Gå til innhold

Nye trusler fra SCO


Anbefalte innlegg

Dette lukter Micro$oft lang vei. :grumpy:  

Kanskje M$ har lagt opp ny strategi for å endelig kverke Linux. Men uansett om Microsoft sponser SCO eller ikke, tviler jeg på at dette er enden på Linux.

 

Hehe, tenkte akkurat det samme da jeg leste brevet fra SCO. Kanskje M$ og SCO har slått seg sammen for å bli kvitt begges erkefiende? :roll:

 

Det er en sammenheng mellom Microsoft og SCO, og den heter Xenix.

- Men dette er såpass lenge siden at jeg vil påstå at dette er en svært søkt sammenheng...

 

Tviler på at SCO kommer noen vei med siner klager, det gjorde ikke UNISYS i allefall da de for noen år siden gikk til angrep på alle og enhver som brukte GIF-bilder på hjemmesidene sine...

 

Kanskje det er Microsoft som har bidratt kode fra Xenix, deretter informert SCO vha av en anonym telefon eller noe i den retning :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan, men:

 

Om forfatteren:

Han er 14 år og går på skole i Sauda.

 

 

øhhh....

kanskje ikke?

 

Nå må du slutte å unnskylde deg med dette fjortispreiket ditt, AMDfan. Dine bidrag her inne er velskrevne og saklige. Klag heller over at du har for mye lekser eller noe, evnene dine virker det som du undervurderer.

Jeg vet, skal slutte.

Jeg bare så for meg at det kunne blitt litt morsomt...

:D

 

Topic igjen:

M$ kunne jo godt ha tulla noe inne i denne saken, også via Xenix, men det blir jo bare spekulasjoner dette. Jeg synes det er et idiotisk mål å prøve å knekke OpenSource-miljøet, som er det (jeg mener) beste miljøet på datafronten, da det hele er (SCO er ikke enig med meg, men) lovlig. Det er dataverdenes svar på antikapitalismen. Og det trenger vi! Verden er jo bare penger! Slik burde det ikke være.

Kristen gutt som jeg er, så står det i Bibelen at vi ikke skal være for opphengte i penger! Gutta i SCO kan få lese litt der. Man skal også være snill med sin neste, og SCO er vel ikke akkurat snille med sine gamle(?) UnitedLinux-partnere...

Lenke til kommentar

Hvis SCO har tenkt å ta knekken på Open Source-miljøet, så tror jeg de har fått en meget hard oppgave. Heller umulig. Som MarcelSB sa tidligere, så er kildekoden spredt rundt så mye, at de ikke får tatt knekken på atl, utenom å gjennomsøke alle PC-er på hele jorda...

Og selv om SCO kanskje får tatt knekken på Red Hat e.l., så vil det poppe opp små organisasjoner i det skjulte, som vil utvikle Linux videre...

 

Jeg ønsker med dette SCO en fortsatt riktig

GOD JUL!!!

Lenke til kommentar

Jeg tror vi skal ta dette med ro, men alikevell så kan man forundre seg over disse amerikanerne. De har jo gått helt av støvleskaftene, man kan jo lure på om de er "riktig bra" mange av dem. :roll: Nå ser man hvordan de er villige til å drite seg totalt ut, bare for å få litt penger eller makt. Dette har mye med det amerikanske styresettet og gjøre også - der DESPOTEN Bush gir "Corporate America" så mye makt, at de kan gjøre omtrent hva de vil med folk. Jeg må si jeg deler syn med gamle mennesker som ser at USA begynner å ligne Hitler-Tyskland før annen verdenskrig.

 

Uansett, hvis det skulle bli slik at Linux (kjerna) går til hel**** (noe jeg som sagt ikke tror), så har vi et alternativ til, nemlig Hurd, og den blir det MYE og RASK utvikling (vi får overtale Linus) på hvis det skulle gå galt med Linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...