Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Men hvis du har MoDaCo Nodata på telefonen, og har denne på for å blokkere all trafikk--> Vil den likevel kunne være tilkobla wifi hvis du for eks er hjemme og vil sitte på nett der? Eller på skolen?

 

Eller det sånn at når du har aktivert MoDaCo Nodata, så går det kun ann å ringe og sende tekstmeldinger. Eller sperrer den for eks tele2 sitt nett(jeg har tele2), men jeg kan være påkobla WIFI?

 

Du kan være på wifi ja, det har ingenting med datatrafikken å gjør over telefonlinja. Du kan og sende og motta mms:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvis du har MoDaCo Nodata på telefonen, og har denne på for å blokkere all trafikk--> Vil den likevel kunne være tilkobla wifi hvis du for eks er hjemme og vil sitte på nett der? Eller på skolen?

 

Eller det sånn at når du har aktivert MoDaCo Nodata, så går det kun ann å ringe og sende tekstmeldinger. Eller sperrer den for eks tele2 sitt nett(jeg har tele2), men jeg kan være påkobla WIFI?

 

Du kan være på wifi ja, det har ingenting med datatrafikken å gjør over telefonlinja. Du kan og sende og motta mms:)

 

Så hvis jeg har på MoDaCo Nodata (at den er aktivert), så vil jeg ikke bruke noe av tele2 sitt nett?? Da vil jeg kun være tilkobla hjemmenettverket mitt hvis jeg er hjemme, eller nettverket på skolen hvis jeg er der? Og hvis jeg er midt ute i ødemarka, så vil den ikke koble seg automatisk opp til tele2 sitt nett??

 

Blir mange dumme spm, mer er ikke hypp på at den kobler seg opp automatisk til 3g-nettet hvis jeg ikke er hjemme eller på skolen.. Vil ikke bruke noe datatrafikk som koster penger, har for øvrig tele2 Star med 35øre for alt, og 12kr pr MB.

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar

Synes personlig det er litt urettferdig mot HD2 å ikke la den hente litt data her og der som du ikke ønsker....... 12 kr per MB??? Bytt abonnement... One Call gir deg f.eks SMS og samtale for 0,39 og data til 0,99, evt mindre ved å tegne datapakke... Jeg kjører på One Call, og datatrafikk har ikke vært noe problem :)

Lenke til kommentar
Hvordan funker GPSen? Bra til både bil og når man går til fots? Koster det noe å aktivere denne og få nyeste kart?

 

GPS funker utmerket. Du kan kjøpe TomTom og da fungerer den omtrent slik en dedikert TomTom enhet funker. Den kan også brukes til fots, men i alle fall TomTom kan ikke brukes for turer i skog og mark. Ikke for annet enn å peile retning i så fall. Evt kan du kanskje bruke Google Maps, men da betaler du for kartene du laster ned underveis. GPS bruker uansett MYE strøm, så på en 2-3 timer er du nok tom for strøm med en nyladet telefon.

Lenke til kommentar
Hvordan funker GPSen? Bra til både bil og når man går til fots? Koster det noe å aktivere denne og få nyeste kart?

 

GPS funker utmerket. Du kan kjøpe TomTom og da fungerer den omtrent slik en dedikert TomTom enhet funker. Den kan også brukes til fots, men i alle fall TomTom kan ikke brukes for turer i skog og mark. Ikke for annet enn å peile retning i så fall. Evt kan du kanskje bruke Google Maps, men da betaler du for kartene du laster ned underveis. GPS bruker uansett MYE strøm, så på en 2-3 timer er du nok tom for strøm med en nyladet telefon.

 

Tenkte mest på til fots i storbyer på ferie og slik. Det burde funke greit med TomTom siden man som regel går ved siden av en vei :) I bil er det jo greit, da kjører man den på 12v. Hva koster denne TomTom tilleggspakken?

Lenke til kommentar
Synes personlig det er litt urettferdig mot HD2 å ikke la den hente litt data her og der som du ikke ønsker....... 12 kr per MB??? Bytt abonnement... One Call gir deg f.eks SMS og samtale for 0,39 og data til 0,99, evt mindre ved å tegne datapakke... Jeg kjører på One Call, og datatrafikk har ikke vært noe problem :)

 

Sant som du sier.. Titta på noen av OneCall sine abonnement, og noen av de virka greie!

 

Men hvor mye ligger folk på i måneden når det gjelder anntall MB nedlastet?

Lenke til kommentar
Blir mange dumme spm, mer er ikke hypp på at den kobler seg opp automatisk til 3g-nettet hvis jeg ikke er hjemme eller på skolen.. Vil ikke bruke noe datatrafikk som koster penger, har for øvrig tele2 Star med 35øre for alt, og 12kr pr MB.

Hvis du likevel vil være ha datanett tilgjengelig (3G/EDGE/HSDPA), kan du forsåvidt få en viss forutsigbarhet med tilleggstjenesten Mobilsurf.

http://www.tele2.no/mobil/mobilsurf.html

 

Prisen er også ganske lav per megabyte hvis du bruker mer enn de som er inkludert.

 

Jeg bruker selv Telenor Mobil, med deres Mobilsurf-pakke (99 kr mnd, 500 MB inkl - de har for øyeblikket bare én størrelse på denne tjenesten), og selv om jeg regner meg selv som en hyppig bruker av mobilsurfing, klarer jeg knappest å bruke 100-150 MB av disse i løpet av en måned. Tidligere månedsregninger antyder at samme trafikk uten Mobilsurf hadde kostet meg 150-200 kr bare for datatrafikk, så for meg er det er røverkjøp. Jeg er alltid påkoblet WLAN hjemme og på jobb, men jeg bruker å surfe når jeg er på farten også.

 

Til andre som lurer, så vet jeg at Djuice, Chess, OneCall, NetCom og Talkmore også har tilsvarende mobilsurfepakker.

 

Bare et lite tips. ;)

Lenke til kommentar
Blir mange dumme spm, mer er ikke hypp på at den kobler seg opp automatisk til 3g-nettet hvis jeg ikke er hjemme eller på skolen.. Vil ikke bruke noe datatrafikk som koster penger, har for øvrig tele2 Star med 35øre for alt, og 12kr pr MB.

Hvis du likevel vil være ha datanett tilgjengelig (3G/EDGE/HSDPA), kan du forsåvidt få en viss forutsigbarhet med tilleggstjenesten Mobilsurf.

http://www.tele2.no/mobil/mobilsurf.html

 

Prisen er også ganske lav per megabyte hvis du bruker mer enn de som er inkludert.

 

Jeg bruker selv Telenor Mobil, med deres Mobilsurf-pakke (99 kr mnd, 500 MB inkl - de har for øyeblikket bare én størrelse på denne tjenesten), og selv om jeg regner meg selv som en hyppig bruker av mobilsurfing, klarer jeg knappest å bruke 100-150 MB av disse i løpet av en måned. Tidligere månedsregninger antyder at samme trafikk uten Mobilsurf hadde kostet meg 150-200 kr bare for datatrafikk, så for meg er det er røverkjøp. Jeg er alltid påkoblet WLAN hjemme og på jobb, men jeg bruker å surfe når jeg er på farten også.

 

Til andre som lurer, så vet jeg at Djuice, Chess, OneCall, NetCom og Talkmore også har tilsvarende mobilsurfepakker.

 

Bare et lite tips. ;)

 

Har chess premium som har et tak på maks 20 kr datatrafikk pr dag. Om man bruker under 20 kr pr dag er prisen 6 kr MB. Tror dette er et bra tilbud siden chess premium er billig på andre ting (0,-mnd, 0,-startavgift, 0.60,-min, 0,29,-sms,0,99,-mms, min forbuk pr mnd 39,-.)

 

HAr ikkje fått tlf ennå, men hvor mye data går det til vanlig med tanke på vær app o.l. om man ikke bruker telefonen på nett eller til epost ellers?

Lenke til kommentar
Synes personlig det er litt urettferdig mot HD2 å ikke la den hente litt data her og der som du ikke ønsker....... 12 kr per MB??? Bytt abonnement... One Call gir deg f.eks SMS og samtale for 0,39 og data til 0,99, evt mindre ved å tegne datapakke... Jeg kjører på One Call, og datatrafikk har ikke vært noe problem :)

 

Sant som du sier.. Titta på noen av OneCall sine abonnement, og noen av de virka greie!

 

Men hvor mye ligger folk på i måneden når det gjelder anntall MB nedlastet?

 

 

Jeg har Ludo sitt abbonement Rød og det fungerer veldig bra. Har 8 MB data gratis i månden, så når du skrur av twitter og aksjer så kan den få oppdatere seg på vær og facebook uten at det går noe sælig over 8 MB :)

Lenke til kommentar

Det som er problemet med datatilkoblingen, er at den kobler seg automatisk opp på din teleleverandør sitt nett hvis du ikke er tilkoblet wifi(for eks hjemme eller på skolen).

 

Jeg tenkte jeg skulle prøve dette, og i går så var jeg hjemme og surfet på nettet via hjemmenettverket mitt.

Så kjørte jeg til en stor rasteplass, hvor det ikke var noen nettverk å koble seg inn på. Videre når jeg klikket på internett, så koblet den seg bare automatisk opp på tele2 sitt nett(selvom jeg hadde skrudd AV datatilkobling). Det som også er, er at man har disse vær og aksje tjenesten. Så med engang de finner ut at du ikke er tilkoblet for eks hjemme, så går den rett på tele2 sitt nett!

 

Løsning: Ha en god datapakke fra din teleleverandør!

Lenke til kommentar
Tenkte mest på til fots i storbyer på ferie og slik. Det burde funke greit med TomTom siden man som regel går ved siden av en vei :) I bil er det jo greit, da kjører man den på 12v. Hva koster denne TomTom tilleggspakken?

 

I storby fungerer det fint. Da velger du bare gårute så slipper du å gå rundt kvartalet for å snu hvis det er enveiskjørt. :) Har prøvd gårute i f.eks. London og det fungerer OK.

 

Jeg vet ikke om TomTom offisielt støtter HD2, men den fungerer på andre WM mobiler.

Kikk litt nedover på denne siden for pris og info:

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/1...ystul&gid=1

Lenke til kommentar
Har installert den siste ROM'en og dette ser bra ut, uten at jeg kan sette fingeren på noe spessielt så føler jeg at den er blitt enklere å bruke samt at alt går litt "glattere".

 

Hvor laster man ned den siste ROM? Er det vits i å laste ned selv om tlf min er helt ny og fungerer som den skal?

Lenke til kommentar
Har installert den siste ROM'en og dette ser bra ut, uten at jeg kan sette fingeren på noe spessielt så føler jeg at den er blitt enklere å bruke samt at alt går litt "glattere".

 

Hvor laster man ned den siste ROM? Er det vits i å laste ned selv om tlf min er helt ny og fungerer som den skal?

 

Ja det vil jeg absolutt anbefale.

Lenke til kommentar
Tenkte mest på til fots i storbyer på ferie og slik. Det burde funke greit med TomTom siden man som regel går ved siden av en vei :) I bil er det jo greit, da kjører man den på 12v. Hva koster denne TomTom tilleggspakken?

 

I storby fungerer det fint. Da velger du bare gårute så slipper du å gå rundt kvartalet for å snu hvis det er enveiskjørt. :) Har prøvd gårute i f.eks. London og det fungerer OK.

 

Jeg vet ikke om TomTom offisielt støtter HD2, men den fungerer på andre WM mobiler.

Kikk litt nedover på denne siden for pris og info:

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/1...ystul&gid=1

 

Er minst et par tråder på xda for tomtom på HD2, f.eks.:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=604322

 

Er link til en tråd for HTC HD for å få Tomtom Home 2 til å gjenkjenne mobilen pga manglende støtte. Noen dager siden jeg så på dette, husker ikke detaljene, men forsøkte å kopiere en fil det var linket til til TomTom Home mappen i programfiler. Men da så ikke programmet ut til å fungere skikkelig. Mulig fordi filen er for HD og ikke HD2? Brukte ikke så mye tid på det, får vel forske litt mer...

 

HD2 fungerer likevel bra med TTN7. Jeg brukte ttn7.916.9189_vga_black.cab og la inn et kart jeg hadde fra Touch cruise, den gang med TTN6. Nå mangler bare stemmestyring som jeg trenger tomtom home til å få lagt inn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...