Gå til innhold

[Løst]HP datamaskiner? Regn med at du må saksøke dem for å få reparert maskinen! Maskinen fikset!


Anbefalte innlegg

Har hatt 5 HP maskiner, både bærbar og stasjonær. Har opplevd mange problemer og funnet ut at service er ikke eksisterende. Uansett problemet vil HP at du skal sende maskinen inn til service. Ødelagt strømkabel? Send inn hele maskinen! Ødelagt Grafikkort? Send Inn hele maskinen! Ødelagt Blu-Ray spiller? Send inn hele maskinen! Maskinen booter ikke? Kan være grafikk-kort som er dårlig, ((noe som 15.000 treff på nettet bekrefter). Men nei! Du får ikke nytt grafikk-kort! Du må sende inn hele maskinen og får den tilbake med samme type grafikk-kort, som går til hælvete igjen etter 3 uker!!! 8000,- rett i dass!!!!

 

HP er svindlere!

 

Har hatt datamaskiner siden 1986 men har aldri blitt lurt trill rundt før, til jeg kjøpte en HP maskin. (Pavillion 6633sc, Pacillion dv 5000, HP TouchSmart IQ530, etc etc.

 

Bare problemer! Hold dere unna HP! Med mindre dere har en svær søppeldunk å hive alle ødelagte maskiner i!

Endret av Doc Watchtower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er tull. Hvis f.eks. skjermkortet er ødelagt, så må de bekrefte at det er ødelagt. Alternativet er jo at du må betale for at de skal komme å se på det. Hvis ikke kunne du sagt at den og den tingen er ødelagt, så hadde du fått det gratis.

 

Jeg har sendt inn HP PCer før, de har aldri blitt ødelagt etter 3 uker igjen.

Endret av program
Lenke til kommentar
Dette er tull. Hvis f.eks. skjermkortet er ødelagt, så må de bekrefte at det er ødelagt. Alternativet er jo at du må betale for at de skal komme å se på det. Hvis ikke kunne du sagt at den og den tingen er ødelagt, så hadde du fått det gratis.

 

Jeg har sendt inn HP PCer før, de har aldri blitt ødelagt etter 3 uker igjen.

 

Ta en Google og let på "Geforce 9500 fan problems" Du får flere 1000 treff og flere fora som rapporterer om maskiner som har blit sendt inn mange ganger. Jeg har kontaktet service avdelingen og fortalt dem om problemet, men de insisterer på at hele maskinen skal sendes inn hver gang. Når en GPU vifte bråker som et fly, er det vel ikke nødvendig å sende inn hele maskinen? Trenger vel ikke å være einstein for å skjønne det? Sleng et nytt grafikk-kort i posten da vel!

 

Du kan jo prøve å formatere den hvis den henger seg ofte. Hvis den ikke slutter å henge da kan du nok reklamere på den :)

 

Hva hvis man ikke kommer seg i BIOS en gang?

Lenke til kommentar

Interessant tråd.

Jeg jobber tilfeldigvis med å selge HP datamaskiner,og jeg må være så ærlig å si at HP er det største møkkamerket i pc-verdenens historie.

Når vi selger 10 HP-laptoper så får vi 8 tilbake som skal på service.Og det har ingenting å si om det er en toppmodell til 10 - 12 000 kr,di kommer tilbake i like hurtig tempo som alle andre.

Jeg har også selv hatt veldig dårlig erfaring med et par HP laptoper,den siste en dv5-535 etc.Vifta røyk,skjermkortet røyk,dvd-spilleren røyk osv.

 

Jeg og mine kollegaer begynner lure på om dette virkelig kan være lovlig?!At en gigant som HP som selger så enormt med pcer kan lage dem så dårlig?

Lenke til kommentar
Ta en Google og let på "Geforce 9500 fan problems" Du får flere 1000 treff og flere fora som rapporterer om maskiner som har blit sendt inn mange ganger. Jeg har kontaktet service avdelingen og fortalt dem om problemet, men de insisterer på at hele maskinen skal sendes inn hver gang. Når en GPU vifte bråker som et fly, er det vel ikke nødvendig å sende inn hele maskinen? Trenger vel ikke å være einstein for å skjønne det? Sleng et nytt grafikk-kort i posten da vel!

Trenger vel ikke å være Einstein for å skjønne at ikke alle klarer å vurdere egen evne til å demontere/montere komponenter inne i selve maskinen? Selv om DU klarer det så har nok HP hatt flere hundre tilfeller hvor kunden selv har ødelagt en eller flere komponenter ved å leke kompetent selv. Dette er naturligvis noe HP har lov til å avgjøre selv.

 

Og dersom du er så gira på å sende inn deler i stede for hele maskiner kunne du jo kanskje bygget en selv? :)

 

Og det problemet du henviser til med skjermkortet er jo noe nVidia er skyld i, ikke HP. Og da er det vel naturlig at HP vil ha inn hele maskinen, bekrefte problemet, bytte, teste og returnere hele maskiner istede for deler?

Lenke til kommentar

Tror dere HP driver egen support? Det er naturligvis outsourcet som alle andre gjør. Klart skal HP ta ansvar for at den servicen blir god, men jeg vet at flere selskaper som driver support lover mye og har knallpriser for å vinne de store. Hvordan får de de gode prisene? Ved å tilby latterlig dårlige betingelser til de ansatte bla, som skaper stort gjennomtrekk og varierende kundebehandling. Prøver ikke å unnskylde noen her, men det er sånn det foregår.

 

Har selv hatt betraktelig dårligere erfaringer med Acer maskiner fremfor HP. Nå skal det sies at jeg har erfaringer stort sett med business modellene til HP, de synes jeg er helt knall.

Lenke til kommentar
Tror dere HP driver egen support? Det er naturligvis outsourcet som alle andre gjør. Klart skal HP ta ansvar for at den servicen blir god, men jeg vet at flere selskaper som driver support lover mye og har knallpriser for å vinne de store. Hvordan får de de gode prisene? Ved å tilby latterlig dårlige betingelser til de ansatte bla, som skaper stort gjennomtrekk og varierende kundebehandling. Prøver ikke å unnskylde noen her, men det er sånn det foregår.

 

Når du snakker priser,mener du da komponenter etc?Hvordan di da får gode priser er vel ikke så vanskelig å tenke seg fram til.HP er verdensledende i forhold til salg av laptoper.Derfor bestiller di inn enorme kvantum av hvert komponent,og det gir en ditto god pris fra komponent-leverandøren.

Lenke til kommentar

Det folk ikke er klar over er at det er et hav av forskjell på både kvalitet mellom HP Pavillion (hjemmebrukere) og HP Compaq (bedriftsmodeller).

 

HP Pavillion har annen supportlinje, og ressursene dyttes tydeligvis temmelig fort over på Infocare, som er servicepartner.

 

HP Compaq benytter seg oftest av Infocare når det gjelder det praktiske, men der har HP et helt annet apparat på support som imøtekommer på en helt annen måte. Mange HP Compaq-modeller har onsite-service/garanti, noe som gjør det svært enklere å få tilsendt ny del før man sender defekt tilbake f.eks.

Lenke til kommentar

Jeg har vært kjempefornøyd med HP service. Reparerer uten spørsmål. Jeg snubla i ledingen for ikke lenge siden. Den slutta å lade og jeg så at den var ødelagt. Jeg sendte den inn og regnet med å få den igjen med en regning, men jeg fikk tydeligvis reprasjonen gratis. Det må jo være bra.

 

Jeg har aldri opplevd at andre har hatt problemer med HP support eller service. Det er mange, både på internett og folk jeg kjenner, så jeg regner denne posten for TULL.

 

Og forresten er det stort sett Infocare.

Endret av program
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...