Gå til innhold

Strategi, bygging av samfunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er på jakt etter nye spill å spille, men selve spillet trenger ikke være så nytt.

Det jeg er på jakt etter er lignende Settlers og Anno - spillene. Altså ikke så mye vekt på krigføringen, men det å bygge et samfunn / utopia. Altså ikke lignende Age of Empires, Warcraft 3 osv.

Noen ideer? :)

(ser det er noen strategi-tråder, men de er ikke helt hva jeg er på jakt etter)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser du nevner Anno.

Har du prøvd den som kom ut for en liten stund siden, Anno 1404 tror eg den heter.

Den bør hvertfall dekke alle dine krav, timene bare flyger avgårde når man spiller det spille.

Helt genialt spill =)

Skrevet

Ett spill jeg har hatt mye gøy med er Tropico. Anbefaler å prøve eneren ettersom den er den beste (min personlige mening).

Tror det kommer en treer om en 5-6 uker, så den kan jo også være noe å prøve.

Skrevet

Takk for alle tips! Skal sjekke ut alle spillene grundigere. Ettersom jeg også fikk Anno anbefalt av en kamerat tenkte jeg og låne det av han og så prøve det ut i kveld.

Tar også imot flere tips. :)

Skrevet

Ganske bra, annet enn at de burde ha opplæringsmodus for oss som ikke husker Anno 1701 helt :p

Campaign suger, da man bygger en by og må begynne om igjen hver gang, men continuous play er digg.

Skrevet

Jeg husker jeg storkoste meg med Pharao for en del år siden. Det minner mye om Cæsar 3, men foregår logisk nok i Egypt med pyramider og hele greia.

Det er som sagt en stund siden, men du kan jo prøve Children of the Nile? Har aldri fått prøvd det selv, men det minner mistenkelig om Pharao.

Skrevet
Ganske bra, annet enn at de burde ha opplæringsmodus for oss som ikke husker Anno 1701 helt :p

Campaign suger, da man bygger en by og må begynne om igjen hver gang, men continuous play er digg.

Er så enig.

Gjorde kanskje første eller andre 'oppdraget', etter det såg jeg meg lei med å bygge opp en ny by hele tiden.

Så hoppa like godt over til continuous mode =)

Skrevet

Kan jo nevnes at Campaign fungerer som en tutorial, så dere som skippet den kan ikke akkurat klage på mangel av opplæring. Forøvrig veldig avhengigskapende og tidkrevende spill. Søndagen bare forsvant igår.

Skrevet

Ja, vet at den fungerer som en tutorial, men den er ikke så grunnleggende som i andre spill. Og kjedelig å begynne om igjen hver gang. :p

Takk for tips, skal sjekke de ut senere.

Skrevet

Oppgraderte "litt" for mange hus opp til Noblemen på "litt" for kort tid... endte med at jeg måtte lage vin, briller og fur på veldig kort tid. Gikk fra å ha over 150.000 i cash til å måtte låne penger og med -2000 i inntekt...

Men det snudde, så nå har jeg godt over 100.000 igjen - og veldig blide Nobles :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...