Gå til innhold

2 dverghamstre sammen?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg har vært på besøk hos noen som hadde 2 dvergamstre i samme buret, og jeg fikk veldig lyst til å kjøpe selv. kan man ha 2 av samme kjønn i samme bur uten at de skader hverandre? hvilke kjønn bør man ha sammen? jeg vil ha av samme kjønn for å slippe masse hamster barn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis de er som ørkenrotter, så skal man ha 2 jenter, eller 3+ gutter. Er noe med at jentene ikke kan være med enn 2 og guttene ikke liker å bare være 2. Synes det er en god ide å ikke bare ha en. Da blir di langt mindre ensomme, og lever lengre. Og som nevnt tidligere så skal de kjenne hverandre fra før av, så søsken er en god ide.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

I stede for å lage en ny tråd, bare kjører jeg på her.

 

Jeg har to dverghamstere as we speak. De er begge huer, fra samme kullet og er vokst opp sammen. De er ikke helt kjønnsmoden ennå. I natt så hørte jeg en del piping(tror ikke de slåss) og hører den ene pipe litt av og til når jeg kakker på huset dens(sinna?) Hva er denne pimpingen? Og tror dere at de to vil kunne leve lykkelig sammen resten av livet? Er forresten snakk om et lite bur, med et hus, et hjul, matskål etc. Om det skulle gå gæærnt har jeg planer om et bur til.

Lenke til kommentar

Hamstre er faktisk et av de få kjæledyrene som trives mye bedre alene. Altså det er faktisk er best at du bare har en. Ikke bare trives de mindre i flertall, men ofte vil de begynne å sloss med tiden. Som kan ende med at den ene tar livet av den andre. Finner det egentlig litt bekymringsfullt at dere som har to har fått lov til dette når dere kjøpte dem på dyrebutikken.

 

Ønsker du et kjæledyr som trives i par må du heller anskaffe deg marsvin, kanin, rotter eller lignende. De er mer arbeid og tar større plass, men gir også mer kjærlighet og trives bedre rundt menneskehender.

Lenke til kommentar

dverghamstere kan leve to og to.. men hamstere såkaldt gullhamstere og den størrelsen fikser skjelden å bo i sammen med noen ... har sett det, men da har jeg vel nesten ikke trodd mine egne øyne.

Drev hamster oppdrett for noen år siden.. og jeg har ikke opplevd at de går sammen med NOEN verken samme kjønn eller motsatt, da blei det full krig.

Men dverghamstere funker det fint med. :) det er i alle fall min erfaring.

Lenke til kommentar

Takk :)

 

Opplevde i går kveld at de sloss litt. Altså den ene gikk bort til den andre og begynte å slå, mens den andre la seg ned og peip. Men dette varte bare i 1 sekund. Og de gjentar det kanskje et par ganger om dagen. Disse er ikke kjønnsmodne ennå, så jeg anntar at de bare lekesloss? Virka ikke alvorlig :) De sover sammen og der er det null problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...