Gå til innhold

Anbefaling: Kabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

For de som er ute etter et rimelig og greit kabinett så se på Antec Three Hundred, et enkelt og greit kabinett uten noe fancy og uten skjøre deler. Jeg har bygd noen maskiner med dette og synest det er veldig greit for prisen for de som ikke bryr seg om det estetiske ved kabinettet, men bare vil ha et som ser greit ut. Etter min mening er det ofte lurere å legge de sparte pengene i bedre maskinvare.

Lenke til kommentar

Silverstone SST-GD04 har kommet i en ny utgave, Silverstone SST-GD05. Det har noen små forbedringer, men er i prisippet likt. GD05 koster i tillegg mindre enn GD04. Se å få den inn i prisguiden også, der glimrer den med sitt fravær. Den nye versjonen er testet og anbefales flere steder både i Norge og utlandet av nettsteder som også har testet GD04.

Lenke til kommentar

herregud for en major fail! Obsidian finnes jo ikke termisk effektiv! det er en fackings stekovn!

bruk over tusen lappen for noe som brenner opp hardwaret ditt, JA KJEMPE SMART ANBEFAL DET! :D

:thumbdown:

 

Du har nok ikke fått med deg at Obsidian er et av de beste kabinettene til å bygge vannkjøling i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Må si meg veldig uenig i det dere mener om maxi-kabinetter. Jeg har bygd i begge de dere nevner. :innocent:

 

Obsidian 800D er en nisje av et kabinett, mener jeg. Ja, det er pent og stilrent, lett og bygge i, og ikke minst lett å få ordentlig.

 

Derimot eier 800D ingen termiske egenskaper, og da hjelper det absolutt ikke med vannkjøling ettersom en radiator trenger luft! Det har kun plass til en 360mm radiator uten særlig modifisering, og det blir veldig ofte for lite med flere komponenter i loopen. :p

 

- Til poenget mitt;

Silverstone RV02 hadde jeg valgt anyday ovenfor 800D i dette tilfellet, den den er bedre eller likedan på alle tekniske punkter. Dere på HW.no testet utgave #1 av Rv02 - hva med å teste utgave #2? Den nye typen av "AirPenetrator" 180mm vifter de har, er jo helt fantastiske! :love:

 

Ellers er jeg veldig enig i listen, kanskje noen Lian Li kabinetter som burde blitt slengt inn?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Har Obsidian 800D og kan skriven under på at den holder seg på en minimums temperatur hele dagen. Og måten Corsair løste kabelrotet på er bare fantastisk, finnes ikke kabel, dog så ser det j.... på andre siden =).

 

Kjører du GTX 580 tri-SLI i 800D uten ekstra vifter og modifikasjoner blir nok det nok i varmeste laget om du kjører 800D.

 

EDIT: Eller et GTX 590, det vil nok varme bedre inne i kabinettet. 800D eier ikke luftflyt i det hele tatt. Det har godt med plass og er pent da :)

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Har Obsidian 800D og kan skriven under på at den holder seg på en minimums temperatur hele dagen. Og måten Corsair løste kabelrotet på er bare fantastisk, finnes ikke kabel, dog så ser det j.... på andre siden =).

 

Kjører du GTX 580 tri-SLI i 800D uten ekstra vifter og modifikasjoner blir nok det nok i varmeste laget om du kjører 800D.

 

EDIT: Eller et GTX 590, det vil nok varme bedre inne i kabinettet. 800D eier ikke luftflyt i det hele tatt. Det har godt med plass og er pent da :)

 

Men har du råd til GTX 580 x 3, så har du antagelig råd til å putte inn ett par ekstra vifter også..

Jeg vil i allefall si at for egen del så foretrekker jeg at ett kabinett jeg kjøper lager minst mulig støy 'ut av boksen'.

Det er vel mest entusiaster som kjøper så store kabinetter som 800D, men selv blandt dem tror jeg det er flere som gjør det for diskplassen enn for å smekke inn tri- eller quad sli/crossfire.

Lenke til kommentar

Har Obsidian 800D og kan skriven under på at den holder seg på en minimums temperatur hele dagen. Og måten Corsair løste kabelrotet på er bare fantastisk, finnes ikke kabel, dog så ser det j.... på andre siden =).

 

Kjører du GTX 580 tri-SLI i 800D uten ekstra vifter og modifikasjoner blir nok det nok i varmeste laget om du kjører 800D.

 

EDIT: Eller et GTX 590, det vil nok varme bedre inne i kabinettet. 800D eier ikke luftflyt i det hele tatt. Det har godt med plass og er pent da :)

 

Men har du råd til GTX 580 x 3, så har du antagelig råd til å putte inn ett par ekstra vifter også..

Jeg vil i allefall si at for egen del så foretrekker jeg at ett kabinett jeg kjøper lager minst mulig støy 'ut av boksen'.

Det er vel mest entusiaster som kjøper så store kabinetter som 800D, men selv blandt dem tror jeg det er flere som gjør det for diskplassen enn for å smekke inn tri- eller quad sli/crossfire.

 

Kjører bare 1x skjermkort, (gammeldags ja) men føler ikke behov for mer akkurat nå. Kanskje når det nærmer seg release av BF3. Men det jeg falt for var løsningen på kabelrotet jeg med tidligere kabinett har slitt med. Nå skal det være sagt at jeg kjøpte da den første i serien ble laget altså 800D. Så at det ble den største versjonen bunner ut i det faktum at jeg ikke ventet på flere, også liker jeg det at man har plass til å hive inn mer hardware dersom det er ønske.

Lenke til kommentar

Har selv ett Obsidian 700D Tower, heller ikke noen betydelige varme problemer. Hadde ett lian lian li tower før som var en gigantisk hybelkanin.

 

700D toweret er forøvrig fyllt til randen av all mulig hardware.

 

Angående det som står i anbefalingen her så lure jeg nå på om det er sneket seg inn en liten Leif. 700D er vel ikke fysisk mindre enn 800D. Mente eneste forskjellen var at 700D ikke har fjortiss vindu og hotswap. (hadde forøvrig dårlig erfaring med hotswap i det forrige lianli toweret)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...