Gå til innhold

Vårtur for meg og mine sønner - hvor?


Anbefalte innlegg

I langhelgen 13.-16. mai 2010 har min kone funnet ut at det passer å dra på venninetur med gjengen på jobben. Det etterlater meg sammen med mine to sønner på 7 og 10. I stedet for å surre hjemme eller male vegger på hytten vurderer jeg å ta en tur et eller annet sted, bare vi tre.

 

Jeg har selvsagt et par idéer selv, men håpet at den reiseglade gjengen her kunne ta en liten brainstorming. Da gjelder selvsagt vanlige brainstormingsregle: Ingenting er for dumt til å nevnes (selv om budsjettet ikke er ubegrenset)

 

 

Sam

Endret av SamBell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspill

 

 

Roma utgår ettersom det er dit min kone skal

 

London er på min egen liste.

 

Fotballen slutter i England helgen før

 

Spania har siste helg med fotball den aktuelle helgen.

Dermed er Barcelona absolutt en mulighet

 

Berlin er ikke vurdert (før nå).

Er dette en by for barn?

 

Amsterdam har jeg så vidt hatt i tankene,

men er usikker på om byen passer for barn.

 

Et mer ekstremt valg er en ukes chartertur for å gi ungene mest mulig basengtid.

Ekstremt fordi jeg har prøvd charter en gang og ikke ble veldig imponert.

Føler behov for litt mer opplevelser enn sol, baseng og middelmpdige restauranter.

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

Syntes Island hørtes ut som en veldig god idé.

 

Ellers er det billig å fly til Berlin og like utenfor finner man en diger zeppelinhangar med jungel og badeland. Tipper de ville likt det. Det er også mulig å overnatte der i telt (du trenger ikke ta med ditt eget) eller hytte. Så flere norske familier som gjorde det da jeg var der for noen uker siden. Øynene til ungene var "store som tinntalerkner".

http://en.wikipedia.org/wiki/Tropical_Islands

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Etter at jeg luftet idèen for mine sønner endte vi opp med London eller Barcelona.

Dette er også de to alternetivene jeg tror passer best for mine sønner, selv om Berlin steg litt på listen etter det jeg har lest i denne tråden. Det samm gjelder for Island, men til disse to stedene vil jeg gjerne ha min kone med.

 

 

Nå får vi begynne planleggingen.

Det er som kjent halve morroen.

 

 

Sam

Takker for innspille og tar gjerne flere

 

[EDIT]

Prissjekk gir:

Barcelona: 7 290,- (KLM)

London: 3 854,- (SAS)

Selv om enkelte selskap (Norwegian) ikke har lagt ut vårporgrammet lukter det London.

Barcelona bli i så tilfelle utsatt til en gang jeg ikke er så låst på dato. Synd egenglig. Barcelona virker mer og mer barnevennlig etter mer jeg leser og til England skal jeg sansynligvis solo også, selv om det ikke blir London på den turen.

[/EDIT]

Endret av SamBell
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det ser ut til at Norwegian døyer med sine Barcelona- og Berlin-turer fra Bergen.

Derfor ble det Londontur. Ut 12. og tilbake 17.

3900,- med alle gebyrer er billig for en voksen og to barn, men ikke gitt bort.

De billigeste forsvant kjapt for en så pop langhelg.

 

Nå gjelder det å finne passende overnatting.

Skal helst ha adskilte rom, slik at jeg ikke trenger legge meg samtidig med barna.

 

Sam

Endret av SamBell
Lenke til kommentar
Nå gjelder det å finne passende overnatting.

Skal helst ha adskilte rom, slik at jeg ikke trenger legge meg samtidig med barna.

 

Sam

 

Har du virkelig lyst til at dine to sønner på 7 og 10 skal sove alene sammen på et hotellrom? Hva med nødstilfeller? Inntrengere? Om barna stikker ut om natten og vandrer rundt alene?

Jeg ville ALDRI latt så små barn sove på hotellrom alene, ikke en gang om jeg var vegg i vegg.

 

Og hva er det egentlig du skal gjøre om kveldene som er så bråkete (eller ulidelig interessant) at barna ikke greier å sove?

Lenke til kommentar
Har du virkelig lyst til at dine to sønner på 7 og 10 skal sove alene sammen på et hotellrom? Hva med nødstilfeller? Inntrengere? Om barna stikker ut om natten og vandrer rundt alene?

Jeg ville ALDRI latt så små barn sove på hotellrom alene, ikke en gang om jeg var vegg i vegg.

 

Og hva er det egentlig du skal gjøre om kveldene som er så bråkete (eller ulidelig interessant) at barna ikke greier å sove?

 

Tror du misforstår.

Ser etter leilighet, familie suite eller to rom med dør mellom.

Lenke til kommentar

Ah, selvsagt *føle seg dum*

Men likevel, det finnes jo folk som gjør sånt, så jeg kunne jo bare ikke la være å si noe.

 

De fleste av de litt bedre hotellene (jeg har bodd på Hilton London Metropole og Crowne Plaza) har såkalte "connecting rooms" der det er to separate rom med dobbel dør imellom. Jeg er dog litt usikker på om det er bare de største rommene som har denne muligheten (vi er en familie på sju, og bruker to dobbeltrom med dør mellom).

I så fall blir det jo unødvendig dyrt å betale for fem ekstra sengeplasser, så jeg ville absolutt spurt om det var mulig å få et mer leilighetslignende rom. (De rommene jeg har bodd på har kun vært ett stort rom)

Lenke til kommentar

De felste motell i USA har slike connecting rooms med to dører inntil hverandre, men har enda tilgode å se det i Europa. Beklager offtopic.

 

Ta dem med til London, eller Berlin.

 

Egypt, som er foreslått lenger oppe blir for kjedelig for unge gutter mener nå jeg. Det er kult med pyramidene og alt det, men det er utrolig stress å kjøre gjennom Kairo i rushtiden om morgene for så å komme ut til tusen milliarder russiske turister i kø for å komme inn i Keops-pyramiden. Det blir mye venting.

Lenke til kommentar
De felste motell i USA har slike connecting rooms med to dører inntil hverandre, men har enda tilgode å se det i Europa. Beklager offtopic.

 

Jeg har bodd på connecting rooms både i Norge (Oslo og tre ulike hotell i Bergen) og England (tre ulike hotell, i London og Newcastle), så helt uvanlig kan det umulig være.

Lenke til kommentar

Som nevnt er flybilletene kjøpt.

Nå er også leilighet på plass.

Fant en grei en til £ 99 per natt i et leilighetshotell.

Greit plassert i Kensington (vi kommer vi Gatwick) med kort avstand til Tuben.

Oppholdsrom med kjøkkenkrok, soverom og eget bad

 

Berlin, Barcelona og Egypt får vi ta når "hu mor" har tid til å være med.

Juleferien eller paskeferien?

 

Sam

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Det nærmer seg og siden alle venter spent på planen for oppholdet whistle.gif kommer den her.

 

Dag 1

Lander 19:35 på Gatwick

Direkte til leiligheten via Clapham Junction

 

Dag 2

Science Museum

Shopping: Kensington High Street eller/og Westfield (White City)

Shopping: Chelsea Megastore (har en sønn som er forledet til å tro at Chelsea er laget med storl L)

 

Dag 3

Kanalbåt fra Little Venice til

Camden Lock Market

Hamleys

Shopping: Regent Street / Soho-området

 

Dag 4

Båt fra Westminiser til

Greenwich hvor vi bruker mesteparten avdagen

Foot Tunnel under Thamesen

DLR videre via bla. Traffic Sign Tree

 

Dag 5

Tower of London

Covent Garden

Seven Dials

(Petticoat Lane Market)

 

Dag 6

Åpen

Muligens shopping eller museum eller annet som måtte dukke opp

Hjemreise 20:10

 

 

Kommentarer?

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...