ;).

 

syns egentlig tankegangen "vi fokuserer på de 95% som bruker IE, og hvis resten ikke kommer inn på siden, synd for dem", er helt kurant, jeg. de aller fleste operabrukere har IE liggende innpå maskinen, så det er ikke akkurat et problem å få sett siden.

 

nå skal det være sagt at jeg har gitt opera 7.11 en ny sjanse, og så langt er jeg ikke så altfor imponert. den passord-saken jeg har beskrevet tidligere, er blitt fikset, og ikke alle sider ser helt rævva ut lengre. har plukket vekk alt dritet (toolbars, linker, knapper for gudvethva), og har en relativt slank browser igjen.

 

men:

 

opera loader sidene treigere. punktum.

opera har allerede (på tre dager) krasjet et par-tre ganger uten noen god grunn. det går år og dag mellom hvert IE-krasj her.

opera logger meg ut fra alle phpbb2-forum (som dette) når jeg lukker alt.

 

og, det mest irriterende og komplett uforståelige..

 

har 2x21"-skjerm (dualscreen), og av den grunn, vil ikke det vinduet som man får opp når man ctrl-tabber (titlene på sidene) komme opp. disabler jeg den ene skjermen, så funker det.

 

ikke likte jeg helt hvordan bookmark'ene ble behandlet, heller. jeg foretrekker å ha dem i den rekkefølgen jeg la dem inn, og å kunne flytte dem hvorsomhelst uten å gå inn i bookmark-manageren.

Lenke til kommentar

har 2x21"-skjerm (dualscreen), og av den grunn, vil ikke det vinduet som man får opp når man ctrl-tabber (titlene på sidene) komme opp. disabler jeg den ene skjermen, så funker det.

 

Hmm, dette er litt underlig, funker fint med dual-screen hos meg.

 

Men når det gjelder andre ting, så blir det såklart smak og behag, jeg klarer meg ikke uten mouse-gestures, og andre ting jeg synes er veldig nyttig i opera, men kan jo skjønne at folk bruker IE når man ikke bruker noen av disse funksjonene.

 

Men jeg må inrømme at det at web-side-utviklere ikke følger standaren irriterer meg litt, det lager mer problemer enn det som er nødvendig, heldigvis/uheldigvis (spørs åssen man ser det), så har jo opera lempet mer i det siste, så ihvertfall alle sider jeg har vært innom funker fint.

 

AtW

Lenke til kommentar
syns egentlig tankegangen "vi fokuserer på de 95% som bruker IE, og hvis resten ikke kommer inn på siden, synd for dem", er helt kurant, jeg.

Litt 'trang' tankegang syns jeg...

 

Hva med de som bruker Linux? Hva skjer når hele det offentlige Kina og Tyskland leverer inn sine Windows lisenser og konverterer til Linux? Jo, det som skjer er at en hel masse websider ikke fungerer slik de skal i Mozilla eller Konquerior eller Opera, og webmastere over hele verden må konvertere sine gamle sider, og begynne å følge webstandarden slik at sidene fungerer uansett browser, uansett operativsystem. Er det så vanskelig å skjønne?

 

Hvorfor må f.eks webapplikasjoner på død og liv benytte Active-X som bare IE støtter? Opera kan riktignok kjøre Active-X innhold med en 3.parts driver, men hvorfor ikke bruke Java som 'alle' browsere kan kjøre, uansett operativsystem?

 

Nei, jeg fatter det ikke. Sånne som deg tenker ikke langt, tydeligvis.

Lenke til kommentar
sukk.. det har jeg allerede sagt selv. så lenge jeg ser sidene fint på min maskin, så bryr jeg meg fint lite om sidene vises opp ned hos deg.

La oss si at du hadde drevet med webdesigning på proffesjonelt nivå, hadde du gitt blanke da også? Selv om kundene dine hadde 'mistet' de personene som brukte f.eks. Linux eller en annen browser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...