Gå til innhold

OMG! Prisene på Qxl er jo helt fjerne!


Anbefalte innlegg

Når jeg har solgt utstyr på QXL har jeg bestandig satt en forholdsvis lav utropspris, slik at jeg er garantert å få bud, mens minsteprisen har vært en del høyere. Det å få startet en budgiving ser ut til å medføre at enkelte folk blir manisk innstilt på at de MÅ ha varen- Dermed byr de over uansett- Kan hende at jeg har hatt flaks med de varene jeg har solgt, men jeg har bestandig fått mer enn nypris. Jeg tror også at en utfyllende beskrivelse av varen, gjerne med bilde hjelper godt.

 

Jeg liker ikke å lure folk. Men dersom de ønsker å betale mer enn varen er verdt, så skal jeg selvfølgelig ikke nekte dem det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har solgt flere ting på QXL.

noe har gått til fornuftige priser, noe har gått i underkant av det jeg kunne tengt meg og noe har blitt solgt til så høye priser at jeg egentlig skammer meg over å ha solgt det.

:oops:

Felles for alle auksjoner er at jeg har satt en pris som jeg synes er i underkant av det jeg vil selge den for og så har folk selv sett hvor mye de ønsker å by varen oppover.

Det er tross alt frivillig å kjøpe.

Må og legge til at etter flere auksjoner har jeg sendt varen fraktfritt for kjøper siden jeg synes de har betalt mye.

 

OLDS69

Lenke til kommentar

Det som er taktikken på qxl ser jeg er:

De bruker btegnelser på hardware som høres bra ut, f.eks mange som bygger pc skriver Intel P4-c 2.0ghz, en liten c som indikerer celeron.. Eller gjerne Bare Intel 2.0ghz,, altså mange vet ikke om de forskjellige ytelsene på cpu'r og ser bare 2ghz, aha, bra.. Lureri altså.

Eller utelater annen info om f.eks hovedkort og harddisker, og annen relevant info, noe av det samme som Elkjøp,,

 

- RÅ!! Intel 2.0ghz (hva?)

- Deluxe! Asus HK/lyd/usb (hvilket?)

- HELE 512mb RAM (RAM, jaha?)

- Kraftig Geforce4 128mb dedikert arbeidsminne(tatt fra elkjøp,sniff, mx?)

- 40gb IBM harddisk (en disk er en disk...)

- CD-brenner 48x (wow)

- Tøfft Kabinett 340W (komplett 360kr?)

- Oakley solbriller, vannmerket med L.U.R.T

 

for noen kan denne se ganske så bra ut,, sett flere slike eksempler..

Ofte er de priset 2 laken over innkøp.. så qxl er fulle av slikt.

10% av auksjonene er ordentlige, resten søppel...

BTW så var det vel i avisen om noen karer som hadde gjort seg 100tusener på svindel der inne, bla ved å fake med å være firma og 10stjerners selgere.. De ble tatt..........

 

Det finnes 3 plasser du kan kaste bort penger

1. Elkjøp

2. QXL

3. Spillehus

4. Bøssebærere fra Romania, Med Bøsse i åpen løsning.... :yes:

Lenke til kommentar

Det at jeg skrev "løp og snylt 50-åringer" var fra tidligere erfaring, hør på dette.

 

La ut en 8310 for ett år siden bare for TULL, seriøst BARE for tull med minstepris 3000kr ( kosta 2600 ny ). Får en mail av yngve1956@... om jeg kan stenge auksjonen fordi han vil kjøpe den. Seffers sier jeg javisst, i full tro om at han skal skrive mail tilbake og si : IDIOT; er du dum!!?!?! Men NEIIDA, han spør om han skal forhåndsbetale. "Jada" svarer jo seff jeg. dagen etter ligger 3125kr ekstra på kontoen.

 

:lol::lol::lol::lol:

 

Men synes det er ihvertfall riktig å være ærlige mot "uvitende" folk, hva hvis noen brukte den taktikken mot oss ?? BE NICE TO THE.... NOTPCKNOWINGPEOPLEANDSO :)

Lenke til kommentar
HA, HA, HA.........Dere er veldig morsomme dere fjortiser!!!!!!!!!  

 

Hva i all verden får dere til å tro at vi vil kjøpe til en slik pris?  

Tror dere vi er helt på jordet ang. Data?  

 

Synes det er beklagelig at det er så mange snyltere les "Fjortiser" som tror de er verdensmestere og prøver å lure folk. I tillegg skal de også alltid skryte, skryte, skryte for liksom å hevde seg blant alle andre her på forumet.  

Jeg har bedre grafikkort enn deg osv....  

 

HA; HA HA, får meg alltid en god latter når jeg er innom forumet her men dere blir nok voksne en gang dere også............  

 

Hilsen  

midt i livet.

 

Nå har jeg aldri sakt at det er de som kjøper som er gale, men herregud se på de prisene selgerne setter da, det er jo helt sinnsvakt, du kan får en ny billigere....

 

Snakk om å bæsje på leggen... utifra språk-bruket ditt så virker du ikke så mye gamlere enn den aldersgruppa du faktisk kritiserer.. fjortisser altså.

Lenke til kommentar

Han er nok ikke så borte vekk i prisantydning dinsdale80 på qxl, jeg vil si rett pris er et sted mellom kr 10 000 og 12 000. For morro skyld satte jeg sammen en på komplett med det nærmeste jeg kom i spesifikasjoner.

 

PC Komplett Athlon 266 DDR

- Bygges av Komplett, 3 års på stedet-garanti og telefonsupport

- Miljøavgifter kr 150,00 pr stk kommer i tillegg.

105353 NN Diverse PC Eske Støtsikker

102227 PC produksjon Norge

101114 Musmatte Blå 4/6mm

113460 Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort

115726 MSI KT3V Hovedkort for Socket A, DDR

114733 AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz bus

113967 Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA

111839 TwinMOS PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5

100727 Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920

109928 Microsoft Win XP Home Nor Ink. CD-Plate

106765 Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM

108617 LG DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk

113278 Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x

109643 Gainward GeForce3 Ti/500TV 128MB 4ns DDR

108215 Creative Soundblaster Live! Player 5.1

113524 Creative Høyttaler SBS270

101084 Logitech OEM Wheel Mouse PS/2

112396 A4tech Standard Keyboard KBS-720, PS/2

110635 Hansol 19" CRT 920P TCO-99

114434 Canon CanoScan Lide 30 USB2.0 Scanner

113222 Epson Blekk Skriver Stylus Photo 830

 

Totalt: 13 567,00

 

Med skriver og scanner til ca kr 1 200 hver kom alt på kr 13 567. Prisen er med 2 harddisker.

 

Så den som klarte å få bygget en PC med samme spesifikasjoner våren 2002 til pris på under kr 10 000 må ha brukt tyvegods.

 

Men ellers er jeg enig at priser på qxl og andre bruktmarkeder ofte er for høye.

Lenke til kommentar

Man betaler ikke 12000 for en brukt maskin som koster 13500 å kjøpe ny. Maks 7000 siden den er ett år gammel. I tillegg mangler det mye informasjon om de forskjellige komponentene.

 

 

Et spørsmål da. Hvordan er det mulig å få positive karakterer når en person hverken har solgt eller kjøpt noe, og da av en person som heller ikke har kjøpt eller solgt noe? I dette tilfellet går det da begge veier.

Lenke til kommentar

 

HA; HA HA, får meg alltid en god latter når jeg er innom forumet her men dere blir nok voksne en gang dere også............

 

Hilsen

midt i livet.

 

Vel,måten du skriver på får meg ikke akkurat til å tenke, hmm, han her er skikkelig voksen

[...]

_________________

From: kommers

To: ThomasM

Posted: 17 May 2003 17:05

Subject: signaturen din

meningsløs signatur du har. bortkastet bytes.

 

Må nok si det samme om deg, ThomasM. Henviser til signaturen din. hehe :)

Lenke til kommentar
ebay=utlandet?

er det med privatpersoner i utlandet også kanskje?

nokken som har erfaring med betaling osv der?

er det bare heilt vanlige kontonummer eller?

oppkrav?

har sett masse der som eg kunne ha tenkt meg..

www.ebay.co.uk er kjekk, eller www.ebay.de dersom du snakker tysk.

 

www.paypal.com og sign up VISA-kortet ditt, og så kan du betale alt du vill. Bare pass på at selgeren tar imot paypal da.

 

Porto fra England korster sjeldent mer enn innenlands i Norge.

Så er det bare å håpe at du ikke trenger å betale toll da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...