Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hnoen av dere glupinger som kan forklare meg lett hvordan jeg legger til programkataloger, for det er vel det jeg må for å få tilgang til annet enn maemo og ovistore???

----------------------------------------------------------------------------------------

 

http://thenokiablog.com/2009/10/27/maemo-e...0-applications/

http://maemoworld.org/2009/12/17/nokia-n90...the-nokia-n900/

http://my-maemo.com/faq/showquestion.php?f...to=16&faq=4

 

Og når du som jeg har testa "litt vel hardt" så må tlf flashes (teks når tlf restater av seg selv..kontunuerlig..-Måtte flashe den her om dagen!)

http://discussions.europe.nokia.com/discus...p;thread.id=168

Lenke til kommentar
Leverte telefonen min til reparasjon for en uke siden etter en feila update. Skulle egentlig ta 2-3 dager, men fikk vite i dag at den hadde blitt sendt til Drammen fordi det var en "level 4"-feil på den :mellow:

Så da virker jo dette som et veldig bra kjøp. 5000kr, 1 uke levering, 1 uke bruk, 2 uker repp...

 

Kan da ikke ha vært en "normal" feil med den hvis den må sendes helt til Drammen for å fikses??

Det samme måtte jeg gjøre.

Min ble også sendt til drammen.

 

seph

Lenke til kommentar
Hvor lang tid tok det for dere å få den reparert da? Kan de ikke egentlig bare sende en ny en med tanke på at det var en feil etter kun én uke? Trodde det var noe sånne spesialgreier under en uke etter kjøp..

hvis telefonen har en feil som omfattes av nokias garanti og telefonen returneres til forhandler innen 7 dager etter kjøpsdato, erstatter nokia telefonen gjennom forhandler, med ny telefon. behandles som doa (defective on arrival), og gjelder alle nokias telefoner som selges til kunder i Norge fra og med 1. januar 2006:)

 

du kan ringe nokia support og høre men mener dette skal stemme.

Endret av K011
Lenke til kommentar
Hva er det som har vært feil på dem? Feilet firmwareupdate bare?

Skulle vært interressant å vite hva de skal bruke så lang tid på å fikse. Reflashing via fbus e.l. burde ikke ta så lang tid, eller være så avansert..

Det spørs om det ikke er hardware feil på X-antall telefoner og at de da blir sendt til "Drammen" eller hvor de blir sendt, for å bytte de delene som det er feil på...

Kan også forestille meg et scenario der mange Nokia service verksteder sender telefonen videre fordi de rett og slett ikke har erfaring med Maemo eller linux som OS, men dette blir bare spekulasjoner fra min side..

Lenke til kommentar
Hva er det som har vært feil på dem? Feilet firmwareupdate bare?

Skulle vært interressant å vite hva de skal bruke så lang tid på å fikse. Reflashing via fbus e.l. burde ikke ta så lang tid, eller være så avansert..

Det spørs om det ikke er hardware feil på X-antall telefoner og at de da blir sendt til "Drammen" eller hvor de blir sendt, for å bytte de delene som det er feil på...

Kan også forestille meg et scenario der mange Nokia service verksteder sender telefonen videre fordi de rett og slett ikke har erfaring med Maemo eller linux som OS, men dette blir bare spekulasjoner fra min side..

 

De går nok antakelig inn til Deltaservice?

Frykter hardwarefeil på dem, dette må forskes på.. Reflashe firmware bør ikke være så vanskelig selv for dem uten peiling, de skal jo bare flashe dem og kjøre en self-test på at alt booter og funker som det skal, så får kunden dem igjen. Det er rutiner laget av Nokia..

Lenke til kommentar
Dersom en dealbreaker for deg er hvordan mediaspilleren lister filer er dette absolutt ikke telefonen for deg, move along. Beklager at jeg er harsk her, men dette er en enhet primært påtenkt utviklere og de som ønsker platformen til tross for uferdige deler.

 

Dette hjalp meg ikke noe særlig. Trenger hjelp med enn annen musikkspiller som viser med mapper.

Lenke til kommentar
hvis telefonen har en feil som omfattes av nokias garanti og telefonen returneres til forhandler innen 7 dager etter kjøpsdato, erstatter nokia telefonen gjennom forhandler, med ny telefon. behandles som doa (defective on arrival), og gjelder alle nokias telefoner som selges til kunder i Norge fra og med 1. januar 2006:)

 

du kan ringe nokia support og høre men mener dette skal stemme.

 

Den sluttet å funke nøyaktig én uke etter at jeg fikk den. (1 uke minus 2 timer kanskje). Problemet er at jeg ikke fikk levert den inn før dagen etter, så de kunne ikke bruke den 7-dagersgreia på den.

 

EDIT: Da har jeg ringt både telehuset og nokia. Telehuset kan ikke si noe spesielt om statusen i Drammen. Så der var det ikke mye hjelp å få. Og hos Nokia så var det heller ikke noe hjelp å få ettersom telefonen ble levert til rep etter 8 dager (eller 9. som hun insisterte på at det var (mandag - tisdagen uka etter)). Betyr ingenting at telefonen døde etter 7. Menmen. Får bare vente til den har vært på rep i 2 uker. Hvis jeg ikke har fått noe info da, så skulle jeg få lov til å ringe igjen :)

Endret av Scoob911
Lenke til kommentar
Er det noen som har greid å sette opp fMMS og fAPN med telenor?

I såfall kunne jeg tenke meg en liten guide på det :)

 

Prøver i dette øyeblikk å få det til med Network Norway, men får det ikke til gitt :)

 

Fikk det til med Telenor nå :)

 

Ja så fortell da! hehe. Kan du legge ut instillinger så jeg kan prøve med Network Norway?

 

fMMS/fAPN guide for Telenor abonnenter:

 

Lag en ny tilkobling med fAPN.

Gå til innstillinger og internett-tilkoblinger og editer den nye du har laget.

Kall den MMS som første navn og telenor i navnfelt nummer 2 på neste side. Eller det som passer deg.

Du må ha nødvendig bruker/passord for din leverandør. For telenor er det dj/dj

Når bruker og passord er fyllt ut klikker du på neste og deretter avansert. Under proxy huker du av "automatisk konfigurasjon" nederst og fyller ut feltet med gateway ip-adresse for din leverandør. For telenor er det 10.10.10.11

Så lagrer du.

 

Start fMMS og trykk øverst på skjermen og velg konfigurer.

Velg den nye APN som du nettopp har laget. For MMSC må du ha riktig info for din leverandør. For telenor er det http://mmsc/

Fyll ut ønsket resize bredde på bildet. Her har jeg satt min til 320, men dette kan man eksperimentere med. Deretter fyller du ut tlf nummeret ditt og lagrer. Da er det bare å lage ny mms og sende avgårde.

 

Det er seint og jeg er trøtt så det er mulig jeg har glemt noe i farten, men jeg tror jeg har fått med alt :)

 

PS!

Husk at du må logge deg på og av MANUELT, for å sende MMS, med den nye APN du har laget.Du mottar melding om at du har fått MMS på vanlig måte, men bildet må altså lastes ned via nye APN. MMS meldingene ligger under fMMS.

Håper det blir mer automatikk på den biten fremover :)

 

 

noen som kan gi meg infoen for netcom?

Lenke til kommentar
Dette hjalp meg ikke noe særlig. Trenger hjelp med enn annen musikkspiller som viser med mapper.

Du kan legge inn mplayer som er en kommandolinjespiller..

 

Canola ligger i repoene. Og Yaspot som fungerer bedre enn qtify.

 

Canola virker som en ganske god mediaspiller. Men jeg aner ikke hvor man legger til mapper til biblioteket.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med Haze?

 

Har fått opp network error på den de siste dagene, og får ikke logget inn på msn.

 

Nettleseren har også blitt litt rar. Steder der jeg må logge meg inn som f.eks gmail og twitter får jeg opp "Secure connection failed" og så må jeg "add an exception" fordi sertifikatet har gått ut. På netbooken får jeg ikke opp noe som helst.

 

Mauku, twitter-klienten, funker heller ikke. Får ikke opp de feltene hvor man kan skrive inn påloggingsinfoen.

 

 

Hvordan opplever dere ytelsen på mobilen? Spesielt multitasking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...