Gå til innhold

Leverte inn 60GB til service, fikk 80GB tilbake...


Jan A M

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg leverte inn min 60GB PS3 til service (for tredje gang :nei: ) men fikk en 40GB maskin tilbake. Har jeg ikke lenger krav på å få en tilsvarende maskin som den jeg leverte inn?

 

Maskinen ble kjøpt 14.08.2007 og ble levert inn siste gang 07.08.2009 om dette har noen betydning.

 

Ingen vits i å komme med spekulasjoner her nå, jeg vil vite om de har rett til å "bare" gi meg en 40GB istedet for en 60GB?

 

 

Om noen lurer så ble maskinene levert inn pga. defekt blu-ray drev de to første gangene, mens nå var det overoppheting (defekt vifte?) som var problemet. Maskinen står, og har altid stått fritt på toppen av et tvbord.

 

 

Edit: endret fra 40 til 80 GB

Endret av Jan A M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

60GB er ikke lenger mulig å oppdrive (har vel vært slik ganske lenge for de som har levert inn 60GB), så du får et tilsvarende produkt istedetfor.

 

Du har jo egentlig krav på en lik, men iogmed at det faktisk ikke finnes mer, er det lite annet de kan gjøre enn å gi deg en annen utgave, kjipt for oss som liker PS2 mulighetene:(

Endret av Actibus
Lenke til kommentar

Det heter vel noe slikt at du har krav på lik med mindre det påfører urimelig store kostnader for produsenten. I dette tilfellet vil det da sannsynlig være en urimelig stor kostnad hvis Sony skal starte opp produksjon på kun en stykk 60gb maskin kun for deg.

 

Husker jeg leste om lignende sak når Pioneer gikk fra 43" til 42" plasma-TVer.

Lenke til kommentar
Du har vel krav på pengene tilbake. Regner med at du ga en god del mere for den gamle maskinen enn det de koster nå.

I utgangspunktet har vel TS det ja, ettersom han nå har en maskin uten BC og minnekortleser(?), og sannsynligvis et par andre ting jeg ikke har helt oversikten over. Da har produktet ut fra forbrukerkjøpsloven en mangel; spørsmålet er likevel om det er en "vesentlig" mangel. Dersom det er funksjonalitet som TS nesten aldri bruker kan man egentlig ikke kreve annet enn f. eks. prisavslag. Men jeg har sett før at folk som har levert inn 60GB til reparasjon og ikke får en 60GB tilbake gjerne har fått en PS2 og et par spill fra Nordisk Film (importøren av PS i Norge som tar seg av alle garanti/reklamasjonssaker).

Lenke til kommentar

Ser nå at det er en 80GB som jeg har fått. Spiller ikke så mye rolle for meg da jeg har en 250GB som skal inn uansett, men det er dumt å miste de to usb portene og aller mest teit er det å miste bakoverkopatibiliteten. Nå kan jeg ikke lenger spille mine ps2 spill.

Lenke til kommentar

jeg fikk hevet mitt ps3-kjøp pga av lang servicetid (1,5mnd), men måtte krangle mye.

det beste for deg er vel å gjøre det samme, slik at du får tilbake 6000, og så kjøper en ny en for 3000. jeg hadde absolutt ikke godtatt 80gig modellen. det er jo langt ifra samme produkt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...