Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2010.


Witten

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et par spørsmål, som sikkert står her eller i noen av de andre trådene om politihøgskolen, men det er ikke så lett å finne.

 

- Millitæret og politihøgskolen? Er det noen sammenheng, har det noe å si om man ikke har vært i millitæret?

 

- Er det noen som vet om relevante studier som gir deg konkurransepoeng inn mot PHS?

 

Jeg er i den situasjonen at jeg har veldig lyst til å bli politi, men jeg føler ikke jeg har "tid" til å dra til millitæret. Mener det er bedre å bruke året på en utdanning, samtidig som jeg satser som fotballspiller.

 

Takker for svar.

 

- Erlend.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Millitæret og politihøgskolen? Er det noen sammenheng, har det noe å si om man ikke har vært i millitæret?

 

- Er det noen som vet om relevante studier som gir deg konkurransepoeng inn mot PHS?

 

 

Hei!

Det er ikke lenger slik at det er et krav til førstegangstjeneste på PHS.

Det eneste måtte være at det tar seg bra ut på intervjuet å ha en bra tjenesteuttale fra militæret.

 

Det finnes heller ingen studier som direkte gir poeng til PHS.

Det blir det samme igjen, at det tar seg bra ut. Vet det er mange som studerer kriminologi i påvente av opptak.

Håper det var svar du lette etter :)

Lenke til kommentar

For søkere under si feks 23 år synes JEG burde ha med seg førstegangstjenesten/befalskolen før man kommer inn på PHS. De aller fleste vokser på året i militæret og man kan vise at en er selektert og har gjerne med deg seg en god erfaring. Hvis man bestemmer seg for å søke PHS i høy alder skjønner jeg godt at man ikke ønsker å ta førstegangstjenesten, men til gjengjeld har man da gjerne mye livserfaring fra andre jobber som vekter, ambulanse, fengsel, en annen høgskole osv.

 

MITT forslag til hvordan PHS skal få de beste studentene:

- Lag et minimums karaktersnitt + gens (f. eks Flygeleder har 4)

- Fysiske tester

- Baser opptak på et lengre intervju og tidligere erfaringer

- Ranger studenter etter dette, og ikke bare Skikket / Ikke skikket + konkurransepoeng

Lenke til kommentar

For søkere under si feks 23 år synes JEG burde ha med seg førstegangstjenesten/befalskolen før man kommer inn på PHS. De aller fleste vokser på året i militæret og man kan vise at en er selektert og har gjerne med deg seg en god erfaring. Hvis man bestemmer seg for å søke PHS i høy alder skjønner jeg godt at man ikke ønsker å ta førstegangstjenesten, men til gjengjeld har man da gjerne mye livserfaring fra andre jobber som vekter, ambulanse, fengsel, en annen høgskole osv.

 

MITT forslag til hvordan PHS skal få de beste studentene:

- Lag et minimums karaktersnitt + gens (f. eks Flygeleder har 4)

- Fysiske tester

- Baser opptak på et lengre intervju og tidligere erfaringer

- Ranger studenter etter dette, og ikke bare Skikket / Ikke skikket + konkurransepoeng

 

Skriv en utfyllende e-post til politihøgskolen eller politidirektoratet.

Lenke til kommentar

Så lenge Politihøgskolen er en høgskole, må det nok være på den måten som det er i dag. Tollvesenet og Fengselsskolen som ikke er høgskoler, har ikke noe rangering etter konkurransepoeng. De baserer opptaket mer på personlige egenskaper. Det var vel dette politiet gjorde når det het Politiskolen og ikke Politihøgskolen.

Endret av kanikas
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Døde bra, denne tråden!

 

Men om noen som er i ilden i disse dager ennå leser her, så hadde det vært fantastisk nyttig med så mye referat som mulig!

 

Spesielt litt mer detaljer om egenerklæringen :)

 

 

LYKKE TIL, ALLE SAMMEN!

 

 

Bare å bite tennene sammen og gi gass... Du skal jo bare gjennom det en gang om alt går som det skal :)

 

Døde bra, denne tråden!

 

Men om noen som er i ilden i disse dager ennå leser her, så hadde det vært fantastisk nyttig med så mye referat som mulig!

 

Spesielt litt mer detaljer om egenerklæringen :)

 

 

LYKKE TIL, ALLE SAMMEN!

 

 

Bare å bite tennene sammen og gi gass... Du skal jo bare gjennom det en gang om alt går som det skal :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...