Gå til innhold

Førstetelefon for veslejenta mi som fyller 7! HJELP!


eovti

Anbefalte innlegg

Hun har bursdag i slutten av september. Den skal være enkel, billig (det går hardt for seg i skolegården), lett å ringe & skrive på og gjerne være tilgjengelig i rosa ;)

 

Var innom den lokale Telebutikken i går, men ekspeditøren bare sa "huh? Detta er det vi har." og pekte ned mot glassdisken sin. Ikke mye hjelp å få der.

 

Tips? Det begynner å haste...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5030 er forsåvidt grei men mangler kamera, koster ca mellom 500 og 900 i butikk utenom kampanje. Fordelen er at den har radio.

 

Ellers har du SE w350i som koster 999,- i de fleste Telekiosker for øyeblikket, svært mye mer for pengene med mp3-spiller, minnekort og 1,3mpx kamera. Bakdelen her er selve konstruksjonen, den tåler svært lite pga det meget utsatte tastedekselet. Allikevel, er ungen flink til å ta vare på ting så fungerer den nok ypperlig. Det følger med en minihøyttaler som kan være en ekstra bonus.

 

Neste steg opp stigen kan være Nokia 5130, den har mye av det samme som w350, men bedre kamera og ikke den samme utsatte konstruksjonen. Koster vel ca 1500 i butikk.

Lenke til kommentar

Smart å gi unger telefon, om de f.eks skulle gå alene hjem fra skolen. Så kan de sende en mld når de går fra skolen, slik at foreldra kan vite omtrent når de skal være hjemme.

Søsteren min har gitt jenta si en telefon, og jeg skjønner godt hvorfor, da det har vært enkelte kidnappingssaker der de bor.

 

Jeg har sett en simpel telefon til en billig penge på Clas Ohlson! På clasern i Ski ligger den ved utgangen.

Lenke til kommentar

Ser ingenting gale med å gi en 7 åring en mobiltelefon egentlig. Bare ha ett kontantkort å opprett en fri/tråløs familie. Da kan en kontrollere akkurat hvem som hun kan ringe til.

 

Hun har bursdag i slutten av september. Den skal være enkel, billig (det går hardt for seg i skolegården), lett å ringe & skrive på og gjerne være tilgjengelig i rosa ;)

 

Var innom den lokale Telebutikken i går, men ekspeditøren bare sa "huh? Detta er det vi har." og pekte ned mot glassdisken sin. Ikke mye hjelp å få der.

 

Tips? Det begynner å haste...

 

Hvilken telebutikk var dette? Så kan jeg kjefte litt på dem :p

Lenke til kommentar
Smart å gi unger telefon, om de f.eks skulle gå alene hjem fra skolen. Så kan de sende en mld når de går fra skolen, slik at foreldra kan vite omtrent når de skal være hjemme.

Søsteren min har gitt jenta si en telefon, og jeg skjønner godt hvorfor, da det har vært enkelte kidnappingssaker der de bor.

Hvis scenariet er som du skriver, skal vel ikke ungen gå hjem alene - og ihvertfall ikke som 7-åring!

Virker som om bare unger får seg telefon, faller alt foreldreansvar bort...(!)

Lenke til kommentar
Ser ingenting gale med å gi en 7 åring en mobiltelefon egentlig. Bare ha ett kontantkort å opprett en fri/tråløs familie. Da kan en kontrollere akkurat hvem som hun kan ringe til.

Du beskriver det som om det er hvem hun kan ringe til som er problemet, men det er jo en relativt feilaktig antagelse. Problemet er vel heller hvem som kan ringe til henne, ikke minst hvem som kan sende henne tekstmeldinger, og i hvilken hensikt eller frekvens.

Lenke til kommentar
Smart å gi unger telefon, om de f.eks skulle gå alene hjem fra skolen. Så kan de sende en mld når de går fra skolen, slik at foreldra kan vite omtrent når de skal være hjemme.

Søsteren min har gitt jenta si en telefon, og jeg skjønner godt hvorfor, da det har vært enkelte kidnappingssaker der de bor.

Jeg fikk ikke telefon før jeg ble 13 og vi har aldri hatt noen store problemer. Jeg synes ikke barn burde få telefon før de er rundt 10-11 år.

Lenke til kommentar

Jeg var også 13 da jeg fikk egen telefon. Mamma glemte å hente lillesøster på bussen en gang, og etter det (og frem til vi fikk egne telefoner) hadde vi alltid med oss telefonkort.

 

Egen mobiltelefon for barn er absolutt ingen nødvendighet. En fordel i visse situasjoner, kanskje, men ingen nødvendighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...