Gå til innhold

Acer aspire 1810T/1410


Positive

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter her å funderer voldsomt på hvilken bærbar jeg skal velge. Jeg kom over denne pcen og synes den virker interessant for min del. Men! Jeg klarer ikke helt å skjønne betegnelsen her. For etter hva jeg har lest så heter den europeiske versjonen 1810T, og denne skal bla. ha bedre batteri tid enn USA modellen som heter 1410.

 

Men det er kun 1410 jeg finner i norske nettbutikker. Noen som har satt seg inn i denne maskinen som kan bekrefte hvilke type som er for det europeiske markedet, og om det er andre vesentlige forskjeller på disse to maskinene?

 

Ellers, om noen har innspill til denne tråden angående maskinen så fyr løs. Jeg vil gjerne vite hva dere andre eventuellt har fått med dere av informasjon om denne pcen.

 

Kan vel også nevne at valget står mellom EEE 1101HA og denne maskinen. Dette er i hovedsak på grunn av cpu, 11,1" skjem og batteritid!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer 1410 i Norge har bare Celeron cpu som bruker mer strøm og er tregere enn SU3500 som finnes i 1810T.

 

Jeg tipper 1810T med Intel SU3500 kommer til Norge snart. Den finnes i flere nettbutikker i Sverige allerede. SU3500 er en ganske bra CPU som brukes i de andre Timeline-maskinene fra Acer (f.eks. 3810T / 4810T).

 

Asus 1101HA er en god del tregere enn både 1410 og 1810T. Men til internett, office o.l. fungerer den helt sikkert supert!

 

Mye billigere enn Acerne er den også.

Lenke til kommentar
Acer 1410 i Norge har bare Celeron cpu som bruker mer strøm og er tregere enn SU3500 som finnes i 1810T.

 

Jeg tipper 1810T med Intel SU3500 kommer til Norge snart. Den finnes i flere nettbutikker i Sverige allerede. SU3500 er en ganske bra CPU som brukes i de andre Timeline-maskinene fra Acer (f.eks. 3810T / 4810T).

 

Asus 1101HA er en god del tregere enn både 1410 og 1810T. Men til internett, office o.l. fungerer den helt sikkert supert!

 

Mye billigere enn Acerne er den også.

 

En kompis av meg som vurderer samme bærbare sendte mail til MPX for å høre om dem hadde hørt noe mer om 1810T. Men svaret han fikk tydet ikke på at dem venta å få den inn eller at dem visste noe særlig om den. Så vet ikke jeg. Men det er klart at 1410 ikke har den beste ytelsen av de to. Men jeg ser ingen andre bærbare med 11,1" skjerm med samme specs da. Så det er jo en god maskin uansett. I allefall på papiret.

Endret av Skitongen
Lenke til kommentar
Ser at Amentio har listet opp 1810T nå. Ingen leveringstid enda, men prisen ser ok ut:

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2551941;r:pg

 

Se der ja! Var en ok pris det der.

Mulig ps.no skulle ta inn også, var i allefall ikke umulig ifølge en som jobbet der =) Men er det noen som har brukt bærbare med samme specs som denne som kan si noe om ytelse? Prosessoren er vel brukt i andre bærbare som er ute på markedet nå regner jeg med?

Lenke til kommentar

 

Den første du linket til har en 1810T modell med en singel core prosessor (SU3500).

Amentio har den 1810TZ modellen, som da betyr at den har en SU4100 Dual Core prosessor.

 

Sendte mail til Amentio i forrigårs for å høre når dem fikk den på lager. Fikk da til svar at dem ikke kunne gi meg noen nøyaktig dato, men at de regnet med den kom i September =)

Endret av Skitongen
Lenke til kommentar

Så forskjellen på 1810T modellen og 1810TZ modellen er i stor grad bare en bedre prosessor på sistnevnte? Utgjør dette store forskjellen iforhold til batteri levetid?

 

Produsenten Acer lover 8t på begge maskinene. Ifølge testen klarer 1810T modellen dette godt. Hvilket utslag vil det få med SU4100 prosessoren?

Lenke til kommentar
Så forskjellen på 1810T modellen og 1810TZ modellen er i stor grad bare en bedre prosessor på sistnevnte? Utgjør dette store forskjellen iforhold til batteri levetid?

 

Produsenten Acer lover 8t på begge maskinene. Ifølge testen klarer 1810T modellen dette godt. Hvilket utslag vil det få med SU4100 prosessoren?

 

Jeg tror ikke det er noen troverdige tester på akkurat dette ettersom at TZ modellen ikke har kommet ut enda. Men slik jeg har forstått det på utenlandske forum så virker det som at de ikke annser SU4100 prosessoren som veldig utslagsgivende på batteritiden. Altså av man kan vente seg bra nøyaktig samme batteritid. Men dette tar jeg med en klype salt, da det ikke foreligger noen benchmarking på det =)

Uansett. Hadde TZ modellen "bare" prestert 7 timer kontra 8, så hadde det fortsatt vært imponerende i min bok :)

 

men utover dette så tror jeg ikke det er noen spesifikasjonsforskjeller. nå har jeg ikke fått sett det fulle spec arket for begge maskinene enda, men har ikke plukket opp noen andre indikatorer om forskjeller på nettet som jeg kommer på nå i allefall.

 

*Edit: Ser nå at 1810TZ har ankommet Kina. Da vil jeg tro at det bare er snakk om dager før vi får vite mer om perfomance, viftestøy, batteritid osv :) *

Endret av Skitongen
Lenke til kommentar

Ja enig i at 7 timer er meget akseptabelt! Er markant forskjell fra 4 til 7 liksom, dersom det skulle bli så drastisk. Men det er da vel neppe aktuelt?

 

Har en noen indikasjoner hvor lang tid det pleier å ta før maskinene kommer ut hos leverandørene?

 

Gidder du å legge ut info her i denne tråden når du finner mer?

Lenke til kommentar
Ja enig i at 7 timer er meget akseptabelt! Er markant forskjell fra 4 til 7 liksom, dersom det skulle bli så drastisk. Men det er da vel neppe aktuelt?

 

Har en noen indikasjoner hvor lang tid det pleier å ta før maskinene kommer ut hos leverandørene?

 

Gidder du å legge ut info her i denne tråden når du finner mer?

 

Jeg skal fortsette å tråle nettet, Så jeg oppdaterer her dersom det dukker opp relevant informasjon =)

Blir batteritiden mindre enn 6-7 timer på den TZ modellen så er nok den uaktuell for min del. Kommer til å drasse med meg denne på reiser og på skolen, så er greit å ha litt batteritid. Men da er jo 1810T en god kandidat.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har følgt med på denne no ei stund, men blei litt skuffa når eg såg at 1810TZ har blitt fjerna frå Amentio, Multicom og Datakjeden sitt sortiment. Eg sendte derfor melding til supporten på Amentio, og spurte om det betydde at dei ikkje kom til å ta inn verken 1810T eller -TZ. Fekk dette svaret:

 

Hei

Akkurat denne modellen av Acer 1810TZ hadde dansk tastatur, så vi så oss nødt til å fjerne den fra vår web.

Vi har for øyeblikket ingen konkrete planer om å ta inn denne modellen, grunnet det danske tastaturet.

 

Hvis du har bestillt denne varen ber vi deg sende oss ditt ordrenummer, for å evt kansellere, eller bytte til ett annet produkt

Det betyr vel i praksis at dei ikkje har peiling på når versjonen med norsk tastatur eventuelt dukkar opp...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis det er fortsatt interesse for denne maskinen, så kan jeg i hvertfall si at den kommer. Tror det er acer selv som velger hvilke maskiner som skal distribueres, og det er jo logisk siden absolutt ingen har denne modellen. Elprice har derimot gitt meg beskjed at de skal få den inn senere i år.

 

Tror det er generell lite peiling på akkurat når den kommer, men den kommer:) Elprice sa de får den i versjon 1810TZ, og det er ikke å forakte! :) jeg venter i spenning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, ser at testen nå er oversatt til Engelsk også : http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-A...ok.21322.0.html

 

Ellers er den Danske versjonen av 1810TZ i hvit utførelse, dette er ikke listet som offisiell farge, iht. Acer er det sort/rød/blå, hvit er ganske stilig ! ;-)

så viser ikke fingermerker etc. så godt så på eksempelvis sort.

Jeg kjøpte min i denne nettbutikken i DK http://www.prcdata.dk/produkt/acer-as1810t...50gb/113542963/

 

Det er fri oppgradering til Windows 7, og "alle" språk var mulig å velge under installasjon av PC.

 

De ville som mange andre ikke sende utenlands, men jeg betalte med kort, og hentet den i deres butikk i Viborg på vegen til ferie i Tyskland for ca 2 uker siden.

 

Mvh

 

Haakon

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har noen spørsmål til de som har denne pcen, og heller enn å lage en ny tråd gjenoppvekker jeg denne:

Jeg ser på at denne pcen i flere tester omtales som varm på undersiden (under belastning). Er dette et problem i vanlig bruk?

Er det noen andre problemer med pcen? Hvordan er kvaliteten? Og ikke minst: hvordan fungerer hengsel ordningen over tid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...