Gå til innhold

På jakt etter gode gammle spill. Hva var dine favoritter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange godbiter er nevnte allerede. Jeg vil også bare påpeke at jeg har en Diablo 2 t-skjorte. Denne fikk de første som kjøpte tilleggspakken. I alle fall, to geniale spill som ingen andre har nevnt (såvidt jeg kan se) finner du i serien Freedom Force

 

Det første Freedom Force kom i 2002, nr 2 (Freedom Force vs The Third Reich) kom i 2005. Disse krever heller ikke all verden med krutt. Går fint på min 8 år gamle maskin md XP2400 CPU og Radeon 9800 pro.

 

Freedom Force kan du få kjøpt via Steam.

Lenke til kommentar

mange gode titler fra gamle dager, men det spørs hvilken mood man er i..

 

jeg og et par kompiser har den siste tiden kjørt multiplayer på settlers 3 gold edition, noe av det artigste vi har gjort på lenge. Dette er spillet som er fint som tidsfordriv enten single eller multiplayer!

 

mener jeg så det på gamezone.no til 59,-

Lenke til kommentar

Duke Nukem 3D var det første dataspillet jeg opplevde. Fikk vel ikke prøve det så mye når jeg var 6 år gammel, men jeg var med stefaren min på LAN hvor de spilte det og andre spill en kveld. Har fått ganske dilla på FPS spill etter det.

 

Pappa fikk en Compac PC når jeg var 7-8 år gammel, hvor det følgte med et kjempe kult spill som het Imagine (?). Her styrte man flyvende tallerkner og skull skyte andre flyvende tallerkner i 3D og med fly joystick!

 

Senere fikk han et annet spill vi begge ble oppslukt av; Monkey Island 2 og senere The Curse of Monkey Island.

 

Rundt 2000 fikk "familien" hjemme hos Mamma en ny og "bra" Compac PC med Windows Millenium :roll:

Da gikk det i 3D Pinball, The Sims, eJay Dance, Elastomania og senere Max Payne.

 

I tillegg var det et kjempe kult FPS spill vi spilte back in the day, men jeg husker ikke hva det heter.. Man starta på taket til kommunikasjonsbasen for en militærbase, hvor man skulle hoppe ned igjennom en takluke, skyte alle folka inni med lyddempet pistol for å ikke bli oppdaget, så hacke alarmer osv. Så gikk man ut en bakvei tror jeg, og opp i et høyt utkikkstårn. Herifra kunne man skyte de som var i det andre utkikstårnet, og gli ned til det på en wire. Så var det videre, inn i noen brakker og lager rom for å finne granater osv, så over et gjerde, også var det et par hus igjen å rydde.

Så kjørte man vekk fra basen i en lastebil og til neste oppdrag. Alt dette kunne man gjøre uten å bli oppdaget og at noen utløste alarmen, eller så kunne man være idiot og løpe igjennom banen og kanskje overleve. Kjempe kult spill, masse forskjellige våpen etter hvert. Snipers, M16 m. granat kaster, C-4, Rocket Launcher, osv..

Noen som husker hva det spillet het? Tror det var 3 initialer, tenker IGN, men det er jo en spillside..

 

Så fikk jeg min egne PC i 2003 (uten grafikkort, så det kjørte ikke CS 1.6 engang, men Unreal Tournament 2001 kjørte den..)

Spilte endel Worms osv i starten, men kjøpte et nvidia 6600GT 128MB skjermkort i 2004, og da begynte jeg å spille CS 1.6, CSS, Half Life 2, osv..

 

EDIT: Project IGI: I'm Going In <-- var spillet jeg tenkte på.. http://www.youtube.com/watch?v=oy6WRMFqS9M

Endret av iBrick
Lenke til kommentar

Nå er sikkert alle disse nevnt allerede, men slenger opp en liste over noen av mine favoritter opp igjennom. (Damn, nå tok jeg meg selv i å høres gammel ut..)

 

 

Liero (Worms-klone. Dos-basert, kjørte fint på Win98 i alle fall)

Half Life

Age of Empires I & II

Red Alert I & II

Deus Ex

Project IGI

Mafia

Serious Sam: The Second Encounter

Starcraft (Brood War)

Commandos 2

Hitman 2, Contracts, Bloodmoney (all-time favoritt det der gitt)

Fable

Warcraft III

GTA 2

Railroad Tycoon

Pharaoh (spilles i disse dager, faktisk)

KOTOR

Operation Flashpoint

Sniper Elite

 

Lista kunne sikkert blitt lengre, men nei.

Lenke til kommentar

Monkey Island 1-3

Liero (som worms men i live action, ikke turbasert)

Worms 1 + 2 (resten er crap)

Darm Omen

Dungeon Keeper 1 + 2

Duke Nukem

Unreal Tournament

The beast within

Diablo 1+2

Divine Divinity

Freelancer

Stronghold

Serious Sam

Carmageddon

Driver

 

 

SILVER! (desverre at det er umulig å få det til å fungere på xp. Kudos til den som finner en løsning som fungerer)

Endret av BreakLord
Lenke til kommentar
Monkey Island 1-3

Liero (som worms men i live action, ikke turbasert)

Worms 1 + 2 (resten er crap)

Darm Omen

Dungeon Keeper 1 + 2

Duke Nukem

Unreal Tournament

The beast within

Diablo 1+2

Divine Divinity

Freelancer

Stronghold

Serious Sam

Carmageddon

Driver

 

 

SILVER! (desverre at det er umulig å få det til å fungere på xp. Kudos til den som finner en løsning som fungerer)

Virtualisering.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...