Gå til innhold

Drømmer om NTNU, men mangler R1+R2 og Fysikk 1.


Gavekort

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg drømmer å gå Datateknikk på NTNU, men mangler følgende bakgrunnskrav: R1+R2 og Fysikk 1. Hvordan fungerer det å ta opp slikt? Kan jeg ta R1-matte en gang til om jeg fikk for dårlig karakter på VG1?

 

Jeg går nå VG2 Data & Elektronikk, og har R1 matte; men en karakter som ikke oppfølger NTNU sitt krav.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg har lyst til å både ta fagbrevet og få en ingeniør-utdannelse, er ikke dette mulig?

 

Kanskje det er lurest av meg å ta påbygg da. :hmm:

Du kan ta påbygg både før og etter lærlingetiden. Eller du kan ta allmennfagene som privatist i lærlingetiden. Du har jo to år på deg, så det burde gå bra hvis du er litt disiplinert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Om du generelt sliter med mattefag tror jeg du vil ha problemer med ingeniærutdanningen. Matte går langt utover det enkeltstående faget som heter "matematikk".

Lenke til kommentar

Jeg sliter ikke med matte i bunn og grunn, det er det jeg prøver å få frem. Jeg har bare ikke konsentrasjonen til å regne ut fem sider med algebra-formler.

 

Nå vet ikke jeg hvor mye matte jeg ender opp med på datateknikk, men så lenge det ikke er slik som jeg nevnte så er jeg kvalifisert til arbeidet.

Lenke til kommentar
Jeg sliter ikke med matte i bunn og grunn, det er det jeg prøver å få frem. Jeg har bare ikke konsentrasjonen til å regne ut fem sider med algebra-formler.

 

Nå vet ikke jeg hvor mye matte jeg ender opp med på datateknikk, men så lenge det ikke er slik som jeg nevnte så er jeg kvalifisert til arbeidet.

 

Vil sterkt råde deg til å låne deg en calculus 1 bok, evt kan jeg sende deg link til noen løsningsforslag til de ukentlige matteøvingene vi har - for JA det blir nok en del sider med algebra og værre er. Skal ikke si hva du klarer eller ikke klarer, men alle siv.ing linjene her oppe er sterkt preget av matte ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...