Gå til innhold

Drømmer om NTNU, men mangler R1+R2 og Fysikk 1.


Gavekort

Anbefalte innlegg

RunarL kan ikke du komme tilbake når du vet hvilke emner datateknikk er oppbygd av?

 

Første semester har vi både matte 1 og diskret matematikk. Det vil si at 50% av studiet er matematikk første semester. Vil en ikke jobbe mye med matte velger en ikke et studie der matte er 50% av første semester.

 

Vet ikke hvilken jallaskole du går på ettersom du får "hva er wikipedia" på eksamen, men slik er det ikke her oppe i huttiheiti.

 

Jeg går nok på en "jallaskole". Her er prt scr fra eksamen 2007:

eksamen2007.jpg

 

Vi har nok forskjellig pensum siden jeg går på et "jalla" universitet der folk blir utdannet til lek-ingeniører.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hjelp for noen latterlige oppgaver.

Her er et eksempelsett på eksamen i ITGK: Kont 07

 

Helt enig at det er mange latterlige oppgaver. Syns dog at den linken du viste til hadde relativt enkle oppgaver.

 

Forskjellen er at den eksamen vi får har 25 oppgaver hvorav 15 er barnehage-nivå mens dere har 5 relativt enkle oppgaver.

 

Så forresten ikke noe store matte oppgaver der.

Lenke til kommentar
RunarL kan ikke du komme tilbake når du vet hvilke emner datateknikk er oppbygd av?

 

Første semester har vi både matte 1 og diskret matematikk. Det vil si at 50% av studiet er matematikk første semester. Vil en ikke jobbe mye med matte velger en ikke et studie der matte er 50% av første semester.

 

Vet ikke hvilken jallaskole du går på ettersom du får "hva er wikipedia" på eksamen, men slik er det ikke her oppe i huttiheiti.

 

Helt enig.

Lenke til kommentar
Vil en ikke jobbe mye med matte velger en ikke et studie der matte er 50% av første semester.

Er blant de tingene jeg var enig og som flere har prøvd å få frem.

 

Hvem er det som har 50% matte første semesteret? Jeg hadde ikke det...

Jeg hadde Matte (10 studiepoeng), fysikk (10 studiepoeng), datateknikk (5 studiepoeng), linjefag (5 studiepoeng)

 

Matten er altså 10 av 30 poeng.

 

 

Jeg spør igjen for ordensskyld da ingen har svart på spørsmålet.

Hvor mye mener dere en bør gjennomsnittlig sitte med matte pr dag?

 

Jeg må bare legge i tillegg at jeg liker matte veldig godt. Jeg sitter gjennomsnittlig 1-2 timer per dag og mener jeg kan stortsett det som er å kunne i pensum.

 

For min del er det iallefall nok.

 

RunarL kan ikke du komme tilbake når du vet hvilke emner datateknikk er oppbygd av?

 

Tror vi har misforstått hverandre. Jeg har et fag som heter "Datateknikk" som er relativt enkelt. Du går på en studieretning ved samme navn.

Endret av RunarL
Lenke til kommentar
Vil en ikke jobbe mye med matte velger en ikke et studie der matte er 50% av første semester.

Er blant de tingene jeg var enig og som flere har prøvd å få frem.

 

Hvem er det som har 50% matte første semesteret? Jeg hadde ikke det...

Jeg hadde Matte (10 studiepoeng), fysikk (10 studiepoeng), datateknikk (5 studiepoeng), linjefag (5 studiepoeng)

 

Matten er altså 10 av 30 poeng.

 

 

 

Men så går ikke du på NTNU og snakker om en helt annen linje, jeez!

 

Kom tilbake når du vet hvilke emner datateknikk er oppbygd av på NTNU (Der trådstarter skal gå), vi er ikke interresert i å høre hvordan opplegget er på Universitetet i Drammen er. Her på NTNU har mattefag 15 av 30 studiepoeng.

 

RunarL kan ikke du komme tilbake når du vet hvilke emner datateknikk er oppbygd av?

 

Tror vi har misforstått hverandre. Jeg har et fag som heter "Datateknikk" som er relativt enkelt. Du går på en studieretning ved samme navn.

 

Jeg tror du har missforstått alt, fint at du føler du kan gi et innblikk i hvordan studieretningen datateknikk er på en helt annen utdanningsinstitusjon, men det blir litt spes når du bare har et emne som har samme navn. Av nivået på eksamenen din (i tillegg til studiepoengsvektingen av matte) så kan vi også ta slutningen av at hvor mye du jobber med matte på ditt studie ikke spiller noen rolle for hvor mye en jobber med matte på NTNU, så når jeg sier at en må jobbe en del med matte, og at mattefag opptar 50% av studiepoengene - så sier vi at jeg har rett og lar det ligge, hva? :) For du har jo egentlig ikke peiling, lille venn?

Endret av slux
Lenke til kommentar
Jeg tror du har missforstått alt, fint at du føler du kan gi et innblikk i hvordan studieretningen datateknikk er på en helt annen utdanningsinstitusjon, men det blir litt spes når du bare har et emne som har samme navn. Av nivået på eksamenen din (i tillegg til studiepoengsvektingen av matte) så kan vi også ta slutningen av at hvor mye du jobber med matte på ditt studie ikke spiller noen rolle for hvor mye en jobber med matte på NTNU, så når jeg sier at en må jobbe en del med matte, og at mattefag opptar 50% av studiepoengene - så sier vi at jeg har rett og lar det ligge, hva? smile.gif For du har jo egentlig ikke peiling, lille venn?

 

NTNU er ikke et must

 

Da griper jeg sjansen til å gi innblikk i hvordan de fleste "skikkelige" ingeniørutdanninger er. Ikke bare NTNU som du er helt oppskaka for. Open your eyes, det finnes mer en bare NTNU lille venn...

Lenke til kommentar
Jeg tror du har missforstått alt, fint at du føler du kan gi et innblikk i hvordan studieretningen datateknikk er på en helt annen utdanningsinstitusjon, men det blir litt spes når du bare har et emne som har samme navn. Av nivået på eksamenen din (i tillegg til studiepoengsvektingen av matte) så kan vi også ta slutningen av at hvor mye du jobber med matte på ditt studie ikke spiller noen rolle for hvor mye en jobber med matte på NTNU, så når jeg sier at en må jobbe en del med matte, og at mattefag opptar 50% av studiepoengene - så sier vi at jeg har rett og lar det ligge, hva? smile.gif For du har jo egentlig ikke peiling, lille venn?

 

NTNU er ikke et must

 

Da griper jeg sjansen til å gi innblikk i hvordan de fleste "skikkelige" ingeniørutdanninger er. Ikke bare NTNU som du er helt oppskaka for. Open your eyes, det finnes mer en bare NTNU lille venn...

 

Da forventer jeg at du presiserer dette, for alle andre (inkludert deg et stykke) snakket om NTNU. Fint at du slenger om deg med generaliseringer, hvor du tror jeg er en "typisk" NTNU'er som bare har øyne for det univsitetet and so on. Keep em coming, herlig!

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Hvordan gikk det med trådstarter?

 

Forresten har jeg gått på NTNU selv, og det er latterlig mye tung matte innbakt i nesten samtlige fag, så man bør absolutt være glad i matte for å trives med studiet.

 

Hvis du ikke er a) mattegeni eller b) veldig motivert for å sitte med matte i timesvis hver dag, vil jeg anbefale deg å heller gå på en høyskole og eventuelt søke deg inn på master 4. året...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...