Gå til innhold

Dårlig kjøp på ebay


Major

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en HTC Magic for 20 dager siden. Jeg fikk den som avtalt. Men jeg sendte han et spørsmål før jeg kjøpte den. Jeg stillte dette svaret:

 

Q: Cell phone is without subscription ?
A: Yes, you are just bidding on the phone, WITHOUT subscription.
Aug 02, 2009

Da regnet jeg med at det skulle gå greit å kjøpe den uten noen problemer.

Men når jeg fikk den, så må jeg fylle inn sim network unlock pin

 

Da begynte jeg å tenke, ha må jeg gjør nå. Så jeg googlet litt, og fant noen steder der man kunne kjøpe sim network unlock pin. Jeg har nå prøvd to forskjellige sider, begge sidene sier de ikke fant coden til min IMEI.

Hva mener dere jeg bør gjør nå, har kontaktet kjøperen, og han sa at han kunne fikse det for 40$. Men når jeg spurte han om han kunne fikse mail eller hva man trenger for å betale over paypal. Etter jeg sendte den mailen, så har jeg ikke hørt noe mer fra han. Det er nå to dager siden.

Jeg begynner nå å bli irriter av å betalt for noe som jeg ikke kan bruke. Så lurer på om det er mulig å sende den i retur, og få pengene tilbake eller noe?

 

Hilsen en fortvilt ebay kjøper

Endret av Major
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle sende denne mailen til han. Er det noe jeg må endre på?

 

Hello have not heard anything from you. 
I've tried to buy a sim network unlock pin, At two other locations, both they say that they can not find the network sim unlock pin for my IMEI.

Since you have not answered my mail, where I was willing to pay $ 40 for that you should fix the sim network unlock pin for me.

Since then I have not heard anything from you. I would like to use my HTC Magic as soon as possible. 
It has now been two days and i have not heard from you.
So I expect that you choose not to answer my last two mail.
I would like to cancel the purchase, since the mobile is not working. Like you said.
If you manage to fix the network sim unlock pin for me, then I would be very satisfied  for it, and both partners can be satisfied 

I hope we can fix this without mixing in paypal.
Please contact me if you have any questions 

Regards 
xxx

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke du har en god sak. Du spør selger om det er en telefon uten abonnement. Du spør ikke om det er en telefon uten operatørlås/sim lock. Og det er en vesentlig forskjell i mine øyne.

 

Men når det ikke går ann å kjøpe seg ut av den operatør/sim lock da?

Da er det noe galt eller hva?

Men uansett den er i gråsonen.

Man selger ikke en telefon som det ikke går ann å bruke.

Han kunne ha sakt at den mobilen ikke gikk ann å fjerne operatør løsen.

 

det sto dette på annonsen på ebay:

It is unlockable, can be use on any GSM network around the world. (Please check with your local phone network first)

Endret av Major
Lenke til kommentar
Jeg syns ikke du har en god sak. Du spør selger om det er en telefon uten abonnement. Du spør ikke om det er en telefon uten operatørlås/sim lock. Og det er en vesentlig forskjell i mine øyne.

 

Men når det ikke går ann å kjøpe seg ut av den operatør/sim lock da?

Da er det noe galt eller hva?

Men uansett den er i gråsonen.

Man selger ikke en telefon som det ikke går ann å bruke.

Han kunne ha sakt at den mobilen ikke gikk ann å fjerne operatør løsen.

 

det sto dette på annonsen på ebay:

It is unlockable, can be use on any GSM network around the world. (Please check with your local phone network first)

 

Men med det siste så står det jo noe som burde fått varsellysene til å lyse - hvis den er opplåsbar, noe en hver låst telefon er på sett og vis, hvorfor spurte du ikke om den er låst?

At du spør om den er uten binding medfører ikke automatisk at det også dekker sim-lock, det vil jo være noe ekstra. Nettverkslås er gjerne noe som legges ekstra av operatørene for å sponse telefonen enda mer. Resten av spørsmålet ditt forstår jeg ikke - du sier selv han tilbyr å fikse det for 40 usd, så det går jo ann å kjøpe seg ut av det.

Lenke til kommentar

De fleste verksteder i Norge tror jeg skal klare å fikse låsen på slike telefoner. Mulig de gjør det på en annen måte enn med kode? Prøv www.deltaservice.no og www.mobilfiksern.no for eksempel. Kanskje www.moobi.no kan det også?

 

Dette er en av grunnene til at jeg alltid kjøper slike ting i Norge, så lenge det er mulig å oppdrive i Norge. Problemer og trøbbel i etterkant fører ofte til at det blir dyrere å kjøpe fra utlandet enn fra Norge i utgangspunktet. Stort sett skal det ikke mer enn moms og tollavgifter ved innførsel til Norge før det allerede er dyrere. Norge har faktisk ganske ok priser på elektronikk.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...