Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2010.


Witten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som en kjempe bra plan Terboven. Hvis treningssenteret ditt tilbyr treningsveiledning anbefaler jeg deg på det sterkeste å benytte deg av denne. Ser at planen din kommer til å bli tøff, men med målrettet trening skal du nok få det til. Jeg skal i hvertfall heie deg framover mot målet. Hadde vært interessant hvis du oppdaterte her jevnlig hvordan du ligger an med treningen og kostholdet.

Lenke til kommentar

Bra at folk anser dette som gjennomførbart, har nå startet dagen med rugbrød og magerost før jeg tok en kort joggetur. Har hatt en planleggingstime og en veiledning med PT på treningssenteret samt alliert med meg en kollega som treningsmakker. merker at jeg er sinnsykt motivert til å både komme i bedre form og til å gå med skinnjakke om noen år. merker også at jeg er veldig priviligert som har en familie og samboer som støtter meg. Min kjære far bestemte seg for å hjelpe til med finansiering av førerkort i form av ett lån som forsvinner om jeg klarer det fysiske opptaket, dette sikkert for å holde meg i trening da genetisk sett så ligger jeg an til å bli både overvektig og hjertepasient. dette hjelper noe sinnsykt da det er vanskelig å hoste opp 20 000 som kommunalt ansatt og nyetablert med en toåring og leilighet.

 

fått enda en utfordring, er redd jeg må ha utviklet endel dårlige vaner, tror jeg faktisk har abstinenser i forhold til cola. men det er fy fy i denne heimen.

 

uansett, takk for støtten så langt, skal prøve å holde dere oppdatert

Lenke til kommentar

Tror nok du klarer det, Terboven! Har selv mål som virker til tider mildt sagt uoppnåelige og sliter som faen med benk, men det SKAL gå!

 

Er det forøvrig noen kvasijurister eller legepersonell som forstår hva "klinisk betydningsfullt" betyr? Jeg har i de siste dager fått beskjed av min mor om at jeg ble testet for hundeallergi som pytteliten og gå fullt utslag. I nyere tider omgås jeg aldri hunder, men de gangene det har vært noe så har jeg aldri reagert på samme måte som jeg gjør med katter. Jeg har spurt PHS, men de nekter mer eller mindre å gi meg et klart svar.. Har jo pollenallergi og diverse matallergier også, så bekymrer meg litt nå.

 

Utrolig kjipt å skulle trene seg opp og snu livet på hodet frem til mai, for så å få beskjed om at hundeallergi(!) skal stoppe meg.. Blæh! :ermm:

 

 

dette dokumentet står det som følger: "Klinisk

betydningsfull hundeallergi medfører udyktighet"

Endret av Svirrepipp
Lenke til kommentar

Blir innspirert av folk som deg Terboven!! Tror du skal klare det :)

Trapper opp treningen nå selv og satser på å kjøre 6 ganger i uka.

Da med en kombinert styrke og kondisjonsøkt, og en svømmeøkt annenhver gang

for å ikke overbelaste. Tenker spesielt på bena da jeg har brent meg på det tidligere

med for mye løping.

 

Nye svømmebriller og bukse er innkjøpt så nå etter jobb er det rett bort på badet å se rar ut :cool:

Lenke til kommentar

Godt å høre at noem har troen, skal straks på trening her selv om jeg er støl fra forrige gang. er nødt å vente to uker med svømming da jeg har 11 sting i hårfeste etter tidenes mest dramatiske "ta ned steikepanne fra toppen av skapet episode" men om to uker satser jeg på å gi de andre i svømmehallen en stor hekkbølge å leke i.

 

har til og med lagt til en politilogo i billedgalleriet på telefonen for å motivere meg når jeg tar bussen til gymmen.

 

peace out folkens

Lenke til kommentar

Får nesten slenge inn en kommentar når det er startet en ny phs tråd her.

 

Dette var treningsplanen min fram mot opptaket.

 

Mandag: Styrkeøkt - og svømming rett etter

Tirsdag: Jogging i minimum 50 min

Onsdag: Styrkeøkt - og svømming rett etter

Torsdag: Jogging i minimum 50 min

Fredag: Styrkeøkt - og svømming rett etter

Lørdag: Jogging i veldig rolig tempo

Søndag: Hvile

 

5-6 uker før selve opptaket trente jeg kun på kravene mot opptaket, og hver fredag kjørte jeg gjennom alle øvelsene inkludert løpingen.

 

Start rolig og ikke tren for mye i begynnelsen, jeg startet i september/oktober, men først i januar kjørte jeg svømming etter hver styrkeøkt. Gi kroppen litt tid før dere kjører intensivt.

 

Ønsker alle dere lykke til med opptak til politihøgskolen. Jeg håper jeg får mange gode kolleger i fremtiden!

 

mvh P-betjent

Lenke til kommentar
Når du skal sende inn papirene, dvs at den må ikke være eldre enn 6 måneder den 1.april sånn ca

 

Jeg har reknet anderledes på dette ... i og med at søknadsfristen er 1 mars og vi får omslagsarket ca den 7 mars, har jeg gått ut i fra det... den 7.

Da kan en begynne å ordne med papirer som skal sendes rundt den 7 okt...

Kan ikke det stemme da?

eller...

Lenke til kommentar
Leveres innen 20.mars...

 

Klinisk betydning: Betydningsfult / avgjørende

 

Da er det jo aldeles ikke lenge til man kan ta den legesjekken, da(og sjekke allergiene!). Har testet med å omgås en hund en stund og merker jo ingenting..

 

Men si meg, noen andre som synes det er forferdelig irriterende at svømmebassenget blir stengt ut dagen på grunn av avføring(!)? :mad:

Lenke til kommentar
Leveres innen 20.mars...

 

Klinisk betydning: Betydningsfult / avgjørende

 

Men si meg, noen andre som synes det er forferdelig irriterende at svømmebassenget blir stengt ut dagen på grunn av avføring(!)? :mad:

 

Med tanke på hvor mye vann jeg svelger noen ganger når jeg svømmer crawl, så nei, jeg setter veldig pris på det hvis de fører en streng praksis på dette området hehe :D

Lenke til kommentar
Leveres innen 20.mars...

 

Klinisk betydning: Betydningsfult / avgjørende

 

Men si meg, noen andre som synes det er forferdelig irriterende at svømmebassenget blir stengt ut dagen på grunn av avføring(!)? :mad:

 

Med tanke på hvor mye vann jeg svelger noen ganger når jeg svømmer crawl, så nei, jeg setter veldig pris på det hvis de fører en streng praksis på dette området hehe :D

 

Haha, nåvel! Jeg formulerte det nok litt feil, men jeg mente jo at det er irriterende når småunger gjør fra seg i bassenget, ikke at de stenger bassenget for at vi ikke alle skal krepere av e-coli.. :!: :D Synes foreldrene kan gjøre en litt bedre jobb her, for det skjer stadig vekk :sick: Hele svømmehallen er jo off-limits i helgen pga. familiesvømming..

Endret av Svirrepipp
Lenke til kommentar

aiaiai, har hatt kjøretime i dag, samt trent styrke i halvannen time. er helt pumpet. men fortsatt like motivert. syns det er litt rart at alle er så støttende rundt meg. alle advarer meg mot intervjuet og mot å starte for hardt på treningen. Intervjuet vet jeg at blir både utfordrende og avgjørende, men jeg tenker som så: hvis jeg bare er meg selv, stiller litt forberedt og svarer ærlig så får de avgjøre om jeg er politimateriale. sjekket gjennom skolepoengene mine og ser at jeg ender på 53 poeng med karaktersnitt og alderspoeng. fordypningspoeng har jeg forstått at det har skjedd ting med så de tør jeg ikke regne med.

 

Merker på meg selv at dette har jeg veldig lyst til, og at kroppen allerede føles sprekere ut enn før etter bare en uke trening. vet at veien er lang, men jeg akter å gå hele biten.

 

er hørselen som skremmer meg, noen som har peiling på hvor mye avvik de tillater i praksis, disse frekvenstingene overstiger min fatteevne.

 

skal på svømming på onsdag, det blir artig. skal også på 90 min spinning senere i uken og gruer meg til morgenen etterpå, da skal nok minsten få se pappa gråte.

 

og Rune, jeg har lang og god erfaring med å dele ut buksevann, så jeg er lett med på den

Lenke til kommentar
Er det noen her som veit hvor i alle dager jeg kan finne det legeskjemaet som man kan laste ned?

Det står om det på PHS sine sider, men jeg kan ikke finne noen nedlastningslink...

ha ha det har jeg også lett etter men har ikke tørt og spørre i frykt for at det er meg det var noe galt med... typisk at den hadde vært rett forran nesen på meg...

ja ... ikke vet jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...