Gå til innhold

Kjøpe nytt kamera, speilrefleks?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får nok ganske mange svar på hvilken som er beste,da alle her har det beste kameraet :)

 

Skal du kjøpe i butikk ?,prøv de forskjellige kameraene det som magefølelsen sier er riktig er stortsett det riktige kameraet :)

 

 

Linken til guiden for førstegangskjøpere som jeg la i førsteposten min gir deg et inntrykk av hva de forskjellige fabrikkene/systemene har for noen fordeler og ulemper.

Lenke til kommentar

Canon EOS 1000D er litt crippla i forhold til de andre begynner-modellene. Ingen spotmåling, og dårlig skuddtakt. Du vil raskere ønske å oppgradere til et nytt kamera med en Canon 1000D, tror jeg.

 

Om du ønsker å sikle over speks, så kan du se på kandidatene dine her. Og ellers er det best å ta en tur i butikken og kjenne på kameraene og se i søkeren. Se hvordan de fokuserer i det mørkeste hjørnet, f.eks.

 

Kameraet er et verktøy, ikke en spiker. Det er mye mer enn bare spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
Lest litt om:

Canon EOS 1000D

 

Vill ikkje være dumt og kjøpe dette?

Men en ting till, Hvordan er det med batterikapasiteten på slike kamera?

Bruker dem vanlige batteri elle rlader man dem direkte i strøm eller noe slikt.

Vill helst ha slik mak slipper og bytte batterier i hele tiden.

 

Jeg har akkurat kjøpt med EOS 1000D og 18-55mm objektiv MED IS(!) og er strålende fornøyd. Det skal ha en batterikapasitet på 500 bilder hvor det er brukt blits på halvparten av dem. Batteriet er oppladbart og det følger med egen lader.

Lenke til kommentar

Godt og høre :)

 

Syns det virker som et greit nybegynner kamera, da eg er så og si helt ny innen speilrefleks så funker nok det helt supert for meg.

Og viss eg nå går for dette, bør eg kjøpe det med 18-55mm objektiv inkludert?

http://www.japanphoto.no/product/digital-s...n-ef-s-18-55mm/

 

Koster ca 800kr mer en uten på samme butikk.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...