Gå til innhold

Konkurranse: De beste av de beste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at Magnum-fotografen Alex Majoli i flere år (og muligens endog i dag) reiste til konfliktsoner med kompaktkameraer, ingen speilreflekser. Bildene hans var det absolutt ingenting å si på.

 

Men det betyr ikke at vi andre er Alex Majoli. Det er mulig å fotografere fantastiske bilder med hvilket som helst kamera. Men det er mye lettere med et godt kamera. :)

 

Nå er det ingenting som tilsier at et G9 ikke er et godt kamera, tvert i mot. Det har en bildekvalitet som nok ikke står tilbake for hva de fleste klarte med film i den virkelige verden for knapt et par tiår siden.. :)

Lenke til kommentar
Men det betyr ikke at vi andre er Alex Majoli. Det er mulig å fotografere fantastiske bilder med hvilket som helst kamera. Men det er mye lettere med et godt kamera. :)

 

Tja. Det er forsåvidt riktig, men forbedrelsespotensialet er mye større hos fotografen enn oppgradering av dSLRen gir. Tror jeg ville ta like dårlige bilder med et D700/D3 som med D40 ;-)

Lenke til kommentar
Tja. Det er forsåvidt riktig, men forbedrelsespotensialet er mye større hos fotografen enn oppgradering av dSLRen gir. Tror jeg ville ta like dårlige bilder med et D700/D3 som med D40 ;-)

Komposjisjonsmessigså blir det nok hipp som happ. Men jeg tror lysmåleren er bedre i D700/D3 slik at du får mer korrekt eksponerte bilder i vanskelige situasjoner.

 

Tom

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...