Gå til innhold

Politikerne forstår ikke at norsk olje er på vei nedover


Anbefalte innlegg

At du er så kritisk til hvordan ting blir gjort, er også lov, men det bør ikke være lov å framstille ting så ensidig og enspora som du av og til gjør, robo.

Helt enig, blir så useriøst at jeg nesten ikke gidder å svare seriøst på det selv.

 

Oljeinntektene våre er heldigvis bare en biinntekt.... om jeg husker rett er vel også statsbudsjettene frem til nå basert seg på at vi ikke har oljepengene, med visse unntak.

 

Man kan jo si det på en annen måte, hvis jeg har en fulltidjobb som dekker akkurat utgiftene mine og en deltidsjobb der jeg tjener penger som går direkte i banken hvor stort problem er det at jeg mister deltidsjobben etter jeg har spart opp hundretusenvis av kroner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det beste er å være ung og rik.

 

Selvfølgelig. Og de fleste av oss er vel relativt rike også nå om dagen, om man bare gjør de rette sammenligningene.

 

Men så må man være realistiske og innse at man blir gammel en gang, og det er da noen av oss stoler mer enn andre på at de som styrer og steller vet hva de driver med ..

Lenke til kommentar

Min personlige mening er at vis vi skal unnvære en økonomisk "katastrofe" må vi handle nå.

Steinalderen tok ikke slutt grunnet at de gikk tomt for stein!

 

Det beste nå tror jeg måtte vert å brukt en krafdig dose av oljefondet til å forske og utvikle nye energikilder (gjerne miljøvenlige?), ettersom vi nå har en økonomisk "rygg" å bære det på (oljefondet + inntektene vi tjener på oljen).

 

Venter vi med å gjøre dette til den dagen olja tar slutt, vil oljeforbundet trolig bli brukt til å handle olje/gass fra utlandet, noe som bare vil vare midlertidig (til vi har gennerelt lite igjen) og norges økonomi vil bli svært ustabil. Hvor skal vi da få penger fra til å kunne starte ny virksomhet innen en form for utvinning av energi? :dontgetit:

Er vi virkelig uheldige ender vi opp som et relativt fattigt land :(

 

 

(kun min personlige mening)

Endret av Heigren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...