Gå til innhold

Dokumentasjon for dyseleksi?


Mildir

Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg begynt på høyskole-nivå og trenger den dokumentasjonen jeg en gang fikk på ungdomskolen, men har ikke en fjerneste anelse på hvor jeg skal begynne å spore opp den, må jeg kontakte den gamle skolen eller?

Det skal sies at jeg ikke orka å levere noe slik dokumentasjon på vgs siden jeg gikk yrkesfag og hadde heller mindre bruk for hjelpemidlene. Håper noen har noe peiling, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sender inn en søknad og vedlegger dokumentasjon du har, så ordner det seg. Siden det er mulig å få bruke PC på NTNU vil jeg tro det er slik på alle andre universitet og høyskoler. :)

 

Edit: Ops, var litt rask. Trodde du mente på eksamen. Hmmm, tror det er lurt at du spør rådgiver på den skolen du går på. De vet nok hvordan reglene er.

Endret av hawaii2k
Lenke til kommentar

Trur det skal litt til at du får penger til å kjøpe ein PC til bruk i studier, spesielt med tanke på at PC no er noke som det er forventa at alle studenter skaffar seg. (Men det kan kanskje hende du kan få støtte til spesiell programvare for dysleksikarar).

 

Når det gjeld PC på eksamen så er det noke du berre kan be om når du leverer dokumentasjonen din på dysleksi.

 

Om du ikkje klarer å spore opp dokumentasjonen din så er det også ei muligheit å ta kontakt med PP-tjenesten for å ta ein ny test på dysleksi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...