Gå til innhold

Bli mest mulig lykkelig (Alle konstruktive tilbakemeldinger er velkommen)


Anbefalte innlegg

Er det lykke å være lykkelig hele tiden? Hvordan vet du da at det er lykke du kjenner? Tror lykke kan være så mangt jeg og forskjellig fra individ til individ.

 

Jeg blir foreksempel lykkelig når jeg har skiftet dyser på chevy'en min og hører den store, deilige diesel V8'eren brumme fornøyd etter reparasjonen. En miljøfrik ville antagelig følt det stikk motsatte av den lyden...

 

Jeg blir også lykkelig av å se min kone.... Hun har lært meg å glede meg over de små tingene i livet. Alt for mange sitter og venter på at det norske herrelandslaget skal vinne VM i fotball og blir først lykkelige da, men når skjer det? Mest sansynlig aldri... Så det er viktig å glede seg over de små tingene i livet har jeg fått erfare....

 

Lykke oppnår man best ved å være mest mulig ærlig med seg selv og sine omgivelser. Det er såklart mulig å lyve til seg selv og være lykkelig, men nedturen blir jo deretter også da når ballongen sprekker....

 

 

Men å fly rundt å være lykkelig hele tiden har jeg ingen tro på.... Da blir jo det normalen da...

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med å være 100% ærlig mot seg selv og liksom dermed være lykkeligere strider mot psykologisk kunnskap. Å ha et realistisk syn på seg selv, hvor god man er, hvilke evner man har, hvor langt man kan nå, o.l. kan være et tegn på mild depresjon. Det kalles "depressiv realisme".

 

Det mest vanlige er at man mener man er bedre enn gjennomsnittet i trafikken, på skolen, på jobben, osv. osv.. Du finner heller ikke mange som når de gifter seg sier de "gir forholdet en fifty-fifty sjanse". "Alle" kan ikke være bedre enn gjennomsnittet, det er ganske åpenbart statistisk umulig. Følelsen av å være ganske fornøyd med seg selv og livet innebærer altså ofte en viss grad av selvbedrag.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at å være hundre prosent ærlig mot seg selv og dermed bli lykkelig, strider mot psykologisk kunnskap. Hvis man er helt ærlig med seg selv innser man muligens at man ikke er best i det meste, men man vil være best i en ting allikevel; man er nemlig god på å være ærlig og realistisk mot seg selv. Man åpner da opp for innsikt som igjen gir en unik kunnskap om en selv. Kunnsapen kan man bruke til å bli bedre i alt mulig, og slik oppnår man en positiv spiral. Det ene fører det andre med seg, og til slutt blir man lykkelig.

 

Men en ting for å sette det hele litt i perspektiv. Jeg mener at å lære for mye på en gang kan være skadelig. Hvis man lærer for mye på kort tid, kan man få mentale helseplager. Derfor vil jeg si meg helt enig i at motstand gjør en sterkere. Dermed vil det altså være utrolig lærerikt å være langt nede psykisk. Men; for å kunne bruke det man lærer av mentale helseplager, må man bli kvitt helseplagene først. Derfor må man på en måte bli ulykkelig før man kan bli lykkelig. Jo, mer ulykkelig folk har vært, jo mer lykkelige vil de bli når de kommer seg opp. Jeg setter derfor pris på å variere litt mellom å være ulykkelig og lykkelig, for hvis jeg er ulykkelig veit jeg at jeg blir litt lykkeligere når ulykkeligheten gir seg. Det er med andre ord tøft, vanskelig og hardt å være ærlig med seg selv, men når man har vært det lenge nok kan høste fruktene.

Lenke til kommentar

The Nine Satanic Statements

 

1. Satan represents indulgence instead of abstinence!

2. Satan represents vital existence instead of spiritual pipe dreams!

3. Satan represents undefiled wisdom instead of hypocritical self-deceit!

4. Satan represents kindness to those who deserve it instead of love wasted on ingrates!

5. Satan represents vengeance instead of turning the other cheek!

6. Satan represents responsibility to the responsible instead of concern for psychic vampires!

7. Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours, who, because of his “divine spiritual and intellectual development,” has become the most vicious animal of all!

8. Satan represents all of the so-called sins, as they all lead to physical, mental, or emotional gratification!

 

The Eleven Satanic Rules of the Earth

 

1. Do not give opinions or advice unless you are asked.

2. Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.

3. When in another’s lair, show him respect or else do not go there.

4. If a guest in your lair annoys you, treat him cruelly and without mercy.

5. Do not make sexual advances unless you are given the mating signal.

6. Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and he cries out to be relieved.

7. Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained.

8. Do not complain about anything to which you need not subject yourself.

9. Do not harm little children.

10. Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.

11. When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.

 

 

Har fungert fint for meg.

Lenke til kommentar

jeg vil tørre å påstå at de fleste mennesker har et behov for kreativ utfoldelse som man kaller det. sjelden jeg føler meg så fresh som når jeg nettopp har tegna et eller annet fancy som jeg faktisk er fornøyd med.

 

What is good? All that heightens the feeling of power in man, the will to power, power itself. What is bad? All that is born of weakness. What is happiness? The feeling that power is growing, that resistance is overcome.

- Friedrich Nietzsche

 

synes denne quoten er interessant.

noen synspunkter? :)

Endret av isaac elric
Lenke til kommentar

Heldigvis har vi nå fått positiv psykologi, hvor man studerer hva som kjennetegner og gir gode, meningsfylte, tilfredsstillende liv, slik at vi nå slipper å spekulere om dette i samme grad. Faktisk har vi begynt å bygge oss opp en del kunnskap om dette nå. Positiv psykologi er er en reaksjon på sykdomsmodellen som har dominert psykologien siden 50-tallet, nedarvet fra legevitenskapen. Hvordan kan vi forbedre livene til alle mennesker, hvordan kan vi fostre positive emosjoner, gode og meningsfylte liv? Her er en

.

 

En slags lykkeoppskrift kan være: Organiser livet ditt rundt styrkene dine, bruk dem i så stor grad du kan, dediker og gi av deg selg til noe større enn deg selv, enten det er er religion, en bevegelse, organisasjon, veldedighet. Bruk tid sammen med menneskene du er glad i, og vær generøs, gavmild og god mot alle.

Lenke til kommentar
Lykke er kun mulig hvis man også opplever nedturer.

 

Du sier noe her Slush. Fordi hvordan definere Lykke hvis det ikke fantes Ulykke.

Hvorfor i alle dager trenger man ulykke for å definere eller føle lykke?

 

Konstant lykke ville man nok ikke merket, men at ulykke ikke eksisterer betyr ikke at man alltid vil ligge på et konstant nivå lykke. Så lenge lykken varierer mellom ingen lykke og maksimal lykke så vil man fint kunne merke følelsen.

 

 

jeg vil tørre å påstå at de fleste mennesker har et behov for kreativ utfoldelse som man kaller det. sjelden jeg føler meg så fresh som når jeg nettopp har tegna et eller annet fancy som jeg faktisk er fornøyd med.

+1

 

What is good? All that heightens the feeling of power in man, the will to power, power itself. What is bad? All that is born of weakness. What is happiness? The feeling that power is growing, that resistance is overcome.

- Friedrich Nietzsche

 

synes denne quoten er interessant.

noen synspunkter? :)

Jepp. Jeg liker ikke sitatet. Det blir for ensidig og enkelt.

 

Makt kan gjerne gi lykke, men lykke er ikke nødvendigvis makt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...