Gå til innhold

Spm ang ruter oppsett for webserver hjemme


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en hjemmeside som jeg kjører fra min egen PC. Denne har fungert fint helt til jeg flytta nå.

 

Etter at jeg koblet opp alt sammen der jeg bor nå, så bruker jeg en annen ruter. (D-Link DIR-615)

I denne har jeg satt opp forwarding på port 80 til serveren min. Og jeg finner siden når jeg går inn på denne. Men den går utrolig tregt.

 

Er det noe annet jeg må stille inn på ruteren, eller ligger problemt i adsl modemet jeg har? Linjehastigheten er mye bedre her enn der jeg bodde før, så vet problemet ikke ligger der. Og heller ikke serveren som kjører hjemmesiden er det noe feil med, da jeg har testa den lokalt.

Er kun når jeg forsøker og nå siden via ekstern det går tregt. Klarer knapt nok og laste ett lite bilde.

Der jeg bodde før fikk jeg satt modemet som bridge og styrte alt fra ruteren.

 

Håper noen kan komme med en god svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant "feilen".

Var bare att jeg ikke kunne gå inn på hjemmesiden min fra en PC på samme nettverk. Spørs om det ble for mye for ADSL modemet eller noe når siden skulle gå begge veier?

 

Prøvde den via en ekstern proxy, og da fungerte den fint. Pluss att jeg fikk en kompis til og sjekke siden fra annen plass og den fungerte fint da også :)

Endret av xileh
Lenke til kommentar
Dette er helt normalt når du sitter bak NAT'ing.

Om routeren din støtter nat loopback så kan du enable det, ellers må du nok bruke proxy eller bare den lokale ip'en for å kunne komme på serveren.

 

EDIT: Ble litt for rask lesing der gitt.

"Men den går utrolig tregt."

Så du kommer faktisk inn på websiden fra lan siden når du skriver den eksterne ip'en? (bare att det går seint)

 

Ja, er nok noe sånn.

Er litt rart dette. Først fikk jeg treff på siden og den begynte og laste. Men kom bare til en vis grad. Lastet ca 5-10% av den før det stoppet.Men nå får jeg plutselig bare page load error om jeg kjører uten proxy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...