Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2010.


Witten

Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg også kaster meg med på 2010 runden.

 

Men, det er mye snakk om karakterer fra vgs. Jeg gjorde det mildt sagt dårlig på vgs grunnet liten eller ingen motivasjon for skole. Mye har for øvrig endret seg fra 19-20 års alder, så min inngang må i så fall bli realkompetanse. De siste 7 årene har bestått av arbeidserfaring fra relevant yrke til politi, pluss egne firma med ansatte.

 

Hvor legger de søknaden på realkompetanse i "skikket-bunken", etter opptaksprøver?

 

Med karakterer går det fra best til dårligst, men det er jo vanskelig å rangere slik med søknad på realkompetanse, skulle man tro :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som jeg også kaster meg med på 2010 runden.

 

Men, det er mye snakk om karakterer fra vgs. Jeg gjorde det mildt sagt dårlig på vgs grunnet liten eller ingen motivasjon for skole. Mye har for øvrig endret seg fra 19-20 års alder, så min inngang må i så fall bli realkompetanse. De siste 7 årene har bestått av arbeidserfaring fra relevant yrke til politi, pluss egne firma med ansatte.

 

Hvor legger de søknaden på realkompetanse i "skikket-bunken", etter opptaksprøver?

 

Med karakterer går det fra best til dårligst, men det er jo vanskelig å rangere slik med søknad på realkompetanse, skulle man tro :)

 

Er realkompetanse det samme som 23/5-regelen?

Lenke til kommentar
åh..! Jeg sliter sånn med benkpress! Føler at det ikke går fremover i det hele tatt!

Noen andre som har 'litt' problemer med benkpress eller? ( så jeg ikke føler meg helt aleine :p )

 

Teknikk i benkpress har utrolig mye å si. Jeg slet også med det i begynnelsen, men nå går det faktisk veldig greit. I hvertfall bedre. Fant en youtube film om benkpress som jeg hentet litt tips fra.

 

 

Syns måten han bøyer ryggen på før starter. Hjalp meg veldig. ;)

Lenke til kommentar
åh..! Jeg sliter sånn med benkpress! Føler at det ikke går fremover i det hele tatt!

Noen andre som har 'litt' problemer med benkpress eller? ( så jeg ikke føler meg helt aleine :p )

 

Teknikk i benkpress har utrolig mye å si. Jeg slet også med det i begynnelsen, men nå går det faktisk veldig greit. I hvertfall bedre. Fant en youtube film om benkpress som jeg hentet litt tips fra.

 

 

Syns måten han bøyer ryggen på før starter. Hjalp meg veldig. ;)

 

åh takk!

Jeg har faktisk gjort det feil fant jeg ut, hehe :!:

Vel, jeg får rette på det i morgen, har allerede vært på trening.

Mange takk for videoen, den hjalp! ;)

Lenke til kommentar
åh..! Jeg sliter sånn med benkpress! Føler at det ikke går fremover i det hele tatt!

Noen andre som har 'litt' problemer med benkpress eller? ( så jeg ikke føler meg helt aleine :p )

 

Teknikk i benkpress har utrolig mye å si. Jeg slet også med det i begynnelsen, men nå går det faktisk veldig greit. I hvertfall bedre. Fant en youtube film om benkpress som jeg hentet litt tips fra.

 

 

Syns måten han bøyer ryggen på før starter. Hjalp meg veldig. ;)

 

Skal deffinitivt testes på Torsdag, men jeg har aldri slitt med benkpress, og fant ut av jeg gjør veldig feil ifølge filmen. Så er vel egentlig alt ettersom du og kroppen din er lagt opp.

Lenke til kommentar
hva slags resultater har dere i alle øvelser i dag, og hva er målet til oppttaket?

 

mine er pr dags dato:

 

hang ups: 9stk - mål 15

benkpress: 18+

Hopp: 260cm - mål 280cm

svømming: 2min - mål max 1,40m

Løping: Ikke prøvd den løypa, men jogga 3km på 16min her om dagen - mål max 12min.

 

Ser virkelig godt ut det der!

 

Du bør virkelig prøve den løpetesten! Jeg trodde den var en _del_ lettere enn det den faktisk var.

Lenke til kommentar

tenkte jeg sku ned på 13min på 3km før jeg begynner å sette ut kjegler... ;)

 

Gikk for øvrig på 15min i dag.

 

Men tenker det blir fort mye verre når man skal slenge seg ned på gulvet hele tiden

 

Noen som vet hvilken rekkefølge øvelsene blir gjort i under opptaket?

Endret av pennogpapir
Lenke til kommentar
tenkte jeg sku ned på 13min på 3km før jeg begynner å sette ut kjegler... ;)

 

Gikk for øvrig på 15min i dag.

 

Men tenker det blir fort mye verre når man skal slenge seg med på gulvet hele tiden

 

Noen som vet hvilken rekkefølge øvelsene blir gjort i under opptaket?

 

Det varierer veldig. Noen tar t.o.m løping og svømming rett etter hverandre, også styrke etc.

 

Så blir litt tilfeldig utifra det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
tenkte jeg sku ned på 13min på 3km før jeg begynner å sette ut kjegler... ;)

 

Gikk for øvrig på 15min i dag.

 

Men tenker det blir fort mye verre når man skal slenge seg med på gulvet hele tiden

 

Noen som vet hvilken rekkefølge øvelsene blir gjort i under opptaket?

 

Det varierer veldig. Noen tar t.o.m løping og svømming rett etter hverandre, også styrke etc.

 

Så blir litt tilfeldig utifra det jeg har hørt.

 

Hvis jeg ikke tar feil så ble det fra og med opptaket i år slik at alle begynner med svømmingen?

Lenke til kommentar
tenkte jeg sku ned på 13min på 3km før jeg begynner å sette ut kjegler... ;)

 

Gikk for øvrig på 15min i dag.

 

Men tenker det blir fort mye verre når man skal slenge seg med på gulvet hele tiden

 

Noen som vet hvilken rekkefølge øvelsene blir gjort i under opptaket?

 

Det varierer veldig. Noen tar t.o.m løping og svømming rett etter hverandre, også styrke etc.

 

Så blir litt tilfeldig utifra det jeg har hørt.

 

Hvis jeg ikke tar feil så ble det fra og med opptaket i år slik at alle begynner med svømmingen?

 

Det ville vel vært bedre om noen startet med f.eks benk, andre med løping, svømming etc slik at det ikke er så mange som må vente i en evighet for deres tur og slik at det går fortere unna?

Lenke til kommentar
tenkte jeg sku ned på 13min på 3km før jeg begynner å sette ut kjegler... ;)

 

Gikk for øvrig på 15min i dag.

 

Men tenker det blir fort mye verre når man skal slenge seg med på gulvet hele tiden

 

Noen som vet hvilken rekkefølge øvelsene blir gjort i under opptaket?

 

Det varierer veldig. Noen tar t.o.m løping og svømming rett etter hverandre, også styrke etc.

 

Så blir litt tilfeldig utifra det jeg har hørt.

 

Hvis jeg ikke tar feil så ble det fra og med opptaket i år slik at alle begynner med svømmingen?

 

Det ville vel vært bedre om noen startet med f.eks benk, andre med løping, svømming etc slik at det ikke er så mange som må vente i en evighet for deres tur og slik at det går fortere unna?

 

Det er slik det er. Men det er kun på de forskjellige styrkekravene. Svømming og løping taes på en og samme tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...