Gå til innhold

Anmeldelse: Need for Speed: Shift (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

syns bare grafikken ser syk ut jeg.. når jeg så det på forsiden til dagbladet trudde jeg det var snakk om en ekte bil før jeg leste overskriften..

kansje jeg gir NFS en sjangs igjenn... savner den gode følelsen jeg hadde når jeg spilte NFS Hot Pursuit (det første) og road challange...

Hot Pursuit var og er fortsatt spill nr 3. Hatt utrolig mange herlige timer med NFS en, to, tre osv., men etter Underground gikk det bare nedover.. Har ikke hatt gleden av å få teste Shift enda, håper vi får se en demo på ps store snart.

 

Ang. anmeldelsen er det mange klassikere andre enn den du har avbildet? Mente jeg leste et sted at det var mer eller mindre den eneste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ang. anmeldelsen er det mange klassikere andre enn den du har avbildet? Mente jeg leste et sted at det var mer eller mindre den eneste.

 

Hmm, det er jeg faktisk litt usikker på. I farta husker jeg kun Skyline og en eldre M3 (tror det var en E36), men om du vil kan jeg komme tilbake med full oversikt.

 

Edit: Og som sagt, så gjort :)

 

 

Aston Martin

- 2006 DBR9

 

Audi

- 2009 R8 LMS

- 2008 R8

- 2008 RS 4

- 2007 S3

- 2007 TT 3.2 quattro

- 2006 S4

 

BMW

- 2009 M3 GT2 (E92)

- 2009 M3

- 2008 135i Coupé

- 2007 Z4 M Coupé

- 2000 M3 (E46)

- 1992 M3 (E36)

 

Bugatti

- 2008 Veyron 16.4

 

Chevrolet

- 2010 Camaro SS

- 2006 Cobalt SS

- 2006 Corvette Z06

 

Dodge

- 2008 Viper SRT10

- 2006 Challenger Concept

 

Ford

- 2010 Shelby GT500

- 2010 Vaughn Gittin Jr's Falken Tire Mustang GT

- 2007 Focus ST

- 2006 GT

- 2006 Need For Speed Shelby Terlingua

- 1996 Ford Escort RS Cosworth

 

Honda

- 2006 Civic Si

- 2000 S2000

 

Infiniti

- 2003 G35 (V35)

 

Koenigsegg

- 2006 CCX

 

Lamborghini

- 2008 Gallardo LP560-4

- 2007 Murciélago LP640

- 2007 Reventón

 

Lexus

- 2007 LF-A Concept

 

Lotus

- 2007 Exige S

- 2006 Elise 111R

 

Maserati

- 2005 MC12 GT1

 

Mazda

- 2008 MX-5

- 2006 RX-8

- 1995 RX-7

 

Mclaren

- 1994 F1

 

Mercedes-Benz

- 2007 SLR McLaren 722 Edition

- 2007 SL65 AMG

 

Mitsubishi

- 2008 Lancer EVOLUTION X

- 2006 IX MR-edition

 

Nissan

- 2009 GT-R SpecV (R35)

- 2009 370Z (Z34)

- 2006 350Z (Z33)

- 2008 GT-R (R35)

- 2000 Silvia Spec.R AERO (S15)

- 1999 Skyline GT-R (R34)

- 1997 200SX (S14)

- 1992 240SX (S13)

- 1972 Skyline 2000GT-R

 

Pagani

- 2010 Zonda R

- 2006 Zonda F

 

Porsche

- 2009 Porsche 911 GT3 RSR

- 2008 Porsche 911 GT2

- 2007 Porsche Cayman S

- 2006 Porsche 911 GT3 RS

- 2004 Porsche Carrera GT

 

Renault

- 2008 Mégane RS

 

Scion

- 2008 tC

 

Seat

- 2007 Leon CUPRA

 

Subaru

- 2006 Impreza WRX STi

 

Toyota

- 1986 Corolla GTS (A86)

 

Volkswagen

- 2008 Scirocco

- 2006 Golf GTI

 

 

Endret av The Stig
Lenke til kommentar

Hvis vi skal rangere spillene ut ifra hvor likt det er en skikkelig simulasjon, så blir det noe slik

 

 

Live for Speed

.

.

Shift

.

.

.

.

.

Grid

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Andre spill i NFS-serien

 

 

Edit: For å presisere litt, så kan jeg legge til at det i Shift er veldig lett å rette opp en sladd. Der man i virkeligheten ville vært på skikkelig blåbærtur, har du i Shift fortsatt en god mulighet til å holde deg på veien. Dette er litt kjipt, men det er fortsatt flere simulasjonsaspekter ved spillet som jeg liker.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Edit: For å presisere litt, så kan jeg legge til at det i Shift er veldig lett å rette opp en sladd. Der man i virkeligheten ville vært på skikkelig blåbærtur, har du i Shift fortsatt en god mulighet til å holde deg på veien.

Det er nettopp slike ting som gjør at Shift og Grid appelerer sterkt til casual gamers som meg som forventer å kunne mestre de fleste teknikker relativt kjapt. Det vil nok irritere de som foretrekker simulatorer med virkelighetsnær kjøring.

Lenke til kommentar

Grafikken i PC demoen imponerte meg ikke (testet i dag) og da kjørte jeg med High, 1920 og 4xAF. Lyden og måten man fikk feedback på fart var dog bra. Fikk kun spilt med tastatur så jeg fikk ikke noe inngående inntrykk av kjørefysikk, annet en at bilene nok ligger litt ekstra godt på veien.

 

Ellers ser det ut som spillet kun utnytter en CPU kjerne, skuffende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bra bilspill, men mangler særpreget med NFS spillene, de var noe som skilte seg ut, nå er de som alle andre bilspill.

 

Jeg savner nfs2 SE, og hot pursuit, hvor banene var villere og spennende! Å kjøre rundt på lukkede baner blir dønn kjedelig, spesielt når det er akkurat det du gjør på alle andre bilspill..

 

Jeg var stor fan av NFS, fram til underground 2, etter det har jeg mistet helt interessen.

Lenke til kommentar

Jupp. NFS Nitro ser elendig ut, og kommer bare til Wii og DS.

 

free-to-play MMORG Need for Speed: World Online ser derimot litt småinteresant ut. Håper det blir noe lignende Project Torque, som er ett pay for content spill som jeg liker godt.

 

Fra wiki:

 

In an interview with World Online producer, John Doyle, he mentioned that the European and North American versions of the game will have differences from the Asian one. It was also confirmed that the game will feature the cities of Palmont, Bayview, Rockport, and Tri-City which were featured in Need for Speed: Carbon, Need for Speed: Underground 2, Need for Speed: Most Wanted, and Need for Speed: Undercover respectively. The cops were confirmed to return as well, together with a co-op and team based cop play.[2]

 

NFSWO_Screenshot.jpg

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...