Gå til innhold

Er prisen på 50D (EU) riktig hos Datakjeden?


Anbefalte innlegg

Ser jeg blir "quotet" av Snekker'n litt lenger opp.. Så jeg får vel svare på tiltale.

 

Det som var morsomt for meg i denne saken er vel at befinner meg midt i mellom de to scenarioene som blir beskrevet her inne, "kjøpt i god tro", eller "dette må være feil, men jeg prøver meg".

Jeg skulle handle meg litt disk og minne, og Datakjeden kom opp som det billigste alternativet på begge de varene jeg skulle ha. Når jeg var på siden deres sjekket jeg hva de hadde av tilbud på kamerafronten, siden jeg skal kjøpe meg et speilreflekskamera i løpet av vinteren. Siden jeg ikke kjente igjen linsen som var i pakken, gjorde jeg noen raske søk, og fant ut at temaet var diskutert her på forumet. Jeg la inn en bestilling, og en kanskje litt sleivete kommentar her om at vi får håpe på det beste.

 

Jeg synes to ting er interessant i denne saken.

1. Det er veldig mange kommentarer i tråden som vitner om ekstremt høy moral blant de som skriver her, "hvordan kan vi som har kjøpt denne pakken til denne prisen, prøve å lure Datakjeden på denne måten". Mitt spørsmål er da: Om en person i nær familie/omgangskrets (ofte kalt Mor), går inn på Datakjeden og bestiller seg dette kameraet. Mor har ikke peiling på pris på kameraer, men har hørt at ting skal være billig på Internett. Har Mor eller Datakjeden gjort feil?

2. Som heldigvis alle i denne tråden er enig i. Datakjeden har opptrådt ekstremt lite profesjonelt i denne saken. Hadde de i det minste skrevet: Beklager det har skjedd en feil i våre systemer. Men det har ikke vært et snev av ydmykhet i deres kommunikasjon. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det mye bedre kundebehandling å innrømme en feil, i stedet for å prøve å late som at det aldri hadde skjedd (ref. endring av linken i ordrebekreftelsen)

 

Resultat for min del. 3000 kr i minne og disk bestilt hos en annen nettbutikk.. Kamera får jeg vente med til et annet godt tilbud dukker opp.

 

-Alx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser jeg blir "quotet" av Snekker'n litt lenger opp.. Så jeg får vel svare på tiltale.

 

Det som var morsomt for meg i denne saken er vel at befinner meg midt i mellom de to scenarioene som blir beskrevet her inne, "kjøpt i god tro", eller "dette må være feil, men jeg prøver meg".

Jeg skulle handle meg litt disk og minne, og Datakjeden kom opp som det billigste alternativet på begge de varene jeg skulle ha. Når jeg var på siden deres sjekket jeg hva de hadde av tilbud på kamerafronten, siden jeg skal kjøpe meg et speilreflekskamera i løpet av vinteren. Siden jeg ikke kjente igjen linsen som var i pakken, gjorde jeg noen raske søk, og fant ut at temaet var diskutert her på forumet. Jeg la inn en bestilling, og en kanskje litt sleivete kommentar her om at vi får håpe på det beste.

 

Jeg synes to ting er interessant i denne saken.

1. Det er veldig mange kommentarer i tråden som vitner om ekstremt høy moral blant de som skriver her, "hvordan kan vi som har kjøpt denne pakken til denne prisen, prøve å lure Datakjeden på denne måten". Mitt spørsmål er da: Om en person i nær familie/omgangskrets (ofte kalt Mor), går inn på Datakjeden og bestiller seg dette kameraet. Mor har ikke peiling på pris på kameraer, men har hørt at ting skal være billig på Internett. Har Mor eller Datakjeden gjort feil?

2. Som heldigvis alle i denne tråden er enig i. Datakjeden har opptrådt ekstremt lite profesjonelt i denne saken. Hadde de i det minste skrevet: Beklager det har skjedd en feil i våre systemer. Men det har ikke vært et snev av ydmykhet i deres kommunikasjon. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det mye bedre kundebehandling å innrømme en feil, i stedet for å prøve å late som at det aldri hadde skjedd (ref. endring av linken i ordrebekreftelsen)

 

Resultat for min del. 3000 kr i minne og disk bestilt hos en annen nettbutikk.. Kamera får jeg vente med til et annet godt tilbud dukker opp.

 

-Alx

 

 

Poenget mitt var ikke at det ikke var lov å prøve seg både for uvitende og vitende kunder,det som blir dumt er når sistnevnte gruppe begynner å syte i ettertid fordi de ikke fikk varen de åpenbart var klar over var feilpriset . :hmm:

Lenke til kommentar

Synes bare det blir helt feil at den som har begått feilen ikke skal stå for det de har gjort. Bare la kundene ta hele konsekvensen. Det er ikke god kundeservice og skaper ikke goodwill.

 

Men konsekvensen ble jo ikke så stor når de som har forhåndsbetalt får tilbake pengene sine, enn om noe sent. De som reserverte i butikk fikk altfor sen tilbakemelding om hva som ble utfallet i denne saken.

 

Tror Datakjeden hadde tjent på i det lange løp å ha fornøyde kunder. De kunne tatt konsekvensene av feilen de hadde gjort på egen kappe og tatt det som en lærepenge og endret rutinene for ordrebekreftelser og feilprisinger i fremtiden.

 

Bare så synd at de ikke en dag eller to etterpå ikke bare beklaget feilen og rettet prisen på varen. Det ville vært god forretningsskikk.

Lenke til kommentar
Synes bare det blir helt feil at den som har begått feilen ikke skal stå for det de har gjort. Bare la kundene ta hele konsekvensen. Det er ikke god kundeservice og skaper ikke goodwill.

 

Men konsekvensen ble jo ikke så stor når de som har forhåndsbetalt får tilbake pengene sine, enn om noe sent. De som reserverte i butikk fikk altfor sen tilbakemelding om hva som ble utfallet i denne saken.

 

Tror Datakjeden hadde tjent på i det lange løp å ha fornøyde kunder. De kunne tatt konsekvensene av feilen de hadde gjort på egen kappe og tatt det som en lærepenge og endret rutinene for ordrebekreftelser og feilprisinger i fremtiden.

 

Bare så synd at de ikke en dag eller to etterpå ikke bare beklaget feilen og rettet prisen på varen. Det ville vært god forretningsskikk.

 

Butikken har gjordt en dårlig jobb, det er vi alle enige om.

Men å forlange at butikken skal stå for feilen og gi kundene varene blir feil, spesielt når de ferreste av de som bestilte trolig er kunder der,men folk som heiv seg på i håp om en rask fortjeneste :hmm:

Lenke til kommentar
Synes bare det blir helt feil at den som har begått feilen ikke skal stå for det de har gjort. Bare la kundene ta hele konsekvensen. Det er ikke god kundeservice og skaper ikke goodwill.

 

Men konsekvensen ble jo ikke så stor når de som har forhåndsbetalt får tilbake pengene sine, enn om noe sent. De som reserverte i butikk fikk altfor sen tilbakemelding om hva som ble utfallet i denne saken.

 

Tror Datakjeden hadde tjent på i det lange løp å ha fornøyde kunder. De kunne tatt konsekvensene av feilen de hadde gjort på egen kappe og tatt det som en lærepenge og endret rutinene for ordrebekreftelser og feilprisinger i fremtiden.

 

Bare så synd at de ikke en dag eller to etterpå ikke bare beklaget feilen og rettet prisen på varen. Det ville vært god forretningsskikk.

 

Butikken har gjordt en dårlig jobb, det er vi alle enige om.

Men å forlange at butikken skal stå for feilen og gi kundene varene blir feil, spesielt når de ferreste av de som bestilte trolig er kunder der,men folk som heiv seg på i håp om en rask fortjeneste :hmm:

Er ikke helt enig.

Selvfølgelig er det greit at de gjorde en tabbe med feilprisingen. Alle kan gjøre feil. Og hadde de beklaget seg med en gang og rettet prisen hadde alt vært ok. Men når de bytter produkt, og ikke gir noen tilbakemeldinger på en uke, så er ikke dette tilfeldig. Dette er gjennomtenkte løsninger som de har hatt tid til å utføre/planlegge. Altså ikke uhell. Slikt burde de stå til rette for.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er ikke helt enig.

Selvfølgelig er det greit at de gjorde en tabbe med feilprisingen. Alle kan gjøre feil. Og hadde de beklaget seg med en gang og rettet prisen hadde alt vært ok. Men når de bytter produkt, og ikke gir noen tilbakemeldinger på en uke, så er ikke dette tilfeldig. Dette er gjennomtenkte løsninger som de har hatt tid til å utføre/planlegge. Altså ikke uhell. Slikt burde de stå til rette for.

Å si at det var en gjennomtenkt løsning blir feil. De har helt klart ikke tenkt igjennom konsekvensene av deres "løsning" på problemet som oppstod. Det er denne tråden et bevis på.

 

Tom

Lenke til kommentar
Er ikke helt enig.

Selvfølgelig er det greit at de gjorde en tabbe med feilprisingen. Alle kan gjøre feil. Og hadde de beklaget seg med en gang og rettet prisen hadde alt vært ok. Men når de bytter produkt, og ikke gir noen tilbakemeldinger på en uke, så er ikke dette tilfeldig. Dette er gjennomtenkte løsninger som de har hatt tid til å utføre/planlegge. Altså ikke uhell. Slikt burde de stå til rette for.

Å si at det var en gjennomtenkt løsning blir feil. De har helt klart ikke tenkt igjennom konsekvensene av deres "løsning" på problemet som oppstod. Det er denne tråden et bevis på.

 

Tom

 

Hehe, var kanskje feil å bruke ordet "gjennomtenkt" ja, men jeg mente at de hadde tid til å tenke igjennom hvordan de skulle håndtere dette. Altså en gjennomtenkt, men dårlig løsning.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...