Gå til innhold

Finner ikke ekstern harddisk i "Datamaskin"


Plinge93

Anbefalte innlegg

Jeg har en ekstern harddisk, WD "My Passport" 320 gb., som jeg fikk til jul i fjord. Den har hele tiden funket helt perfekt, helt til i forrige uke. Nå finner jeg den ikke i "Datamaskin". Finner den i enhetsbehandling og der står det at alt funker helt perfekt, og at det ikke er noe galt med denne. Lyset på harddisken som viser at den er tilkoblet lyser. Er det noen som vet hva som kan være galt?

Kjører Vista Home Premium med SP 1, norsk versjon.

 

Kommer til å gå i dyp depresjon dersom jeg finner ut at harddisken er ødelagt og ikke kan fikses.

 

Håper noen kan hjelpe meg!

 

-Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å koble disken til en annen PC?

Hvis den ikke "dukker opp" der heller, da er det grunn til å bli urolig.

Hvis det er det samme på en tredje PC så bør nok disken anses som ødelagt.

 

Det finnes verktøy for å hente ut filer fra disker der filstrukturen er ødelagt, men de beste (?) av disse trenger direkte tilgang til IDE/SATA-interfacet til disken, og i ditt tilfelle sitter det en USB-kontroller mellom disken og PC'en som kompliserer forholdet. Disken er vel kanskje av den typen der "kabinettet" ikke kan åpnes heller? Alt ser ut som det er støpt i svart (?) plast, og alt du ser er en USB-inngang og et blått lys? Det vil være synd å måtte skjære opp en sånn en, men det kan hende det er eneste løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...