Gå til innhold

[Løst]Katten har vært borte i 5-6 dager


Anbefalte innlegg

Hei. Katten min har vært borte i noen dager nå og lurte litt på hva som gjør at den blir borte sånn. Det har seg slik at min mor og far har vært borte en uke i hellas så de fikk en venninde av mor til å passe min yngre bror. Hun er alergisk mot katt og ville ikke ta han opp og klappe han, men hun gav han mat og vann og alt sånn osv. Men på fredag bare forsvant han og han har ikke kommet tilbake. Har lett høyt og lavt etter han men ingen hell. Ei venninde av meg som bor noen hundre meter vekk fra meg (på andre siden av riksveien vel å merke) har sett han og prøvde å ta tak i han men han stakk. Er det pga den alergiske damen eller er det bare at den har løpetid at den stikker av sånn? Tenkte kanskje han er redd for å komme over på den andre siden av veien da det er rimelig traffikert.. Det er en "halvt skogskatt, halvt innekatt". Han har vært borte en 2-3 dager før men nå er det skummelt lenge siden han har kommet hjem...

 

Noen tips til hvordan jeg kan lokke han fram om han fortsatt oppholder seg rundt husene på andre siden av riksveien?

 

Hilsen bekymret katteeier:/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han er ikke kastrert nei! , men han er hjemme nå:D!! Han kom hjem radmager som faen.. skalv og var helt fra seg av å se oss, så nå tørr han faktisk ikke å gå ut uten at en av oss blir med han Oo... Veldig rart for før var han ute hele tiden alene.. Men men, satser på at ting går litt tilbake til normalen :)

Lenke til kommentar

Jo, forstår innmari godt det, har hørt om flere som har erfart det med hankatter.

De fleste blir i alle fall roligere.

 

MEN en "hel" hankatt bidrar potensielt svært mye til det man kaller "katteproblemet" vi har her til lands.. Så har man ikke store planer for katten, synes jeg man bør seriøst vurdere kastrering. For samfunnets og ikke minst kattenes beste.

 

Nå skal jeg ikke mase mer om det, måtte bare få det sagt ;)

Lenke til kommentar
Vi hadde ein hannkatt som "utforskte verden" i ein månad; vent nokre dagar ^^,

 

Vi og. Han kom hjem etter å ha vært borte i seks uker. Hadde fri den dagen, så begynte å ta flått av han, og da jeg var ferdig, hadde han 25 flått mindre :o

 

 

Holy ;O Thats alot:O

 

Glad katta mi ikke hadde noen når han kom tilbake:) bortsett fra at han var radmager og utsulta stakkars...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...