Gå til innhold

WD klar med WD TV Live HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt OT, men hvilket program bruker du for å rippe DVD'r rett i mkv med kapitler?

MakeMKV kan rippe direkte til mkv, men jeg bruker vanligvis DVDfab først, så Makemkv. Undertekster (som er inn-muxet) blir ikke pene med Makemkv, så last heller ned norske .srt undertekster feks fra subscene.com og legg de ved: film.mkv, film.nor.srt, film.eng.srt. Du kan også rippe .srt filer selv fra de rippete dvd .vob filene vha. SubRip.

 

Husk at MakeMKV kun pakker inn mpeg2-video og lyd streamene av hovetittlen inn i en matroska-kontainer. Har du liten plass, bør du rekode til H264 feks ved HandBrake som halverer plassforbruket uten nevneverdig kvalitetstap (men det tar tid).

 

Hadde problemer med en .mp4 film som hakket på wdtv. Brukte da mkvtoolnix (mmg) for å konvertere den til mkv kontainer, noe som fikset problemet.

Endret av tylo
Lenke til kommentar

Takker. Plass er ikke noe problem, så det blir mest av bekvemmelighetshensyn at jeg vil ha det i MKV. Med mindre WD TV Live plutselig skulle støtte ISO m/DVD menyer..

 

En ting jeg har sett på andre forum er forøvrig at WD TV live ikke støtter FLAC-tag (Vorbis Comment), kun ID3-tags. Det suger sju sorter skit siden jeg har rippa i overkant av 200 CD'r i FLAC..

Da må jeg nok vente på neste mediaboks, på et eller annet tidspunkt må noen klare å lage en som støtter 'alt'..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...