Gå til innhold

HTC Hero eller iPhone 3GS?


ToLi

Anbefalte innlegg

Hvilket abonnement er der?

 

 

Chess iTouch.

Abonnementet de selger med iPhone. Spurte de om jeg ikke kunne få det abonnementet istedet for de som sto som tilgjengelig med Hero telefonen. Null problem.

 

Med det abonnementet jeg kjøpte med så får man 500MB "gratis" datatrafikk i mnd. Tipper det holder :)

Skal selv til å bestille denne telefonen. Ser de får den inn i de fleste nettbutikker 7. september. Jeg har sittet nå i flere timer og regnet meg frem til hvilket abonnement som er billigst til denne telefonen. Jeg trodde lenge at Chess var det beste alternativet, men konkluderte faktisk med at Netcom hadde best deal. Hos Chess skriver de fra 3987, men da tar de ikke med at du må binde deg til et abonnement som har minimumsforbruk. Chess iTouch:

 

Telefon 2299,-

12 x 149,-

89,- * 12

Sum: 5155 (Dette gir 500 mb trafikk)

 

 

Netcom iConnect

 

Telefon 1799,-

Abonnement: 349,- * 12

Sum: 5987,- (Surf fritt opptill 5gb)

 

Her kan du koble telefonen til laptop som modem uten å engste deg for å bruke opp kvoten og betale 5,- per mb etterpå. I tilegg tilbyr Netcom trilling sim 30,- per måned og 50 per sim. Veldig greit om du vil bruke flere telefoner samtidig ;)

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket abonnement er der?

 

 

Chess iTouch.

Abonnementet de selger med iPhone. Spurte de om jeg ikke kunne få det abonnementet istedet for de som sto som tilgjengelig med Hero telefonen. Null problem.

 

Med det abonnementet jeg kjøpte med så får man 500MB "gratis" datatrafikk i mnd. Tipper det holder :)

Skal selv til å bestille denne telefonen. Ser de får den inn i de fleste nettbutikker 7. september. Jeg har sittet nå i flere timer og regnet meg frem til hvilket abonnement som er billigst til denne telefonen. Jeg trodde lenge at Chess var det beste alternativet, men konkluderte faktisk med at Netcom hadde best deal. Hos Chess skriver de fra 3987, men da tar de ikke med at du må binde deg til et abonnement som har minimumsforbruk. Chess iTouch:

 

Telefon 2299,-

12 x 149,-

89,- * 12

Sum: 5155 (Dette gir 500 mb trafikk)

 

 

Netcom iConnect

 

Telefon 1799,-

Abonnement: 349,- * 12

Sum: 5987,- (Surf fritt opptill 5gb)

 

Her kan du koble telefonen til laptop som modem uten å engste deg for å bruke opp kvoten og betale 5,- per mb etterpå. I tilegg tilbyr Netcom trilling sim 30,- per måned og 50 per sim. Veldig greit om du vil bruke flere telefoner samtidig ;)

 

 

Står at hastigheten reduseres etter 5gb, vil det si at man må betale for videre trafikk eller at hestigheten bare reduseres?

Endret av fiasco
Lenke til kommentar
Hvilket abonnement er der?

 

 

Chess iTouch.

Abonnementet de selger med iPhone. Spurte de om jeg ikke kunne få det abonnementet istedet for de som sto som tilgjengelig med Hero telefonen. Null problem.

 

Med det abonnementet jeg kjøpte med så får man 500MB "gratis" datatrafikk i mnd. Tipper det holder :)

Skal selv til å bestille denne telefonen. Ser de får den inn i de fleste nettbutikker 7. september. Jeg har sittet nå i flere timer og regnet meg frem til hvilket abonnement som er billigst til denne telefonen. Jeg trodde lenge at Chess var det beste alternativet, men konkluderte faktisk med at Netcom hadde best deal. Hos Chess skriver de fra 3987, men da tar de ikke med at du må binde deg til et abonnement som har minimumsforbruk. Chess iTouch:

 

Telefon 2299,-

12 x 149,-

89,- * 12

Sum: 5155 (Dette gir 500 mb trafikk)

 

 

Netcom iConnect

 

Telefon 1799,-

Abonnement: 349,- * 12

Sum: 5987,- (Surf fritt opptill 5gb)

 

Her kan du koble telefonen til laptop som modem uten å engste deg for å bruke opp kvoten og betale 5,- per mb etterpå. I tilegg tilbyr Netcom trilling sim 30,- per måned og 50 per sim. Veldig greit om du vil bruke flere telefoner samtidig ;)

 

 

Står at hastigheten reduseres etter 5gb, vil det si at man må betale for videre trafikk eller at hestigheten bare reduseres?

Det samme stusset jeg også på i begynnelsen, men jeg ser ingen plass i vilkårene at du må betale per mb. I tilegg opplyser de om at farten strupes. Dvs settes ned fra 3G til 2G. Er rimelig sikker på at du ikke må betale for bruk utover 5gb, men til gjengjeld går det ikke like fort. Sjekket også ut abonnementet SurfKing til Chess, men det kunne ikke måle seg. Ringepris på 1,99,- til alle leverandører er latterlig. I tilegg må du betale for surfing utover 4 gb.

 

NetCom har, for å sikre at alle kunder får mest mulig lik tilgang, satt grenseverdier på de ulike Mobilt Bredbånd abonnementene. NetCom forbeholder seg retten til å strupe hastigheten ned til 200 Kbps for nedlasting og 30 Kbps for opplasting dersom grenseverdiene nedenfor overskrides. Dette gjelder for kunder som totalt konsumerer mer enn grenseverdiene i løpet av en måned (opplasting + nedlasting)
Endret av Teac
Lenke til kommentar
Hvilket abonnement er der?

 

 

Chess iTouch.

Abonnementet de selger med iPhone. Spurte de om jeg ikke kunne få det abonnementet istedet for de som sto som tilgjengelig med Hero telefonen. Null problem.

 

Med det abonnementet jeg kjøpte med så får man 500MB "gratis" datatrafikk i mnd. Tipper det holder :)

Skal selv til å bestille denne telefonen. Ser de får den inn i de fleste nettbutikker 7. september. Jeg har sittet nå i flere timer og regnet meg frem til hvilket abonnement som er billigst til denne telefonen. Jeg trodde lenge at Chess var det beste alternativet, men konkluderte faktisk med at Netcom hadde best deal. Hos Chess skriver de fra 3987, men da tar de ikke med at du må binde deg til et abonnement som har minimumsforbruk. Chess iTouch:

 

Telefon 2299,-

12 x 149,-

89,- * 12

Sum: 5155 (Dette gir 500 mb trafikk)

 

 

Netcom iConnect

 

Telefon 1799,-

Abonnement: 349,- * 12

Sum: 5987,- (Surf fritt opptill 5gb)

 

Her kan du koble telefonen til laptop som modem uten å engste deg for å bruke opp kvoten og betale 5,- per mb etterpå. I tilegg tilbyr Netcom trilling sim 30,- per måned og 50 per sim. Veldig greit om du vil bruke flere telefoner samtidig ;)

 

 

Står at hastigheten reduseres etter 5gb, vil det si at man må betale for videre trafikk eller at hestigheten bare reduseres?

Det samme stusset jeg også på i begynnelsen, men jeg ser ingen plass i vilkårene at du må betale per mb. I tilegg opplyser de om at farten strupes. Dvs settes ned fra 3G til 2G. Er rimelig sikker på at du ikke må betale for bruk utover 5gb, men til gjengjeld går det ikke like fort. Sjekket også ut abonnementet SurfKing til Chess, men det kunne ikke måle seg. Ringepris på 1,99,- til alle leverandører er latterlig. I tilegg må du betale for surfing utover 4 gb.

 

NetCom har, for å sikre at alle kunder får mest mulig lik tilgang, satt grenseverdier på de ulike Mobilt Bredbånd abonnementene. NetCom forbeholder seg retten til å strupe hastigheten ned til 200 Kbps for nedlasting og 30 Kbps for opplasting dersom grenseverdiene nedenfor overskrides. Dette gjelder for kunder som totalt konsumerer mer enn grenseverdiene i løpet av en måned (opplasting + nedlasting)

 

Aaa, ok.

Denne 5GB begrensningen, gjelder dette bare for èn måned?

Står ikke noe definert noe sted:|

Endret av fiasco
Lenke til kommentar
Aaa, ok.

Denne 5GB begrensningen, gjelder dette bare for èn måned?

Står ikke noe definert noe sted:|

Ja, er rimelig sikker på det. Tar en telefon til Netcom i morgen og hører. Ser frem til frisurf. Med Netcom dekning skal det ikke være noe problem å bruke mobilen som modem på laptopen. Chess vet jeg opperer med frisurf på tvilling sim også. Slik at visst du bruker to telefoner så kan du surfe fritt på begge to. Da blir det Htc Hero og Diamond.

Lenke til kommentar
Kan jo bare legge til her at telefonen er helt super :)

Slet litt med og få koblet den til WiFI, 3g/edge og sync med pcen, men det er ingen ting man ikke finner ut på google :thumbup:

Bare gled dere til en fantastisk telefon :love:

Høres bra ut. Kommer inn på lager på mandag. Så jeg håper jeg får den i midten av neste uke ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare tar opp tråden igjen, ettersom det er flere her som ser ut til å ha kjøpt Heroen.

 

- iPhone 3GS vs. HTC Hero - ser man at surfing, scrolling og zooming ol. hakker mye mer på HTCen enn på Apples telefon. Har dette blitt rettet på senere? Hadde veldig lyst på HTCen fram til jeg så denne testen, men orker ikke masse hakking når jeg kan få alt til å gå pent og sømløst på iPhonen. Burde jeg i så fall vente på en ny HTC-mobil hvor spesifikasjonene har blitt litt forbedret?

 

Supert om dere HTC Hero-eiere der ute kunne si noe om ytelsen og brukeropplevelsen. (Ikke bare fanboy-snakk, men litt konstruktivt)

Lenke til kommentar
Bare tar opp tråden igjen, ettersom det er flere her som ser ut til å ha kjøpt Heroen.

 

- iPhone 3GS vs. HTC Hero - ser man at surfing, scrolling og zooming ol. hakker mye mer på HTCen enn på Apples telefon. Har dette blitt rettet på senere? Hadde veldig lyst på HTCen fram til jeg så denne testen, men orker ikke masse hakking når jeg kan få alt til å gå pent og sømløst på iPhonen. Burde jeg i så fall vente på en ny HTC-mobil hvor spesifikasjonene har blitt litt forbedret?

 

Supert om dere HTC Hero-eiere der ute kunne si noe om ytelsen og brukeropplevelsen. (Ikke bare fanboy-snakk, men litt konstruktivt)

Litt vanskelig å legga fanboy-snakket på hylla, men jeg synes at telefonen har blitt kjapp. Spesielt etter oppdateringen som kom nå forrige fredag. Surfingen går utmerket. Liker du ikke den Chrome baserte nettleseren kan du bytte den ut med for eksempel Opera. Hakking merker jeg ikke noe til. Tingene flyter ganske bra.

 

Nå er det jo helt inviduelt hva folk ser etter, men når jeg skal ha en telefon skal den være morsom og med mange muligheter. Jeg har prøvd begge telefonene og må virkelig si at Hero er morsomere å jobbe med. Hele denne uka har Spotify kjørt konstant i bakrunnen mens jeg har drevet med andre ting (ja, den kan multitaske). Android Market begynner å bli veldig stappet. Dette med spesifikasjoner er mindre viktig. Har du prøvd en WM telefon så kan jeg garantere deg at Android er mye lettere å drifte. En trenger ikke å vente på at programmer skal åpne eller irretere seg over hakking. Den brune utgaven av Hero er virkelig fin og byggekvaliteten med teflondeksel er kjempe. Har hatt flere stykk som har kommentert telefonen siden jeg har fått den. Veldig gøy og gå rundt med en telefon som ikke alle andre har. Slik som iPhone.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
De tingene som du nevner er svært batterikrevende og trenger absolutt ikke indikere at batteriet er dårligere.

Er det ikke slik at HTC Hero har fått veldig, veldig mye skryt for meget bra batterilevetid?

Det tror jeg ikke. Htc telefoner er tross alt smarttelefoner/pocketpc. Det vil si at du kan ikke sammenligne batteritiden med en vanlig nokia/sony ericsson. Du kan nesten si at det er en "pc" med telefonfunksjon. Derfor må du nesten belage deg på og lade den opp hver/annenhver daq. Hero er min tredje htc telefon og jeg synes batteritiden har tatt seg opp betraktelig.

 

Men, dersom du kun skal bruke telefonen til å ringe/sms kan du fint bruke telefonen i en uke+, men da har du vell kanskje kjøpt feil telefon også.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Hej

 

Er det noen som vet om disse øreplugger virker med Hero ?

Super.fi 5vi-headsett for iPhone fra Ultimate Ears

Link til produsent Link til apple

 

Etymotic hf2-headsett + Øretelefoner

Link til produsent Link til apple

 

Htc har også flere øretelefoner med 3.4mm plugg

All HTC Hero accessories

 

Leser man spec. for etymotic hf2 ser man:

Compatibility

iPhone (2.5 and 3G versions), Blackberry Curve and other music smartphones with a 3.5mm/4-contact phone + stereo plug

 

Er hero's 3.5mm en 3.5mm/4-contact plugg eller er den en vanlig 3.5mm/stereo plugg ?

Lenke til kommentar
Vilket abonement vil lønne seg for meg som har onecall faktura og som verken skriver mye sms eller ringer mye? Den totale regningen jeg får pleier å ligge på ca 120 kr.

 

Kanskje OneCall Faktura ikke er så dumt? Du kan jo kjøpe telefonen uten abonnement. Ellers så går det ann å kjøpe den fra netcom.no med flexitalk som heller ikke er så dyrt. Det tar ikke så lang tid å gå på de forskjellige abonnementstilbydernes sider og se hva som passer for deg. Noe unødvendig å spørre i forumet, synes jeg. Skal du ha en Hero (eller iPhone) lønner det seg kanskje med med et abn. med inkl. datatrafikk. (Hvis ikke, kan ting plutselig bli veldig dyrt...)

Endret av simech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...