Gå til innhold

Fikk innkalling til mørkekjøring, etter at jeg har kjørt opp. Plikt til å møte?


SumFortyOne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ergo. Bestill mørkekjøring, og få det unnagjort.

 

det er enkle greier, du blir bare med på en biltur om natta. Fem i bilen. Læreren styrer.

Det er satt opp en masse hindringer som han forteller om langs løypa, og masse biler kjører gjennom i samme slengen. Du er bare passasjer, og oppgaven din er å observere.

 

Få det gjort, ellers kjører du ulovlig.

Lenke til kommentar
Ergo. Bestill mørkekjøring, og få det unnagjort.

 

det er enkle greier, du blir bare med på en biltur om natta. Fem i bilen. Læreren styrer.

Det er satt opp en masse hindringer som han forteller om langs løypa, og masse biler kjører gjennom i samme slengen. Du er bare passasjer, og oppgaven din er å observere.

 

Få det gjort, ellers kjører du ulovlig.

som sagt! det er rett! mørkekjøringa er jo innkludert i traffikalt grunnkurs.

Lenke til kommentar

Det står en gyldighetsdato bakpå førerkortet. Den datoen er satt til neste vår om du har tatt oppkjøringen iløpet av sommeren og ikke har tatt mørkekjøringen enda. Etter den datoen som står der er det bare å kaste den plastbiten siden den ikke er gyldig som førerkort lengre. Du får nytt førerkort uten den gyldighetsdatoen etter at mørkekjøring er gjort.

Lenke til kommentar
De kan vel ikke ta fra meg lappen om jeg ikke møter?

Think again.

 

Om du ikke tilfredsstiller kravene som stilles til trafikkopplæring så kan de fint ta i fra deg lappen. Alternativet hadde vært at du ikke hadde fått tatt oppkjøring i det hele tatt før du hadde tatt alle obligatoriske kjøpertimer, og da hadde det vært lenger ventetid før du fikk oppkjøring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Hei.

 

Kjørte opp til klasse B for ca 1 måned siden. I går fikk jeg brev om innkalling til mørkekjøring, noe jeg ikke har tadd tidligere. Er jeg pliktig til å møte opp? De kan vel ikke ta fra meg lappen om jeg ikke møter?

 

Det er faktisk ikke slik at alle som kjører opp på våren/sommeren slipper mørkekjøring. :)

Lenke til kommentar
Ergo. Bestill mørkekjøring, og få det unnagjort.

 

det er enkle greier, du blir bare med på en biltur om natta. Fem i bilen. Læreren styrer.

Det er satt opp en masse hindringer som han forteller om langs løypa, og masse biler kjører gjennom i samme slengen. Du er bare passasjer, og oppgaven din er å observere.

 

Få det gjort, ellers kjører du ulovlig.

Når jeg tok mørkekjøring rett før jul så var det elevene som kjørte i ca 5-6 mil før vi kom til det stedet vi skulle være. xD

 

Men det går fort unna, + man lærer diverse som kan være nyttig :)

 

Lappen er gyldig i 6mnder ca om du ikke har tatt mørkekjøring. Står vel kanskje det på serfikatet ditt? Du vil uanstet få nytt når mørkekjøringa er i orden :)

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar
Ergo. Bestill mørkekjøring, og få det unnagjort.

 

det er enkle greier, du blir bare med på en biltur om natta. Fem i bilen. Læreren styrer.

Det er satt opp en masse hindringer som han forteller om langs løypa, og masse biler kjører gjennom i samme slengen. Du er bare passasjer, og oppgaven din er å observere.

 

Få det gjort, ellers kjører du ulovlig.

Når jeg tok mørkekjøring rett før jul så var det elevene som kjørte i ca 5-6 mil før vi kom til det stedet vi skulle være. xD

 

Men det går fort unna, + man lærer diverse som kan være nyttig :)

 

Lappen er gyldig i 6mnder ca om du ikke har tatt mørkekjøring. Står vel kanskje det på serfikatet ditt? Du vil uanstet få nytt når mørkekjøringa er i orden :)

 

01.03.10 for de som har hatt oppkjøring i vår/sommer, altså ingen månedsgrense av den typen du nevner :)

 

Jeg tok lappen i 05, og blei stoppet våren 06 av SV som mente at lappen min var ugyldig pga. manglende mørkekjøring, noe som da resulterte i en annmeldelse for kjøring uten sertifikat..

 

Etter en prat med politiet, kjøreskole, etc, så fikk jeg ordnet opp i det, men var bare en datafeil hos SV sa de..

Lenke til kommentar
Det står en gyldighetsdato bakpå førerkortet. Den datoen er satt til neste vår om du har tatt oppkjøringen iløpet av sommeren og ikke har tatt mørkekjøringen enda. Etter den datoen som står der er det bare å kaste den plastbiten siden den ikke er gyldig som førerkort lengre. Du får nytt førerkort uten den gyldighetsdatoen etter at mørkekjøring er gjort.

Hmm, gyldighetsdatoen er 08.08.2091, så det vil vel si at jeg ikker er pliktig til mørkekjøringa? Sparer også 1200,- :D

 

Hadde mørkekjøring under trafikalt grunnkurs før jeg kjørte opp til moped, men det varte i 20-30 min. Er vel ikke det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...