Gå til innhold

Ikke lov å selge pærer i butikken


Ohhmyyyy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg trodde du mente pærer som man spiser så jeg kjøpte pærer isted.. så at du mente spare pærer først nå. uansett så liker jeg pærer. bruker ovn når jeg varmer rommet. blir varm i hode når pærene blir varme når jeg leser på senga.

 

 

jeg bruker også ovn når jeg varmer rom :thumbup:

Lenke til kommentar

hva slags ovn er best. sånn som går på olje? eller fyre med ved

 

endring:

 

Hjemme har jeg en peis i første etasje. er det bedre å fyre opp den istedet for å fyre opp med f.eks en ovn i hver etasje? eller blir det bare veldig varmt akkurat der peisen er og ufordelt varme utover resten av huset? noen som vet om måleapparat for å måle hvor varmt og evt luftfuktighet det er i huset?

 

takk

Endret av barry
Lenke til kommentar

utrolig hvor mange som var veldig ivrige på å fortelle at de trodde det var pærer man spiser...

halvparten av tråden handler jo om spise-pærer.

 

men, jeg kommer nok til å handle inn noen pærer ekstra ja, i kalde norge er jo stort sett ikke varme bortkastet energi...

spent på hva som skjer når så godt som alle har spare-pærer og energiforbruket om vinteren er ~det samme :p

at sparepærer inneholder kviksølv er vel mer miljøvennlig enn å varme huset med lys-pærer.

 

er vel nesten nå man skal virkelig hamstre opp ett lager og ha det i ett år eller to for så selge til høy pris til de som vil ha...

Lenke til kommentar
noen som vet om måleapparat for å måle hvor varmt og evt luftfuktighet det er i huset?

 

En temperaturmåler? Mange digitale kan også måle luftfuktighet.

 

 

Jeg har ikke hørt om dette forbudet, men kan ikke si at jeg bryr meg veldig. Så lenge jeg får lys fra lampene, og slipper å betale så veldig my for det, bryr jeg meg ikke om hvilken type pære som står i.

 

Nå skal det sies at jeg bor på studenthybel og har bare to lyspærer :p

Lenke til kommentar
hva slags ovn er best. sånn som går på olje? eller fyre med ved

 

endring:

 

Hjemme har jeg en peis i første etasje. er det bedre å fyre opp den istedet for å fyre opp med f.eks en ovn i hver etasje? eller blir det bare veldig varmt akkurat der peisen er og ufordelt varme utover resten av huset? noen som vet om måleapparat for å måle hvor varmt og evt luftfuktighet det er i huset?

 

takk

 

en pære varmer der den lyser (overalt der den lyser) veden varmer bare der den brenner

Lenke til kommentar

HVA? slutte å selge vanelige pærer? jammen jeg spiser jo det hver dag til lønsj!

 

neida bare tuller! synes det er et bra tiltak den gamle typen pærer er jo bortkastet siden de bruker mye power og gir lite lys.

 

man sparer ingenting på å bruke sparepære innendørs, iaffal ikke på vinteren. jo mindre pærene varmer, jo mer må ovnene varme for å holde termostaten. man sparer absolutt null kroner. utendørs er en annen sak

 

Spørs jo om man fyrer med ved som er gratis eller strøm da.

Lenke til kommentar
hva slags ovn er best. sånn som går på olje? eller fyre med ved

 

endring:

 

Hjemme har jeg en peis i første etasje. er det bedre å fyre opp den istedet for å fyre opp med f.eks en ovn i hver etasje? eller blir det bare veldig varmt akkurat der peisen er og ufordelt varme utover resten av huset? noen som vet om måleapparat for å måle hvor varmt og evt luftfuktighet det er i huset?

 

takk

 

forresten hvilken type burger har du på bildet ditt ser god ut

Lenke til kommentar
en pære varmer der den lyser (overalt der den lyser) veden varmer bare der den brenner

 

 

Helt feil påstand.

Om du har en stor vedovn så stråler det masse usynlig infrarødt lys fra denne på akkurat samme måte som fra ei glødepære. Usynlig for mennesker, men likefullt IR-lys som stråles rundt i rommet på samme måte som vanlig synlig lys.

 

Og IR-lys er faktisk varmestråler.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...