Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den forrige rom'en kom 2.12.2009 på den danske siden og 9.12.2009 på den norske. Om det er noen indikasjon på forsinkelsen mellom release på norsk og dansk side kan vi dermed forvente rom-oppdatering på den norske siden på mandag (?).

 

Spiller vel kanskje liten rolle; virker som rom'en på den danske siden også gjelder for Norge. Hvilken WM versjon er det i denne?

 

Edit: Den ligger faktisk på den norske siden også, men er bare ikke linket til i oversikten: http://www.htc.com/no/SupportViewNews.aspx...amp;news_id=495

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Kjører Spritebackup jeg, så er den 100% som før jeg oppgraderte den;) meldinger, kontaktbilder, alle visuelle addons, alle programmer er akkuratt som før osv:)

 

post-203727-1264458692_thumb.jpg

 

Ja, jeg leste at Sprite er veldig bra. Jeg brukte bare PIM Backup. Hadde lagt inn så mye rare programmer på HD2 som jeg ikke fant igjen på avinst, så jeg tok bare backup av kontakter og avtaler. Hvordan gikk det hos deg, merker du noe forskjell? Jeg syns tastaturet er enda mer nøyaktig og jeg syns tlf er raskere men det er kanskje bare placebo........ :D Jeg har nesten ikke hatt problemer med sms så det kan jeg ikke uttale meg om før ev en blir sittene fast i utboksen.

Lenke til kommentar
Kjører Spritebackup jeg, så er den 100% som før jeg oppgraderte den;) meldinger, kontaktbilder, alle visuelle addons, alle programmer er akkuratt som før osv:)

 

post-203727-1264458692_thumb.jpg

 

 

huker du av rødt på alt på sprite backup eller?

 

ja:)

 

Kjører Spritebackup jeg, så er den 100% som før jeg oppgraderte den;) meldinger, kontaktbilder, alle visuelle addons, alle programmer er akkuratt som før osv:)

 

post-203727-1264458692_thumb.jpg

 

Ja, jeg leste at Sprite er veldig bra. Jeg brukte bare PIM Backup. Hadde lagt inn så mye rare programmer på HD2 som jeg ikke fant igjen på avinst, så jeg tok bare backup av kontakter og avtaler. Hvordan gikk det hos deg, merker du noe forskjell? Jeg syns tastaturet er enda mer nøyaktig og jeg syns tlf er raskere men det er kanskje bare placebo........ :D Jeg har nesten ikke hatt problemer med sms så det kan jeg ikke uttale meg om før ev en blir sittene fast i utboksen.

 

Nei har ikke merket noen forskjell enda, sikkert bugs som er fjernet bare..

Lenke til kommentar

Har nå installa nyeste ROM, har ikke merket noen spesielle forandringer. Håper sms problemet er helt borte :D

 

Men er fortsatt en ting jeg savner og det er fyskiske æ, ø og å på tastaturet. (Ja vet om finger keyboard, men synes tastene der er for små, bommer veldig med mine pølsefingre). Hvis vi alle bare maser på HTC om at vi vil ha det så må dem jo gi etter :D Kan ikke være store jobben og lage tre ekstra taster..

 

Er det noen som vet om man må koble en og en kontakt opp mot facebook eller om det finnes noen kjappere måte? Tar så ufattelig lang tid å måtte gå inn på en og hver kontakt for å få den kontakten synca mot facebook..

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om man må koble en og en kontakt opp mot facebook eller om det finnes noen kjappere måte? Tar så ufattelig lang tid å måtte gå inn på en og hver kontakt for å få den kontakten synca mot facebook..

 

jaja:)

 

1. Lagre alle med rett fornavn og etternavn. Ikke noe mellomnavn.

2. Trykk på "alle kontakter"

3. Trykk på det ikonet med en person med en klokke til høyre for hodet (allså Oppdateringer og hendelser)

4. Trykk på "Koble profiler"

 

da kobler den til alle i hele lista med bilde og hele driten.

Lenke til kommentar
Noen her som vet hvordan man oppdaterer framework og rom på HD2 når jeg bruker en Macbook pro?

 

Eneste jeg får kontakt med når jeg kobler telefonen til dataen er minnekortet :S

 

Takk for svar på forhånd :)

 

 

Jeg kjørte oppdateringen på sønnens win pc. Har samme utfordringen som deg, uten at jeg har funnet løsning.

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte i går til 1.66, men kan ikke si at erfaringene er utelukkende positive.

 

Jeg merker stor forbedring i hurtigheten etter lukking av "tunge" programmer som Opera. Tidligere tok det gjerne et halvt minutt før telefonen gikk tilbake til normal hastighet. Det går også kortere tid fra jeg låser opp telefonen til den er klar til bruk. Minimalt med tid nå, kontra et sekund eller to tidligere. Oppgavebehandleren er nå flyttet til startmenyen, slik at man enkelt kan legge den til med snarvei på forsiden; dette er deilig. Ellers så syns jeg også scrolling på "tab-baren" nederst i hovedskjermbildet er mer responsiv; her er jeg muligens offer for placebo, men føles uansett bedre.

 

Dette til tross har telefonen fryst for meg to ganger siden jeg oppdaterte. Først når jeg lukket oppgavebehandleren med oppgavebehandleren (dette har ikke skjedd igjen, så antakelig helt tilfeldig). Den andre gangen var når jeg byttet til et annet tema (til ett av de som ligger i WM som standard). Jeg kunne da skru av og på skjermen. Jeg fikk også opp "action screen" (holde inne av-knappen), men jeg kunne ikke lukke skjermbildet eller trykke på noen av knappene. I begge tilfeller var jeg nødt til å restarte telefonen med reset-knappen.

 

Jeg har ikke fått sendt noen SMS ennå, så vet ikke om dette endelig er løst i 1.66. Jeg har heller ikke rukket å høste noen erfaring på dekning eller batteritid.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Jeg oppdaterte i går til 1.66, men kan ikke si at erfaringene er utelukkende positive.

 

Jeg merker stor forbedring i hurtigheten etter lukking av "tunge" programmer som Opera. Tidligere tok det gjerne et halvt minutt før telefonen gikk tilbake til normal hastighet. Det går også kortere tid fra jeg låser opp telefonen til den er klar til bruk. Minimalt med tid nå, kontra et sekund eller to tidligere. Oppgavebehandleren er nå flyttet til startmenyen, slik at man enkelt kan legge den til med snarvei på forsiden; dette er deilig. Ellers så syns jeg også scrolling på "tab-baren" nederst i hovedskjermbildet er mer responsiv; her er jeg muligens offer for placebo, men føles uansett bedre.

 

Dette til tross har telefonen fryst for meg to ganger siden jeg oppdaterte. Først når jeg lukket oppgavebehandleren med oppgavebehandleren (dette har ikke skjedd igjen, så antakelig helt tilfeldig). Den andre gangen var når jeg byttet til et annet tema (til ett av de som ligger i WM som standard). Jeg kunne da skru av og på skjermen. Jeg fikk også opp "action screen" (holde inne av-knappen), men jeg kunne ikke lukke skjermbildet eller trykke på noen av knappene. I begge tilfeller var jeg nødt til å restarte telefonen med reset-knappen.

 

Jeg har ikke fått sendt noen SMS ennå, så vet ikke om dette endelig er løst i 1.66. Jeg har heller ikke rukket å høste noen erfaring på dekning eller batteritid.

 

Ser veldig bra ut hos meg så langt, alarmen er fortsatt en spøk men men..... Jeg la inn Dusk temaet som består av 5 deler og jeg tok softreset mellom hver del, funka fint og ingenting frøys. Sms tråder laster raskt(40 meldinger) og ingenting henger der heller. Har sent noen sms og det funker også fint men jeg har som sagt nesten ikke hatt problemer med det før heller. Fikk 15 nye dager med Copilot :) Opera og Youtube syns jeg virker raskere mens Face app suger geiter enda. Kameraet er det samme, jeg ser fortsatt litt rosa i midten. Syns dette ble bra, håper at det sms problemet er borte for da er det ikke mye man kan klage på med denne mobilen lenger. :)

Lenke til kommentar
Noen her som har Mac OS som de bruker med sin HD2?

 

For meg funker det ganske dårlig, får jo kun kontakt med minnekortet og ikke noe annet..

 

Tips anyone?https://www.diskusjon.no/style_images/main_gfx/folder_post_icons/icon9.gif

 

Jeg synes det var kjempe flott jeg. bare dra ting rett inn på minnekortet og så funker det. programmene laster jeg ned på macen og legger .cab filene på minnekortet. Jeg har også et program for synkronisering. det heter Syncmate og er for mac.

 

Syncmate kan synce følgende fra macen din:

bookmarks

contacts

folders

iCal

iPhoto

iTunes

Mail

Notes

Time

To Dos

 

+ other plugins

 

applications call history

device info

sms reader

sms manager

actions log

 

Hvis du vil ha enda flere sync funksjoner så får du kjøre bootcamp :) spørs litt hva du vil gjøre. PM meg hvis du vil vite mer om programmet

Lenke til kommentar

Men hvis du har MoDaCo Nodata på telefonen, og har denne på for å blokkere all trafikk--> Vil den likevel kunne være tilkobla wifi hvis du for eks er hjemme og vil sitte på nett der? Eller på skolen?

 

Eller det sånn at når du har aktivert MoDaCo Nodata, så går det kun ann å ringe og sende tekstmeldinger. Eller sperrer den for eks tele2 sitt nett(jeg har tele2), men jeg kan være påkobla WIFI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...