Gå til innhold

Intel bytter referansekjøler


Anbefalte innlegg

HAHA! Den styggeste kjøleren jeg noen gang har sett! :p Jeg liker ikke stock kjøleren til Intel. Festeløsningen er dårlig. Min sitter laust og kjøler selvfølgelig ikke CPU'en bra nok. Kan være noe galt med kjøleren, men skal uansett kjøpe en bedre, stillere og større kjøler. Jeg kommer til å bytte ut stock kjøleren i fremtiden også, så kunne nok vært en fordel med å lage en boks uten kjøleren! :D Du finner jo noen bulk pakker, men det er skjeldent jeg ser dem. Håper de lager flere bulk pakker nå som den nye kjøleren er større og sikkert koster en del mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kutt ut hele standard kjølern og slå det av prisen. Den kan selges separat.

Jeg er i grunn enig. Har kjøpt AMD opteron i bulk, men kan aldri huske å ha sett noen Intel CPU'er til salgs uten kjøler... ?

 

De finnes, men er dessverre svært lite utbredt.

 

Det at det er svært lite utbredt burde det gjøres noe med i disse "miljø-tider".

Da slipper man unødvendig forurensing for å produsere kjølere som bare blir kasta eller ligger i en skuff!

 

En ekstra kjøleribbe får man da alltids bruk for. Kjekt å ha liggende om man ønsker å å sprite opp chipset kjøleren eller grafikkkortet osv. Kjøle ned utelyset om kvelden, eller begrense krølltanga til a mor. Alltids et bruksområde.

Lenke til kommentar

HKEPC.com testet en tidlig utgave av i9 og kom frem til dette resultatet.

 

------------------------------Bloomfield 4C/8T--------------Gulftown 6C/12T

Idle (EIST On)----------------131.4W* / 39.2C---------------127.8W* /38.4C

 

Full Load---------------------163.4W* / 55.4C---------------159.9W* / 52.2C

 

i9 med standard klokk på 2.4G og i7'en klokket ned til 2.4G for sammenligning.

 

Linky

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar
Delvis uenig med de som omtaler den gamle boxed-kjøleren som ubrukelig her.

775(museumsvare) ja men på 1366 osv er den rett og slett ubrukelig fra første time.

 

Den dekker nok hele CPU samt litt mer selv om det ikke ser slik ut. Husk at det lokket på CPUen er mye større enn selve kjernen er. Den er ikke mer enn 1x1 cm eller 1,5x1,5 cm eller noe slikt. Den platen som er montert over er for å beskytte både kjerne og hjelpe litt til med varme spredningen. Enkelte tar av platen for bedre kjøling, men det er da lett å få skade på selve kjernen.

 

Hadde CPUen brukte hele flaten under metall lokket, så hadde den ikke fungerte lenge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...