Gå til innhold

HTC Hero eller iPhone 3GS?


ToLi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om jeg har startet en ny tråd og spør hvor det lønner seg å kjøpe iPhone fra. Så må jeg innrømme at jeg er veldig usikker på om jeg skal kjøpe iPhone eller Hero. Mye av usikkerheten kommer vel fordi jeg ikke har hatt muligheten til å pøve begge mobilene noe særlig. Også er jo Apples App Store et stort salgsargument i seg selv. Vet at Android har Marketplace. MEN jeg leser hele tiden om at Marketplace har mange apps med dårlig og lite gjennomført kvalitet.

 

Dessuten synes jeg det er mye penger å bruke på en mobil, og dermed blir det til at jeg sitter litt ekstra i tenkeboksen før en avgjørelse blir tatt.

 

Noen som har innspill til disse tankene?

Lenke til kommentar
Selv om jeg har startet en ny tråd og spør hvor det lønner seg å kjøpe iPhone fra. Så må jeg innrømme at jeg er veldig usikker på om jeg skal kjøpe iPhone eller Hero. Mye av usikkerheten kommer vel fordi jeg ikke har hatt muligheten til å pøve begge mobilene noe særlig. Også er jo Apples App Store et stort salgsargument i seg selv. Vet at Android har Marketplace. MEN jeg leser hele tiden om at Marketplace har mange apps med dårlig og lite gjennomført kvalitet.

 

Dessuten synes jeg det er mye penger å bruke på en mobil, og dermed blir det til at jeg sitter litt ekstra i tenkeboksen før en avgjørelse blir tatt.

 

Noen som har innspill til disse tankene?

 

Jeg har selv Iphone 3gs, og har nettopp fått leke meg med HTC hero og HD. Med Iphonen min så er jeg veldig låst! Må forholde meg til Itunes med alt jeg skal gjør. Kan heller ikke gå til en kompis å overføre sanger, bilder og filmer fra hans pc, siden itunes er laget sånn at det er kun en pc som kan brukes som dockingstasjon! Håper Apple fikser dette i fremtiden. Ellers er Iphonen veldig brukervennlig og glatt i alle bevegelser.

 

Hero og HD er funksjonsbomber.. veldig mye frihet. Kan kjøre flere programmer på samme tid, og veldig god batteritid på begge. Må nok bukke meg i støvet å si at 3gs`n min er litt bak, og det er pga. Apple sine strenge rettningslinjer! Jeg har forhåndsbestilt nå en HD2. Kanskje du bør tenke på det alternativet? Den har og HTC sense som Hero har, samt touch-flo 3d. Ellers var jeg imponert over Android sitt OS!

 

Jeg er offisielt ikke en "fanboy" lenger!

Lenke til kommentar
nokia 3210 såklart!

Gidder ikke å lese gjennom hele tråden for å finne ut om du bestemte deg for iPhone 3GS eller Hero...

 

 

Ble en Hero såklart ;)

Godt å høre <3

 

news24, må si meg veldig enig med hax2010 på denne. Har selv en Hero, er storfornøyd. Har selv fått lekt en del med 3GS og må si jeg er misunnelig på at -alle- bevegelser og tastetrykk er så godt som hundre prosent, men dette koster, som hax2010 nevner, som sagt sin pris.

Hero er litt etter på flyten i programvaren, men dette er noe som skjer pga at du fyller opp mobilen med mer og mer stash, for det er så sykt mye å utforske.

 

Jada, Android (google) Market har mye crap, rett og slett, men du trenger ikke stort mer enn å se på brukerkommentarer på programvare for å få en god pekepinn.

 

Som vi ser av flere artikler, er Apple meget streng på hva som skal inn på App Store, og dette gjør også at utviklingen går senere. Market er åpent, og alle kan prøve seg, få tilbakemeldinger og gjøre programmene sine bedre. App Store begrenser utviklingen med regelverket sitt, når en utvikler må vente i flere måneder på svar om programmet blir godkjent, og deretter vente noe lengre må tilbakemeldinger om forbedringer.

 

Market er FULL av programmer som tilsvarer og overgår App Stores programbrønn, og dette er rett og slett fordi om noe smått og enkelt skal lages tar det en god utvikler under en time og skrive programmet og få det ut i offentligheten.

 

Til slutt, alle sier at iPhone er så mye raskere og bedre, har iTunes og alt det der. JA, den er raskere, men det er pga alle begrensningene Apple setter for hva du skal få lov til å kjøre. For Android sin del finns det ikke begrensninger. HTC har allerede kommet med ROM-oppgradering som utfordrer iPhone noe salig.

iTunes setter deg også meget innesperret, noe hax kommenterte.

 

Altså, vil du ikke gjerne kunne bruke Spotify mens du spiller, bruker GPS programvare, sender melding eller tar bilder mens du går på søndagsturen? Dette vil iallefall ikke en iPhone la deg gjøre...

Lenke til kommentar
Som vi ser av flere artikler, er Apple meget streng på hva som skal inn på App Store, og dette gjør også at utviklingen går senere. Market er åpent, og alle kan prøve seg, få tilbakemeldinger og gjøre programmene sine bedre. App Store begrenser utviklingen med regelverket sitt, når en utvikler må vente i flere måneder på svar om programmet blir godkjent, og deretter vente noe lengre må tilbakemeldinger om forbedringer.

Ikke tro på all sladder du leser. Apple godkjenner hundrevis av apps til App Store per dag, og 95% går igjennom godkjenningsprosessen innen 2 uker. Med en slik enorm mengde apps som skal gjennom en godkjenning og kvalitetssikring så skjer det også feil innimellom, men Apple jobber hardt for å forbedre godkjenningsprosessen også. Det finnes nå ca 100.000 apps i App Store, eller ca 10 ganger så mange som i Android Market, så det sier seg selv at Apple ikke akkurat har begrenset utviklingen spesielt mye. Det finnes grenser i App Store, ja, men det finnes også grenser i Android Market.

 

Altså, vil du ikke gjerne kunne bruke Spotify mens du spiller, bruker GPS programvare, sender melding eller tar bilder mens du går på søndagsturen? Dette vil iallefall ikke en iPhone la deg gjøre...

Ehhh...nei, jeg vil absolutt _ikke_ gjøre alt dette mens jeg går søndagstur. :p

Lenke til kommentar
Som vi ser av flere artikler, er Apple meget streng på hva som skal inn på App Store, og dette gjør også at utviklingen går senere. Market er åpent, og alle kan prøve seg, få tilbakemeldinger og gjøre programmene sine bedre. App Store begrenser utviklingen med regelverket sitt, når en utvikler må vente i flere måneder på svar om programmet blir godkjent, og deretter vente noe lengre må tilbakemeldinger om forbedringer.

Ikke tro på all sladder du leser. Apple godkjenner hundrevis av apps til App Store per dag, og 95% går igjennom godkjenningsprosessen innen 2 uker. Med en slik enorm mengde apps som skal gjennom en godkjenning og kvalitetssikring så skjer det også feil innimellom, men Apple jobber hardt for å forbedre godkjenningsprosessen også. Det finnes nå ca 100.000 apps i App Store, eller ca 10 ganger så mange som i Android Market, så det sier seg selv at Apple ikke akkurat har begrenset utviklingen spesielt mye. Det finnes grenser i App Store, ja, men det finnes også grenser i Android Market.

 

Vel, at det er såpass mange Apps i Market allerede sier vel ganske mye. App Store har vært ute i flere år, mens Market er veldig nytt.

Lenke til kommentar
Her driter CNET ut Iphone til de grader:

 

http://www.mobilen.no/wip4/--iphone-tidene.../d.epl?id=41229

Og her skriver CNET om nok en undersøkelse som bekrefter det samme som flere lignende undersøkelser har vist de siste par årene - at iPhone muligens er en av tidenes beste mobiltelefoner, da den faktisk lever opp til brukernes forventninger i langt større grad enn konkurrentene:

http://news.cnet.com/8301-13579_3-10371376-37.html

 

Men OK, hvis noen stoler mer på denne dama enn på flere uavhengige undersøkelser og millioner av fornøyde iPhone-brukere, så kan ikke jeg hindre dem i det... floragraham.gif

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Her driter CNET ut Iphone til de grader:

 

http://www.mobilen.no/wip4/--iphone-tidene.../d.epl?id=41229

Og her skriver CNET om nok en undersøkelse som bekrefter det samme som flere lignende undersøkelser har vist de siste par årene - at iPhone muligens er en av tidenes beste mobiltelefoner, da den faktisk lever opp til brukernes forventninger i langt større grad enn konkurrentene:

http://news.cnet.com/8301-13579_3-10371376-37.html

 

Men OK, hvis noen stoler mer på denne dama enn på flere uavhengige undersøkelser og millioner av fornøyde iPhone-brukere, så kan ikke jeg hindre dem i det... floragraham.gif

 

Her under så henviser jeg til at OS`t til Iphone har fremdeles veeeldig lang vei å gå spesifikasjonsmessig:

 

www.pleasefixtheiphone.com

 

Ellers ligger hardwaren til Iphone langt bak dagens konkurrenter nå. Er vel ikke så rart at de ikke vinner noen omfattende tester?

Lenke til kommentar
Altså, vil du ikke gjerne kunne bruke Spotify mens du spiller, bruker GPS programvare, sender melding eller tar bilder mens du går på søndagsturen? Dette vil iallefall ikke en iPhone la deg gjøre...

Ehhh...nei, jeg vil absolutt _ikke_ gjøre alt dette mens jeg går søndagstur. :p

Men du vil ha mulighet ;) Innse at diskusjonen er tapt newton. Du skal selvfølgelig få like iPhone så mye du vil, men her er det mer snakk om de som vil utforske de utrolige mulighetene som man i dag kan ha med en telefon, i stedet for å bare forholde seg til de begrensningene produsentene gir, og godta at man ikke kan gjøre det man ønsker med sin egen telefon...

Lenke til kommentar
Her under så henviser jeg til at OS`t til Iphone har fremdeles veeeldig lang vei å gå spesifikasjonsmessig:

 

www.pleasefixtheiphone.com

Spesifikasjonsmessig? Ehh, nei. iPhone OS er Unix-basert (ja, det støtter multitasking), har et rikt sett med APIer og et utrolig bra SDK. Resultatet er en softwareutvikling ingen andre kan utvise maken til, med 100.000 nye apps på litt over ett år.

Hyggelig at folk er engasjerte, og ønsker seg nye features - og det vil de få når tiden er moden for det. Siden ingen OS er perfekte eller komplette på alle måter og for alle brukere, så vil vi se forbedrede utgaver av både iPhone OS, Android, Symbian og Windows Mobile. For alle har sine "mangler" - enten det er resultat av bevisste prioriteringer, eller tekniske muligheter som ikke var der tidligere.

 

Ellers ligger hardwaren til Iphone langt bak dagens konkurrenter nå. Er vel ikke så rart at de ikke vinner noen omfattende tester?

Den påstanden er ikke bare litt tåpelig, tatt i betraktning at HTC Hero har en CPU basert på utdaterte ARM 11 (som i forrige generasjon iPhone), mens iPhone 3GS benytter ARM Cortex-A8. iPhone 3GS har dessuten en GPU basert på PowerVR SGX, som knuser Hero på 3D-grafikk.

De fleste tester er forresten tester av enkelttelefoner, og det er ingen som "vinner" slike tester.

 

Her er den mest omfattende testen av HD2 som er kommet til nå!

 

http://www.mobilityminded.com/4944/htc-hd2...-phones-history

 

Currently there is no other phone with these impressive specifications and comparing it to an iPhone 3GS only reveals that HTC has done a very good job and beats the iPhone in every single way !

 

Testen av HTC HD 2 nevner iPhone i én setning, men det ingen sammenlignende test, og ingen som "vinner". Den er dessuten irrelevant, off-topic. Nevner likevel at iPhone 3GS her bedre grafikkytelse enn HD2, at iPhone er både mindre og lettere, har bedre batteritid, og et utvalg av apps som HTC-eiere bare kan drømme om....så hvem som slår hvem, det avhenger nok av øynene som ser :p

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...