Gå til innhold

Acer aspire 1810T/1410


Positive

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spørsmål til de som har denne pcen, og heller enn å lage en ny tråd gjenoppvekker jeg denne:

Jeg ser på at denne pcen i flere tester omtales som varm på undersiden (under belastning). Er dette et problem i vanlig bruk?

Er det noen andre problemer med pcen? Hvordan er kvaliteten? Og ikke minst: hvordan fungerer hengsel ordningen over tid?

 

Jeg har hatt 1810TZ i ca 1 mnd. jeg synes ikke den blir spesiellt varm, den går heller kaldere enn vanlige bærbare, dette har også med å gjøre at den er laget med energivennlig prosessor display etc.

I de testene jeg har lest har Acer fått honnør for dette.

Jeg kjører diverse tunge bildebehandlingsprogrammer etc. og den blir langt mindre varm enn andre PC'er.

 

Jeg synes bygge kvaliteten er god, designet er bra, det kan diskuteres om "glossy" skjerm er av et gode mht. reflekser etc. men fargene er brilliante.

Hvordan kvalieten vil være over tid er det vel ingen som vet ?, da den kom på markedet for ca 1 mnd siden.

 

Dersom man er ute etter en PC er bygget som en "tanks" er nok ikke 1810TZ, det rette.

Men jeg tror nok kvaliteten er mer en god nok for vanlig bruk/transport.

 

Dersom noen har kjøpt nå nettop med W7 kunne jeg godt tenke meg å få tilbakemelding på hvordan maskinen fungerer med W7 ? Min har Vista, men gratis oppgradering til W7 er på vei.

Er det forresten 32 eller 64 bits system som følger med ?

 

 

 

Mvh

 

Haakon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter med en 1810TZ här som jag installerade i går. Utan tvivel den bästa netbook jag har testat hittils. Den jag har är den med 4gb ram, Win 7 och dual core med prod nr: LX.PJ502.092

 

Det finns en lite billigare, men utan blåtand och med 2gb ram. Denna kom för övrigt med 64 bit.

 

Hade ingen blu ray material liggandes, men Apples sina full hd trailers går i alla fall glatt ut via hdmi till 1080p tv. Nu är inte 2 minuter trailers en benchmark i sig, men cpu aktivitet låg runt 64% i de mest actionfyllda scenerna.

Byggkvalitet är den samma som andra netbooks. Plast, en del plast, och lite mer plast,men min personliga åsikt är i alla fall att Acer, med sina breda knappar på tastaturet, är klart mest behagligt att skriva på. Som vanligt får Acer minus för en massa bloatware. De har presterat att ha både Mcafee och Norton. Macafee antivirus och Norton online någonting. För mig helt obegripligt att ha de 2 värsta flaskhalsar av program i en netbook. Rätt ut av boxen var minnebruk på 1.4gb vilket är alldeles onödigt. Det samma antal körande processer, över 70 rätt ut av boxen. Skall inte vara några problem att strypa båda till hälften och således kanske få en timme till av batteriet.

 

Irriterande att det inte finns 11.6 med Win7 och innbyggd 3G på någon modell ännu. De som kommer med spec som denna men med 3G har en winner.

Lenke til kommentar

To utfyllende og beroligende svar varmer et tvilende hjerte. Særlig er jeg glad for å høre at den ikke blir for varm, da jeg et par steder (notebookcheck.com osv.) oppfattet dette som et lite problem. Jeg er også svært glad for at maskina er i stand til å takle litt mer avansert bildebehandling.

 

Med andre ord ser det ut som om jeg kommer til å kjøpe denne maskina :grin:

Endret av bleak
Lenke til kommentar

Har hårdtestat den lite mer nu. Den kör glatt 2st skärmar i 1080p (en via vga och en via HDMI), vilket gör den till en helt suverän kontorsmaskin samtidigt som den är otroligt bärbar. Upptäckte att Halii media splitter är en mycket bättre codec än något annat hittils och sänkte cpu aktivitet till under 25% när jag ser på 1080p hd material.

 

Denna har Wifi Link 1000 ser det ut som.

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt på denne og på elkjøp selger de den versjonen som har mindre ram, men den har heller ikke blåtann?

Er eneste forskjell på den 1810TZ til 4995 og den til 5495 hos feks komplett at det mangler blåtann og 2gig minne? På elkjøp sine sider står det at den inneholder 3gig.

 

Er dette en bedre pc enn Acer Ferrari One 200 ?

 

Hei Elkjøp har blåtann på sin modell http://www.elkjop.no/product/data/mini-pc/...oductTabcontent

 

Den har også 3 MB ram. (2 MB er L2 Cache, prossorminne).

Merk også at de har mange farger.

 

Denne kontra Acer Ferrari mht. ytelse tror jeg er rimelig close race, kanskje litt mer prosesorkraft i 1810TZ, og definitivt mer batterilevetid på 1810TZ.

Ferarri har 2 kjerners AMD og 1810TZ 2 kjerners Intel prosessor, AMD er nok ikke kommet like langt som Intel mht. strømgjerrige prosessorer.

 

Tror forøvrig du skal lete lenge etter den gode kombinasjonen pris/batterilevetid/prosessorytelse/vekt som 1810TZ gir.

 

 

Mvh

 

Haakon

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Har hatt 1810TZ siden fredag nå selv og er utrolig fornøyd.. betalte 5500 for den fra komplett.. Er vel dyreste alternativet, men har god erfaring med komplett + noen hundrelapper for 4GB minne og 64-bit win7 synes jeg er helt greit. Dessuten var pcn levert dagen etter jeg bestilte noe som er rimelig imponerende.

 

uansett.. løp å kjøpt.. synes det er et veldig godt kjøp.. hadde denne hatt integrert optisk enhet og marginalt sterke processor, hadde den vært på linje med ultraportable til 15k.. Når jeg uansett kun bruker optisk enhet ca 5 ganger i året klarer jeg meg fint med en ekstern til 500kr..

 

Eneste negative jeg har opplevd sålangt er bloatware'n som allerede er nevnt.. også driver skjermen med noe rart når jeg har koblet til ekstern skjerm og har notebook skjermen lukket, da blinker den eksterne skjermen noen ganger, akuratt som om den skal bytte skjerm. En smule irriterende når man ser på film kan man si.. men hvis jeg lar notebook skjermen stå oppe skjer det ikke(selvom den er av i begge tilfeller). Er garantert noen instillinger som kan fikse det, men har ikke peiling på hvilke..

 

Når det gjelder lav lyd så skjønner jeg litt hva du mener. den er tilstrekkelig for min del, men hvis du vil ha det høyere finnes det en måte. Den er beskrevet på 1410/1810 tweaks tråden på notebookreview.com forumet.. har ikke link akkuratt nå

 

Jeg lur dog på om noen har peil på et "sleeve" som passer denne? Trenger et som har glidelås helt ned.. slik at pcn kan brukes mens den står i det..

Endret av luthorcorp
Lenke til kommentar
Har hårdtestat den lite mer nu. Den kör glatt 2st skärmar i 1080p (en via vga och en via HDMI), vilket gör den till en helt suverän kontorsmaskin samtidigt som den är otroligt bärbar. Upptäckte att Halii media splitter är en mycket bättre codec än något annat hittils och sänkte cpu aktivitet till under 25% när jag ser på 1080p hd material.

 

Denna har Wifi Link 1000 ser det ut som.

Dette er utrolig imponerende! Jeg har selv bare testet min 1810TZ med 720p-materiale, lå da rundt 10% cpubruk på begge kjerner!

Kjøpte min fra Multicom etter litt kikking rundtomkring, denne var rimelig, pluss at multicom kjører kampanjepris på tjenesten "levering på dør". Jeg trodde jeg skulle få en 1810T som beskrevet, men jeg fikk en 1810TZ! :) Tenk at 4810 og 5810, som har stort sett nøyaktig samme innmat, koster mellom 5000-6500! 1810TZ er virkelig et kupp! :)

Her er forresten en interessant omtale av maskinen fra Notebookcheck

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei.

 

Er folk fortsatt like fornøyde med denne?eller finnes det andre alternativer til denne?

 

Er ute etter en liten PC som spiller av 1080, å virker som på noen her at denne gjør det glatt??

 

Og som noen her sier selges en versjon 1810TZ for 4500 og noen for 5500, er det noe vits å betale 1000 spenn mer for å øke fra 3 til 4GB ram?

Endret av tempoking
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dama kjøpte seg denne forrige uke, men hun klager litt over at den er "treg".

Tok en titt og den er stappfull av ferdig installert software fra Acer m.m.

 

Tenkte så jeg skulle formatere og legge inn en ren Win7, men jammen kommer den uten DVD-Rom.

 

Så da er spørsmålet mitt, hvordan gjør man det da?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dama kjøpte seg denne forrige uke, men hun klager litt over at den er "treg".

Tok en titt og den er stappfull av ferdig installert software fra Acer m.m.

 

Tenkte så jeg skulle formatere og legge inn en ren Win7, men jammen kommer den uten DVD-Rom.

 

Så da er spørsmålet mitt, hvordan gjør man det da?

 

Man gjør det med en minnepinne :) Er mange guider rundt omkring, også på norsk. Har selv gjort det og fungerer fint.

 

guide:

http://www.dinside.no/801164/slik-installerer-du-windows-7-paa-minibaerbar

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...