Gå til innhold

OMG! Prisene på Qxl er jo helt fjerne!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

HA; HA HA, får meg alltid en god latter når jeg er innom forumet her men dere blir nok voksne en gang dere også............

 

Hilsen

midt i livet.

 

Vel,måten du skriver på får meg ikke akkurat til å tenke, hmm, han her er skikkelig voksen og vet nøyaktig hva han snakker om..

jeg ser ikke helt problemet med at personer overpriser varene sine på qxl, vil de prøve seg så får de jammen lov til å prøve seg, får de ikke solgt varene så senker de prisen, det er ikke stort verre enn det..

men det at en god del får solgt sine varer til høyere pris enn en ny vare tilsier,det stemmer ganske godt..

kan ikke akkurat legge skjul på at det er ikke alle som handler via qxl som vet nøyaktig hva de kjøper,men de synes det høres bra ut..

det er langt fra en myte at man får solgt datautstyr til overpriser, det er et faktum,men det skjer ikke så utrolig ofte for å si det på den måten.

selgerne prøver uansett å få så mye de kan for varen sin, det kan man vel ikke akkurat klandre dem for, og taktikken de bruker er helt normal..

vil jeg selge en vare for 1000 kr så oppgir jeg ikke prisen som 1000.

det er temmelig normalt at folk prøver å presse prisen pittelitt ned, så vil jeg ha 1000 for en vare så oppgir jeg prisen som 1150-1200 kr og sier meg villig til å gå ned til 1000kr. dette istedenfor at jeg må gå ned til 800-850kr.

 

jeg tviler egentlig ikke på at selgerne vet fullstendig godt hva de burde få for varen,og hva som er umulig,men det er jo lov til å prøve seg uansett, og noen ganger går det, andre ganger går det ikke..

men ikke kom her og si at kompetanse nivået til flertallet av de som handler på qxl er på topp :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Hva med en skikkelig runde på qxl og opplyst om riktige priser på en del auksjoner?

 

hvorfor skulle man gjøre det ?

det er jo ikke akkurat så kjekt å ødelegge for en annen person som er i ferd med å gjøre sitt livs handel da.

samtidig er det ikke kjekt for personen som tror han gjør sitt livs beste handel...

men det er mer drittsekk-aktig å ødelegge en handel.

Lenke til kommentar

Selger: Jeg skal ha 2000 for [gjenstand]

Kjøper: <sender mail til kjøper> ingen har budt, 1800 ok?

Selger: Tja, ok.

Handelen finner sted utenom qxl, og de får ingen provisjon. Selger får solgt [gjenstand]en sin, kanskje han hadde satt prisen opp med vilje for at nettopp dette skulle skje? Kanskje han brukte qxl som gratis annonseplass? Det skal dere ikke se bortifra...

Lenke til kommentar
"løp og snylt 50 åringer nå"

 

HA, HA, HA.........Dere er veldig morsomme dere fjortiser!!!!!!!!!

 

Hva i all verden får dere til å tro at vi vil kjøpe til en slik pris?

Tror dere vi er helt på jordet ang. Data?

 

Synes det er beklagelig at det er så mange snyltere les "Fjortiser" som tror de er verdensmestere og prøver å lure folk. I tillegg skal de også alltid skryte, skryte, skryte for liksom å hevde seg blant alle andre her på forumet.

Jeg har bedre grafikkort enn deg osv....

 

HA; HA HA, får meg alltid en god latter når jeg er innom forumet her men dere blir nok voksne en gang dere også............

 

Hilsen

midt i livet.

 

Sorry, men er kommer det en litt lengre post av en som er litt lei av de "eldres" holdning!

 

Tror den "løp og snylt 50-åringer nå" var ment som en generell kommentar til den eldre garden. Grunnen til det er rett og slett at flertallet av folk av denne generasjonen ikke har de kunnskapene som ungdommen har i dag. Selfølgelig så finnes det mange unntak, og du har sikkert mer peiling enn noen av oss, men alle jeg kjenner må hjelpe foreldrene med data........og det er uten unntak!

 

De over 40 liker ikke at den yngre generasjonen kan noe som dem ikke kan. Slik er det bare. Jeg ser det gang på gang og irriterer meg grenseløst over manglende engasjement av de erfarne når det gjelder ungdommen. De eldre liker å forklare og vise de unge hva, hvordan og hvorfor. Problemmet kommer når disse får en datamaskin i huset og plutselig er nødt til å spørre de yngre om hva, hvordan og hvorfor!

 

Jeg kan sitte og høre 50-åringer skryte hele dagen av den nye bilen som har så og så mange hestekrefter, takluke, elektrisk vinduer og gud vet hva. Hva skal jeg si da? Jeg har ikke særlig interesse for bil.......skal jeg bare sitte der og si...".. HA HA HA.....dere er barnslige altså!"? Eller hva når dere kommer drassende hjem med den splitter nye Black&Dekker boremaskinen som kan skru hull i en 5/4"kevlarpanertstålbjelke uten å trenge luftfjernfrisktilførsel og vann som avkjøling? Skal jeg sitte og være nedlatende mot dere da? Nei....jeg gjør ikke det. Jeg prøver heller å interessere meg og vise litt respekt for vedkommende.

Her har dere (les eldre) mye å lære! Dere glemmer fullstendig å se på dere selv når dere kritiserer andres interesser og antar automatisk at deres interesser er det eneste som betyr noe.

Hva så om jeg er stolt av det nye grafikkortet mitt? Eller den nye HD'en eller musa eller hva pokker det enn er?! Hva med å vise ett snev av interesse og kanskje stille noen spørsmål.......være litt interessert. Da viser du ikke at du ikke kan noe, du viser respekt og du øker betraktelig i vedkommendes øyne!

 

Noen ting kan man kjøpe, andre ting må man gjøre seg fortjent til.

Lenke til kommentar

For et par år siden da QXL var gratis, så synes jeg tjenesten var meget bra. De fleste som skulle selge noe hadde ganske riktige priser på varene sine, og det var stort sett privatpersoner som solgte noe.

 

De siste gangene jeg har sjekket innom QXL har det bare vært søppel der. Enten så har varene vært meget overpriset, eller det har vært helt uinteressante (feilposterte) gjenstander eller så har det vært masse junk fra ukjente firmaer.

 

Bruktmarkedet her på hw.no er mye mer seriøst, men man har jo ikke støtte for budgivning.

Lenke til kommentar
er ikkje det slik at du ikkje får opp mail-addressa til selgeren da?

men eg som selger bruka alltid å skrive mail å be folk ta kontakt der da.

Vil ikkje betale gebyr til qxl.. :p

 

Det er nettopp det den smarte selgeren gjør. Han overpriser kanskje også, for å 'hindre' at noen kjøper gjenstanden på vanlig måte.

Alle overprisningene er nok ikke laget av smarte folk, snarere tvert i mot virker det som. Men det er nok en del som kjører denne taktikken...

Lenke til kommentar

Enkelte av kjøperene på qxl er skutt i hode, jeg la ut et matrox 2mb skjerkort med minstepris på 10 kr der. Skulle bare bli kvitt det, kanskje får en kebab for det elns. Men plutselig så komemr en "luring" byr 200kr for det, selvfølgelig får han det for den prisen. En annen kjøpte min ericsson gh688 for altformye, husker ikke helt hvor mye, men jeg ble sjokkert. Men han sendte mail eterpå der han så han var meget fornøyd med handelen.... Hva han tenkte med vet ikke jeg.....

Lenke til kommentar
"løp og snylt 50 åringer nå"

 

HA, HA, HA.........Dere er veldig morsomme dere fjortiser!!!!!!!!!

 

Hva i all verden får dere til å tro at vi vil kjøpe til en slik pris?

Tror dere vi er helt på jordet ang. Data?

 

Synes det er beklagelig at det er så mange snyltere les "Fjortiser" som tror de er verdensmestere og prøver å lure folk. I tillegg skal de også alltid skryte, skryte, skryte for liksom å hevde seg blant alle andre her på forumet.

Jeg har bedre grafikkort enn deg osv....

 

HA; HA HA, får meg alltid en god latter når jeg er innom forumet her men dere blir nok voksne en gang dere også............

 

Hilsen

midt i livet.

 

Hør, hør! Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Det er en myte at en får solgt datautstyr til overpriser på QXL. Det som imidlertid er et faktum er at QXL har alt for mange selgere som tror på denne myten :grumpy:

 

 

Å?? En myte??

 

Februar 2002: Solgte en AMD K6-2 450Mhz til 550 kr !!

Mars 2002: Solgte en Pentium P-54 200Mhz til 250 kr !! (Eller 200)

 

 

Er ikke det overpris så vet ikke jeg!

Det er jo helt vanvittig!

:lol::lol:

Lenke til kommentar

Selger du noko for å bli kvitt der fortast mogleg så tjener du ikkje ein skit.

Uansett det er ikkje bare på qxl ting er overprisa, men og eindel på bruktmarked.no

 

Av og til dukker det opp nokre gode tilbud. Feks Danon 5.1 80w pr.ch forsterker til 2000kr eller komplett vannkjølingssett for 450kr :)

Lenke til kommentar
Hva med en skikkelig runde på qxl og opplyst om riktige priser på en del auksjoner?

 

hvorfor skulle man gjøre det ?

det er jo ikke akkurat så kjekt å ødelegge for en annen person som er i ferd med å gjøre sitt livs handel da.

samtidig er det ikke kjekt for personen som tror han gjør sitt livs beste handel...

men det er mer drittsekk-aktig å ødelegge en handel.

 

Er da ikke å være "drittsekk-aktig" å hindre noen fra å bli lurt/svindlet. Heller "drittsekk-aktig" å la være.

Lenke til kommentar

Husk at overpris er et definisjonsspørsmål. Dersom varen er lett tilgjengelig rimeligere fra andre kilder - da snakker vi vel overpris.

 

Men - Hvis du virkelig trenger denne dingsen - og dette er en av en håndfull kilder - og du er villig til å betale den prisen for å få det du vil ha - er det da overpris? Det finnes folk som er villig til å legge ut 1000-vis av spenn på brukte frimerker...

 

Riktig pris = Det kjøper er villig til å betale.

 

Har man IQ nok til å komme seg inn på QXL, ville jeg tro at man også har evner til å sjekke andre kilder. (Nei, jeg har aldrig brukt QXL - hverken som selger eller som kjøper).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Hva med en skikkelig runde på qxl og opplyst om riktige priser på en del auksjoner?

 

hvorfor skulle man gjøre det ?

det er jo ikke akkurat så kjekt å ødelegge for en annen person som er i ferd med å gjøre sitt livs handel da.

samtidig er det ikke kjekt for personen som tror han gjør sitt livs beste handel...

men det er mer drittsekk-aktig å ødelegge en handel.

 

Er da ikke å være "drittsekk-aktig" å hindre noen fra å bli lurt/svindlet. Heller "drittsekk-aktig" å la være.

 

vel,dagens samfunn består jo for det meste av at folk blir lurt/svindlet..

skal vi gå ut og prøve å forhindre det også ?

kan ikke akkurat være skytsengler for folk som ikke vet bedre enn å betale for mye for varer på qxl..

 

betaler de for mye en gang så har de lært av det til neste gang.

men som jeg sa, saken har 2 sider, på den ene siden er det "drittsekk-aktg" å spolere handelen, på den andre siden er det "drittsekk-aktig" å la fyren gjennomføre handelen slik at kjøper blir svindlet..

men uansett,kjøper hadde aldri lagt inn bud på varen hvis ikke han selv synes det virker som en grei pris.

Lenke til kommentar
vel,dagens samfunn består jo for det meste av at folk blir lurt/svindlet..

skal vi gå ut og prøve å forhindre det også ?

 

Skulle det rettferdiggjøre noe at dagens samfunn er forskrudd? Men ja, kan du enkelt hindre at andre blir svindlet bør det ikke bare være naturlig, det bør være en selvfølge å si fra!

 

kan ikke akkurat være skytsengler for folk som ikke vet bedre enn å betale for mye for varer på qxl..

 

Veien er rimelig lang fra å være "skyddsengel" for alle til å hevde at det er bedre å holde kjeft enn å si fra (slik du gjør). Tydelig at du er en av de som ikke har noe mot å lure medmennesker, men jeg regner med at pipa hadde fått en annen lyd hvis det var du som hadde blitt lurt.

Lenke til kommentar

QXL ja...hmm...

 

husker de gode "gamle dager" da det var gratis å selge/kjøpe gjenstandre der, da BRUKTE jeg det faktisk, nå er det bare noe dritt å selge ting der siden QXL skal ha provisjon av salget..

Det fører jo seff. til overprising av varer slik at folk som IKKE er dumme nok til å gi qxl MYE provisjon bare kontakter selger via mail som selger legger ut på hjemmesiden sin, og har derfor ikke brutt noen av QXL`s rettningslinjer siden selger ikke legger mail-adr, direkte ut i budgivningen...

 

BTW. den eldre generasjon ca50-årsalderen er ikke så pc-n00bs som alle skal ha det til :o PCèn har jo vært her ei god stund som jeg kan huske..

(tenker tilbake på min kjære commondore 64 :p og 486èn)

Så de fleste voksne har jo en eller annen gang satt seg ned foran en pc, og prøvd litt ut for seg selv mens barna/kona var ute..

Og etter det jeg har forstått, har jo til og med 6-7-klassinger begynt å gå på LAN, så hvorfor skal ikke alle 50åringer ha peil. på pc ??? :grumpy:

(pappa er ca 40, og har begynt å overklokke.. (mye cash=nice pc-mark))

 

En ting til; etter det jeg har erfart finnes det like mange idioter som er selger og budgiver på QXL, så hvis man leter en god stund, kan det godt være at man finner noe brukbart.. 8) (fikk meg selv en billig forsterker)

Men det kan likesågodt være at man kan selge noe gammalt "møkk" til en n00b der ute som nettopp har funne ut hvordan hotmailen virker :lol::lol:

 

I know...

commondore 64 + printer og noe gammalt stash (kjøpt for under 1000lappen)= 1200kr på qxl 8) 8)

lego seilskute (verdi i butikk ca 800) = 1200kr qxl 8) 8)

 

:yes::woot::yes::woot::yes::woot::yes::woot::yes:

Lenke til kommentar

Tror at de aller fleste av oss har en del å tjene med litt forbrukeropplysning på QXL. Ikke bare er det nærmest svindel mye av det som foregår der, det ødelegger også mye av mulighetene til å gjøre et godt kjøp.

 

QXL er nærmest nedsøpplet av privatpersoner som overpriser varene sine og firmaer som bruker det som annonsemarked. Det har nok blitt noe bedre etter at de har begynt å ta betalt for å legge ut auksjoner, men fortsatt er det mye igjen. Og man skal ikke ha mange rundlurte kjøpere før gevinsten er stor. Det er heller ikke til å stikke under en stol at den produktbeskrivelsen mange har er direkte lureri, og det er vel særlig dette vi burde fokusere på.

 

Hadde man luket bort noen av disse selgerne, eller tvunget dem til å endre strategien sin, så tror jeg at QXL hadde blitt mere spennende og muligheten til å gjøre gode kjøp også hadde blitt bedre.

Lenke til kommentar
"løp og snylt 50 åringer nå"

 

HA, HA, HA.........Dere er veldig morsomme dere fjortiser!!!!!!!!!

 

Hva i all verden får dere til å tro at vi vil kjøpe til en slik pris?

Tror dere vi er helt på jordet ang. Data?

 

Synes det er beklagelig at det er så mange snyltere les "Fjortiser" som tror de er verdensmestere og prøver å lure folk. I tillegg skal de også alltid skryte, skryte, skryte for liksom å hevde seg blant alle andre her på forumet.

Jeg har bedre grafikkort enn deg osv....

 

HA; HA HA, får meg alltid en god latter når jeg er innom forumet her men dere blir nok voksne en gang dere også............

 

Hilsen  

midt i livet.

 

Sorry, men er kommer det en litt lengre post av en som er litt lei av de "eldres" holdning!

 

Tror den "løp og snylt 50-åringer nå" var ment som en generell kommentar til den eldre garden. Grunnen til det er rett og slett at flertallet av folk av denne generasjonen ikke har de kunnskapene som ungdommen har i dag. Selfølgelig så finnes det mange unntak, og du har sikkert mer peiling enn noen av oss, men alle jeg kjenner må hjelpe foreldrene med data........og det er uten unntak!

 

De over 40 liker ikke at den yngre generasjonen kan noe som dem ikke kan. Slik er det bare. Jeg ser det gang på gang og irriterer meg grenseløst over manglende engasjement av de erfarne når det gjelder ungdommen. De eldre liker å forklare og vise de unge hva, hvordan og hvorfor. Problemmet kommer når disse får en datamaskin i huset og plutselig er nødt til å spørre de yngre om hva, hvordan og hvorfor!

 

Jeg kan sitte og høre 50-åringer skryte hele dagen av den nye bilen som har så og så mange hestekrefter, takluke, elektrisk vinduer og gud vet hva. Hva skal jeg si da? Jeg har ikke særlig interesse for bil.......skal jeg bare sitte der og si...".. HA HA HA.....dere er barnslige altså!"? Eller hva når dere kommer drassende hjem med den splitter nye Black&Dekker boremaskinen som kan skru hull i en 5/4"kevlarpanertstålbjelke uten å trenge luftfjernfrisktilførsel og vann som avkjøling? Skal jeg sitte og være nedlatende mot dere da? Nei....jeg gjør ikke det. Jeg prøver heller å interessere meg og vise litt respekt for vedkommende.

Her har dere (les eldre) mye å lære! Dere glemmer fullstendig å se på dere selv når dere kritiserer andres interesser og antar automatisk at deres interesser er det eneste som betyr noe.

Hva så om jeg er stolt av det nye grafikkortet mitt? Eller den nye HD'en eller musa eller hva pokker det enn er?! Hva med å vise ett snev av interesse og kanskje stille noen spørsmål.......være litt interessert. Da viser du ikke at du ikke kan noe, du viser respekt og du øker betraktelig i vedkommendes øyne!

 

Noen ting kan man kjøpe, andre ting må man gjøre seg fortjent til.

 

Endelig noen som setter ord på tankene mine. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...