Leif Øyvind Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Jeg vil lage meg en E-post som jeg kan bestemme helt selv hva jeg skal hete. foreksempel . [email protected]. Og dette skal være gratis. I want to make me an e-mail as I can determine quite what to call it. forexample. [email protected]. And this shall be free. Endret 7. september 2009 av cyclo Fjernet overdreven bruk av skriftstørrelse Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 vet det er div e-post tilbydere som har glitcher som gjør at du kan sende e-post fra akkurat hvilken adresse du vil. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Trenger ikke glitch en gang. FakeMail er et utbredt fenomen. Avsenderadressen legges faktisk på av avsenderen. Jeg kan faktisk sende epost til dama di så det står din adresse i avsenderfeltet. Trenger ikke hacke kontoen din. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det er det jeg også mener. Men vet at diverse utgående e-postservere har sperret for dette, mens andre ikke.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Problemet er ikke nødvendigvis at utgående e-postserver tillater det, men at mottakerserver ikke kan verifisere avsender. Det finnes teknologier som gir en mulighet enten til å verifisere at avsender virkelig er avsender eller at avsenderens server faktisk har lov til å sende på vegne av avsender, men alle disse krever at både avsenderserver og mottakerserver til en viss grad støtter teknologiene, ellers så er det bortkastet. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg vil lage meg en E-post som jeg kan bestemme helt selv hva jeg skal hete. foreksempel .[email protected]. Og dette skal være gratis. Det er ikke mulig. Du kan få til f.eks [email protected], men ikke gratis Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Spam/off-topic er fjernet fra tråden. Vennligst holdt dere til temaet folkens. (Som vanlig skal ikke denne posten kommenteres. Send evt. en PM) Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg vil lage meg en E-post som jeg kan bestemme helt selv hva jeg skal hete. foreksempel .[email protected]. Og dette skal være gratis. Det er ikke mulig. Du kan få til f.eks [email protected], men ikke gratis Kommer an på om han har domenerettigheter til forsand.kommune.no (or w/e). Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Sannsynligheten for at en enkelt privatperson har bruksrettigheter til et kategoridomene er forsvinnende liten. Og om det hadde vært tilfelle, selv om det ikke er det, så hadde vedkommende vært veldig klar over at dette ikke var rette stedet å henvende seg. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Godt mulig han jobber i denne kommunen, og derfor ønsker denne e-posten privat. Mange kommuner har outsourcet all it-drift, og det er derfor ikke alltid like lett for de ansatte å vite hvor de skal henvende seg for hver minste ting. Spesielt ikke om dem bruker flere leverandører. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Kommer an på om han har domenerettigheter til forsand.kommune.no (or w/e). Han skrev ikke .no etter kommune, derfor er det ikke mulig. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det er ingen tekniske problemer med å bruke forsand.kommune uten .no som adresse. Problemet blir at ingen/få klarer å sende e-post til adressen uten å måtte spesifisere dette manuelt på hver enkelt server. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Du kan fint få det til å se ut som at det er sendt derfra, men du får ikke den adressen uten å registrere et nytt toppnivådomene. http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_toppniv%C3%A5domener Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Og bare for å ha sagt det. Domenet forsand.kommune.no er beskyttet (se Norid). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå