Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2010.


Witten

Anbefalte innlegg

Tråden for opptak Politihøgskolen 2010.

Hei.

 

Tenkte å lage en tråd for de som satser på å komme inn på politihøgskolen 2010.

Her kan dere dele hvordan dere ligger ann med treningen frem mot opptaket. Stille generelle spørsmål dere lurer på ang opptaket PHS 2010. Og generelt prate løst og fast om tiden før opptaket.

 

Vet det allerede finnes en tråd om politiyrket, denne er/var først og fremst ment som en tråd hvor enkelte kan stille spørsmål ang politiyrket. Klikk her for å komme til tråden

 

Nyttige linker:

-Opptakskrav

-Treningsplan

-Søknadsprosess

-Politihøskolens OFFISIELLE facebook-gruppe (Her svarer de på spørsmål du måtte ha)

 

Vet av erfaring at en slik tråd kan være en motivasjonsfaktor for mange. Så føl dere fri til å benytte denne frem mot opptaket. :thumbup:

Endret av Witten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynte selv å trene målrettet i begynnelsen av august. Først var planen å trene mot befalskole/jegerutdanning i militæret. Men har etterhvert funnet ut at det er politi jeg vil bli. Har sirka 8 mnd på meg å komme i toppform til opptaket. Regner med det skal gå greit da. Eneste jeg er litt urolig for er svømmingen. Der må jeg nok trene veldig mye. :p

 

Flere som er i gang med treningen?

Lenke til kommentar

Godt å høre at det er andre som også er i gang med treningen. Føler det er bra å begynne tidlig sånn at man kan klare opptakskravene med god margin, slik at man ikke trenger å kjempe for å komme under 20 poeng. Har fulgt med på politi tråden, er det slik at du Rune prøvde deg på opptak i år?(Kan jo hende det er bare jeg som roter med navn) I så fall hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Tok faktisk synsundersøkelse på torsdag. Hadde -0.25 og -0.50 på den andre. Det er vel slik at den ikke skal være dårligere enn 0,5? I så fall er jeg klar på den fronten! :thumbup:

 

Jeg skal også søke i år som jeg har sagt sikkert 20 ganger i den "andre" tråden hehe :) Mine største "Utfordringer" i forhold til fysisk er svømming og lengdehopp. Skulle egentlig trene hardcore i helga, men nå ligger jeg rett ut med influensa :(

 

Er det "gyldig" i forhold til neste års opptak med en sånn synstest som er tatt allerede nå?

Lenke til kommentar

Vet ikke om synstesten er gyldig. Men tok for min egen del slik at jeg vet om det er vits å trene. Ville ikke trene i 6-5mnd for så å finne ut at jeg ikke kan søke pga synet. Jeg må også jobbe mye med spenst og svømmingen.

 

Hvordan ser treningsplanene deres ut? (hvis dere har lagd)

Lenke til kommentar

Okei.. Skal begynne å samle sammen papirene i januar da.

 

Treningsplanen min så lagt ser slik ut:

 

Mandag: 1.økt: Styrke 2.økt: Utholdenhet

Tirsdag: Am.fotball

Onsdag: 1.økt: Styrke 2.økt: Svømming

Torsdag: 1.økt Styrke 2.økt: Am.fotball

Fredag: FRI

Lørdag: Utholdenhet

Søndag: Svømming

 

Kommentarer?

Lenke til kommentar

Min plan ser foreløpig slik ut:

 

Mandag: Jogging + styrke overkropp

Tirsdag: Jogging + styrke underkropp

Onsdag: FRI, men skal ta svømmetimer på kvelden snart.

Torsdag: Samme som mandag

Fredag: Samme som tirsdag

Lørdag: Må vel være fri? Kanskje en god gåtur i terrenget.

Søndag: Intervalltrening. Bytter på med jogging og spinning for å ikke bli så lei.

 

Det er ikke lett å få tid til alt, da. Må jo bli ferdig med min nåværende utdanning og jobbe i tillegg. Puh! Blir et hardt år, men utrolig verdt det hvis jeg kommer inn :)

Endret av Svirrepipp
Lenke til kommentar

Har også tenkt litt på hvordan jeg skal få tid til alt. Men det handler jo egentlig bare om prioritering. Bruker heller litt mindre tid forran tv og pc'n, så har jeg har jeg tid til trening.

 

Ser forøvrig ut som en grei treningsplan det der Svirre. Skal til treningsveileder i dag klokken 5, så kanskje det blir litt endringer på planen min. Kan skrive her hvordan det gikk på veiledning og hvilke tips jeg fikk. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har fått lagt opp styrketreningen min av en veileder, så det er absolutt å anbefale!

 

Jeg glemte jo selvsagt svømmingen i planen min. Ser at det anbefales å svømme to dager på treningsopplegget til NiH, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få til til det.. Mon tro om man blir veldig sliten av det, eller om man f.eks kan svømme tidlig på dagen og så ta jogging + styrketrening på kvelden en dag?

 

Er det noen som forøvrig vet hva legeundersøkelsen ved opptakene går ut på? Fra før av skal man jo igjennom full sjekk hos fastlegen, så hva er det ellers de skal sjekke?

Lenke til kommentar

Hei, har lest både denne tråden, den "gamle" og den på kvinneguiden. tenkte med dette å skrive kanskje det mest utleverende stykke skrift jeg har postet på nettet, men skitt au.

 

Jeg er per i dag en gutt på 24 som har jobbet de siste årene, har prøvd med på vernepleierutdanningen og har ett bestått år derifra, Jeg var som yngre på ett bra nivå i en nisjeidrett men jeg har til min store forargelse latt kroppen forfalle noe voldsomt, Jeg har avtjent førstegangstjeneste, men der plukket jeg også opp ett problem i form av en liten hørselsskade etter å ha stått i feil ende av en kommunikasjonssvikt med ett bråkete fly. jeg har lenge lekt med tanken på å søke meg til PHS og tenkt at treningsmengden er overkommelig, men tenker man at treningsmengden er overkommelige UTEN å trene så går sjansen forbi og man melder seg ikke til opptak,. derfor har jeg nå bestemt meg for å satse skikkelig på dette til 2010opptaket og har meldt meg inn på ett treningssenter, lagt om kosten og så smått begynt å svømme, dog med min teknikk blir det egentlig mer bading.

 

Jeg har oppdaget at jeg har sinnsykt lyst til dette. Jeg VIL bli politi.

 

jeg har satt opp en liten To DO liste, poster dette mest for å skaffe meg ytterligere en forpliktelse i forbindelse med trening, og vil kanskje oppdatere min framgang.

 

To DO:

Miste 20kg, blir ikke lett, men det må til

Anskaffe førerkort klasse B. (har kontaktet kjøreskole, han mente det skulle gå fint å rekke det til første mars)

komme meg på ett fysisk nivå der jeg klarer de fysiske opptakskravene til PHS.

Sjekke ut om hørselen min er god nok for opptakskriteriet.

Sette meg litt inn i politiets organisasjon.

 

 

så til det jeg lurer på, er det noen som vet hvor strenge hørselskravene, disse frekvense sier meg nada...

gikk ut av forsvaret med en "7er" på hørsel og er kvitt øresusen heldigvis.

 

og til sist, tror dere dette er overkommelig, spesielt treningsmessig fram til ett eventuelt opptak?

 

takk for eventuelle synspunkter, og lykke til i forberedelsene til alle andre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...