Gå til innhold

ASUS A7N8X rev. 1.x med 400 FSB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men det funker! Har 2 kammerater som ikke greide å kjøre 200 mhz FSB før denne bios`en kom. Nå greier jeg å kjøre 210 mhz FSB!!! Men har som mål å klare 220 når jeg får NB block.

Virker ikke hos meg :( hovedkortet har problemer med å sette opp spenningen til 1.85V i starten... Så jeg må skru på pcen to ganger for å få bilde :( Men skal voltmodde.... :D

Lenke til kommentar
Men det funker! Har 2 kammerater som ikke greide å kjøre 200 mhz FSB før denne bios`en kom. Nå greier jeg å kjøre 210 mhz FSB!!! Men har som mål å klare 220 når jeg får NB block.

Virker ikke hos meg :( hovedkortet har problemer med å sette opp spenningen til 1.85V i starten... Så jeg må skru på pcen to ganger for å få bilde :( Men skal voltmodde.... :D

¨

 

Sikker på at det ikke er strømforsyningen din som har problemer i oppstarten da?

Lenke til kommentar
Men det funker! Har 2 kammerater som ikke greide å kjøre 200 mhz FSB før denne bios`en kom. Nå greier jeg å kjøre 210 mhz FSB!!! Men har som mål å klare 220 når jeg får NB block.

Virker ikke hos meg :( hovedkortet har problemer med å sette opp spenningen til 1.85V i starten... Så jeg må skru på pcen to ganger for å få bilde :( Men skal voltmodde.... :D

¨

 

Sikker på at det ikke er strømforsyningen din som har problemer i oppstarten da?

Nope, hvis du titter her er det en offisiel liste over feil med A7N8X.

Feil 2:

2. ***#) Cold boot issue (BIOS not using its setting for CPU voltage on initial system startup when using some older/slower T-Breds (1700+ & some 1800+CPU's))

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic....p=125289#125289

Lenke til kommentar

hmm, jeg mistenker at de har slakket voldsomt på timings for chipsettet for å få til dette. noen som kan bekrefte / avkrefte?

 

Men de kan jo bare ha programmert en bios som reduserer støy osv på kortet?

 

Nådde ihvertfall 203 ut av boksen med mitt 1.04 kort.

 

211 med kjøling

 

har mekka voltmod, men nå er biosen korrupt :evil:

så jeg venter på en BIOS Savior (backup bios med mulighet til å svitshe mellom to bioser) vær oppmerksom på det dere. kjent problem at bios'en blir korrupt (svart skjerm, hvis man ikke kjenner til problemet tror man sikkert at hele hk er kaputt).

Lenke til kommentar

Dette irriterer meg. Har selv 1.04, men 193 er det høyeste jeg kommer til uansett bios. Har riktignok A2-stepping på Northbridge, men iflg. asus skulle det jo virke alikevel..

Har ingen problemer med å starte windows, men skjermen kutter ut og inn, og lyden fryser seg øyeblikkelig jeg starter å spille en sang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...