Gå til innhold

Får ikke hjulene av sykkelen - trenger femkantnøkkel...


wobble

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et femkantet (unbrako-lignende) verktøy for å skru av hjulene på sykkelen. Jeg har vært i kontakt med flere sykkelbutikker som har dette, men de vil ikke selge det til meg. "Kom innom med sykkelen, så fikser verkstedet vårt jobben..."

 

Har noen tips til hvor jeg kan få kjøpt en slik nøkkel? Vil gjerne ha muligheten til å lappe dekkene mine selv. ;)

 

Edit: Unbrako og torx er sekskantet, så jeg kan ikke bruke dette...

Endret av wobble
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

biltema og slikt har vel det.

men, tipper det kan ha vært torks, det ligner umbrako, bare at det er spisse kanter.

edit: ser at torks er 6-kantet, usikker på hva navnet er på det du skal ta, men stikk innom en bil/verktøy butikk og ta en titt der, de har stort sett det meste.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Jeg trenger et femkantet (unbrako-lignende) verktøy for å skru av hjulene på sykkelen. Jeg har vært i kontakt med flere sykkelbutikker som har dette, men de vil ikke selge det til meg. "Kom innom med sykkelen, så fikser verkstedet vårt jobben..."

 

Har noen tips til hvor jeg kan få kjøpt en slik nøkkel? Vil gjerne ha muligheten til å lappe dekkene mine selv. ;)

 

Edit: Unbrako og torx er sekskantet, så jeg kan ikke bruke dette...

 

 

Skjønner nesten hva du mener,sjekk ut parktool sine sider,da vet du ihvertfall hva det heter..

 

Tipper en hex nøkkel: http://www.parktool.com/products/detail.as...&item=HR-14

 

For navene?

Lenke til kommentar
Skjønner nesten hva du mener,sjekk ut parktool sine sider,da vet du ihvertfall hva det heter..

 

Tipper en hex nøkkel: http://www.parktool.com/products/detail.as...&item=HR-14

 

For navene?

 

Hex key, Allen, Inbus, zeta, og Unbrako er alle betegnelsen på samme type nøkkel med seks kanter. Det jeg leter etter, burde kanskje hete "pentagon key" eller noe...

 

shape_pentagon.png

Det er for å løsne navene, ja. Da jeg kjøpte sykkelen, fikk jeg byttet ut hurtiggkoblingen med denne løsningen. Den viser seg å være mer tyverisikker enn jeg først antok, siden jeg selv har problemer med å ta av hjulene.

Endret av wobble
Lenke til kommentar

Ahhh nå skjønner jeg..

Hvis du stikker innom en biltema butikk,så skal de ha ett slikt låsbare hurtigkobling sett til 79 kroner,denne nøkkelen burde passe...

 

Artikkelnummer his biltema : 27-430

 

Har også en slik nøkkel liggende,men regner med at du ikke bor i tromsø :roll: ...

 

Edit:har sjekka min egen nøkkel,den er 5 kant...

Tror ikke du får tak i noen slike løse.

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar
Ahhh nå skjønner jeg..

Hvis du stikker innom en biltema butikk,så skal de ha ett slikt låsbare hurtigkobling sett til 79 kroner,denne nøkkelen burde passe...

 

Artikkelnummer his biltema : 27-430

Supert - ser ut som akkurat det jeg trenger. Takk for tipset! :D

 

79 kroner er nok vesentlig billigere enn å levere sykkelen inn til et verksted.

Endret av wobble
Lenke til kommentar
Ahhh nå skjønner jeg..

Hvis du stikker innom en biltema butikk,så skal de ha ett slikt låsbare hurtigkobling sett til 79 kroner,denne nøkkelen burde passe...

 

Artikkelnummer his biltema : 27-430

Supert - ser ut som akkurat det jeg trenger. Takk for tipset! :D

 

79 kroner er nok vesentlig billigere enn å levere sykkelen inn til et verksted.

 

som jeg bruker å si: "ingen hårsmak!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...