Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Suverent.

 

Ellers kom jeg over dette nå:

Random drive fails with new matrix storage manager 8.9

273. Oct 8, 2009 8:59 AM in response to: PeterUK

Re: Random drive fails with new Matrix Storage Manager 8.9

This may be useful information -- there does not appear to be a problem when uninstalling 8.9 and installing 8.8 while a drive has failed (ie before rebuild).

 

Drive fails

Uninstall 8.9

Reboot

Install 8.8 - accept overwrite 8.9.1023 driver

Reboot

Mark drive as normal (and rebuild)

 

You can, of course, back up between steps 1 and 2 if it is a production machine.

 

Interestingly, I have been getting noticeably faster speeds with 8.8. I haven't tested properly, but for instance, copying a 20GB file from an external USB drive to a 4 drive array runs at 17MB/sec on 8.9 and 30MB/sec on 8.8 (or, so says Windows).

link til innlegg

 

Intel Matrix Storage Manager v8.8.0.1009

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jau, har sett det tidligere, la ut link til v8.9.2.1002 tidligere i tråden, Link som skal funke bra. Dessverre er det så rigide begrensninger på størrelser på forumet, ellers hadde jeg lagt den i post#2... Skal vurdere om jeg kan dele de opp med winrar og omgå dette..

 

Personlig bruker jeg V8.7, denne er best på min maskin, og booter som en racer på alle OS inkludert Win7 Ultimate 64bit..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Fått alle inn i listene untatt IOMeter resultatet, er igang med dette nuh, husk å legge alle tre IOPS scorene i bold tekst øverst, så slipper jeg å flippe mellom sidene for å legge inn tallene :thumbup:

Du, det var jaggu stor forskjell på Vertex scoren og min, antar OS drar ned litt for deg...

 

Direktelinker til siste Storage Manager og Chipset driver er nå lagt til post#2!

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Skal legge til resultatene i klartekst neste gang.

 

Vertexen kjører ikke OS på Vantage testen, den er standalone men iometer er som OS.

Prøvde å kjøre CDM på den som standalone men resultatet ble rimelig likt. (192)

 

Har alltid vært litt misfornøyd med 60GB'rn i benchmarks men i realiteten er den meget bra.

Vertex 120 & 250GB'rne er en del bedre enn 30 og 60GB.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Da har jeg lagt ut iometer på VTX60 på forrige side og her kommer Vantage

 

Da er du inne i listene med alle benchene så langt på 60gb Vertex, kikk over å se etter at allt er riktig, ser bare masse tall når jeg redigerer, redigeringsvinduet er altfor lite for slike store poster og da blir det lett noen feil.... :blush:

Lenke til kommentar

Vertexen kjører ikke OS på Vantage testen, den er standalone.

 

Har alltid vært litt misfornøyd med 60GB'rn i benchmarks men i realiteten er den meget bra.

Vertex 120 & 250GB'rne er en del bedre enn 30 og 60GB.

 

 

Jau, det er noe forskjell på disse dessverre, men som du sier, det er en knall SSD og gjør jobben veldig bra...

 

PS: Gidder du eller noen andre laste ned torrenten til UBCD for å se at trackerne jeg bruker funker? NRK Beta trackeren har de sperret (barnslig av dem :cry: ), så nå måtte jeg leite som en gal....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Snodig at du fikk pjån av Faddn sin SuperTalent 32gb i IOMeter, det var ikke mye om å gjøre, men nok til å stusse litt over OCZ ytelsen på de senere FW'ene...

 

Edit: Flott å se at Vantage lista blir noe mer kjøttfull, og liker at man kan se hvor poengene går tapt i de individuelle testene. Sprøtt at X25-M drar 198mb/s i Application Loading der du fikk 52mb/s....

post-72177-1255211276_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Min 60GB er brukt endel men ikke så veldig mye, den burde ikke være dårligere men marginene er små som du sier.

Den har vel rundt 40GB ledig, har bare OS og noe videoredigering på den. (den har FW 1.30 og det er den som har vært best så langt)

 

Skal kjøre samme testen på 120GB og kanskje på 250GB så får vi se hva som er best av de to.

OCZ har vært litt motstridende akkurat på disse modellene, akkurat nå sier de at 120GB'rn er raskest, tidligere var det 250GB'rn.

 

Må bare bytte om til RAID mode i bios og bytte boot disk så prøver jeg meg på G1 først.

Lenke til kommentar
Ourasi:

Får ingen peers på torrenten. Bruker Utorrent. Den sier "1 seeds in swarm" men får ikke koblet seg til ser det ut som.

 

Prøv å last den på nytt, la ut en ny torrent, skal prøve å få en annen til å laste som har lastet denne før, så kan jeg se om det er hos deg det blir sperret...

 

Edit: Den torrenten som ligger i post#2 nå seeder som bare det til Betroz på forumet, så nå er jeg sikker på at den funker i allefall....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Sliter litt med Vantage på denne W7'en, på VR'n hadde jeg også noen merkelige problemer men ikke så ille som på denne.

 

Jeg må bla kjøre i Vista compatibility mode for å få kjørt den ellers får jeg bare beskjed om at den krever Vista? Spørsmålet er om det påvirker resultatet.

 

Kjørte en run på en G1 og resultatet var noe dårligere enn ditt men jeg kjører da siste FW på G1.

Legger den uansett ut så kan vi se hvor forkjellene ligger.

 

post-137664-1255213181_thumb.png

 

Theo,

 

Får du ikke til boot oppsettet til Ourasi kan du laste ned SP27213 fra HP og deretter finne Windows 98 filene. (søk på "Windows 98 boot disk" så finner du den)

Med disse lager du kjapt en USB boot "disk"

 

edit:

Det som skiller seg mest ut mellom din test og min er HDD3 og HDD8.

Hva har du kjørt siden du får så høye verdier på importing to Windows Photo Gallery?

Resultatet er jo langt over spec :), forsåvidt på min også.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Sliter litt med Vantage på denne W7'en, på VR'n hadde jeg også noen merkelige problemer men ikke så ille som på denne.

 

Jeg må bla kjøre i Vista compatibility mode for å få kjørt den ellers får jeg bare beskjed om at den krever Vista? Spørsmålet er om det påvirker resultatet.

 

Kjørte en run på en G1 og resultatet var noe dårligere enn ditt men jeg kjører da siste FW på G1.

Legger den uansett ut så kan vi se hvor forkjellene ligger.

 

post-137664-1255213181_thumb.png

 

Theo,

 

Får du ikke til boot oppsettet til Ourasi kan du laste ned SP27213 fra HP og deretter finne Windows 98 filene. (søk på "Windows 98 boot disk" så finner du den)

Med disse lager du kjapt en USB boot "disk"

 

 

 

 

Jeg fikk litt dårligere score i Win7 jeg også, men Win7 Ultimate 64bit hadde ingen bugs som du nevner, men jeg brukte da 64bit klienten da, ser ikke om du bruker denne da den er dekket til av detaljene...

Men utifra scoren din så ligger du ikke langt bak win7 normalen selv med compability mode, så tror ikke det påvirker nevneverdig. Det kan selfølgelig være noe "Server" lignende den ikke liker med Enterprice, husker selfølgelig ikke detaljene rundt det jeg gjorde for å få den til å funke i Server 2008, det var ikke like lett for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker på hvilken W7 jeg kjører på denne disken (en WD Black som er bootdisk nå) men det er enten Enterprise eller Professional, uansett er det x64.

 

Kjører en ny runde nå med Vista SP2 som compatibility mode for å se om det gir forskjell.

 

Du bruker Vantage 64bit klienten? Den ligger i Vantage mappen med ekte 64bit støtte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...