Gå til innhold

Nye trusler fra SCO


Anbefalte innlegg

Hmm.. disse SCO-folkene er virkelig på hugget for tiden. Etter å ha truet IBM, Redhat og Suse er tiden kommet til ... deg og meg:

As a consequence of Linux's unrestricted authoring process, it is not surprising that Linux distributors do not warrant the legal integrity of the Linux code provided to customers. Therefore legal liability that may arise from the Linux development process may also rest with the end user.

Wankers!

Her er hele saken....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SCO kan bare gi opp , tror neppe de kommer til å vinne . det kan sammenlignes med dvd-jon saken , taper SCO første rettsak så vil de anke og sånn kan det holde på i flere år. Hvis dvd-jon vinner igjen så vil aktor anke helt til de får sin vilje, noe som vil aldri skje.

 

"free dvd-jon-with-the-big-glasses-and-the-dorky-smile" :lol:

Lenke til kommentar

Itavisen refererte News.com og er derfor ikke kilden til denne nyheten...

 

Dessuten har ikke denne saken så mye til felles med DVDJon saken. Denne saken dreier seg om tjuveri av lisensiert kode, og det er noe helt annet enn å lage egen kode som knekker en krypteringsnøkkel for DVD-plater.

Lenke til kommentar

Uansett hva SCO gjør, så bytter ikke jeg ut mitt OS med noe kommersielt dritt!

Det som irriterer meg med denne saken, er at SCO ikke vil ut med hva som visstnok er tatt fra dem. Når de ikke sier det, så kan jo ikke linux-folka rette det opp!

Det er liksom så bakvent.... :shrug:

 

Correct me if I'm wrong!

Lenke til kommentar

Dette lukter Micro$oft lang vei. :grumpy:

Kanskje M$ har lagt opp ny strategi for å endelig kverke Linux. Men uansett om Microsoft sponser SCO eller ikke, tviler jeg på at dette er enden på Linux. Det finnes såpass mange dyktige programmerere verden over som utvikler til Linux at de ikke burde ha noe problem med å lage en ny kjerne dersom beskyldningene stemmer.

Lenke til kommentar

For det første:

SCO nekter å si hvor i kildekoden det påståtte tyveriet finner sted. De sier at det er fordi at da kan Linus Torvalds eller andre rette på det for å skjule beviser... Dette er et latterlig argument fordi linux-kildekoden er såpass spredt utover nettet at de ikke kan forandre alle versjoner, på alle servere, no way! For den saks skyld kan SCO ha kopiert linux-kode og snudd saken på hodet, og beskyldt linux for å ha stjålet deres kode.

 

For det andre:

Linus og de andre viktige kjerneutviklerne har sagt at hvis SCO sier hvor i koden det er skal de rette det opp igjen med en gang, for å hindre videre "misbruk". Dessuten vil de ikke ha kode fra kommersielle produkter, fordi det er jo akkurat det de er imot...

 

SCO nekter også å svare på mails osv. fra Linus og andre (Inkludert SuSE, som er med i UnitetLinux, noe SCO også var, hvis jeg ikke tar het feil...)

 

For det tredje:

Det SCO sannsynligvis vil med dette er å spre et dårlig rykte over linux, slik at de kan tjene mer. Dette har du lykkes med, aksjeverdien dems har jo tross alt økt med 200 %

 

Kan ikke en av dere på forumet med en eller annen viktig it-stilling skrive en artikkel til IT-Avisen om dette slik at vi kan rette opp noe av det dårlige inntrykket linux har fått der de siste par ukene?

 

Hadde vært digg :D

 

MarcelSB

Lenke til kommentar

 

Kan ikke en av dere på forumet med en eller annen viktig it-stilling skrive en artikkel til IT-Avisen om dette slik at vi kan rette opp noe av det dårlige inntrykket linux har fått der de siste par ukene?

 

Hadde vært digg :D

 

MarcelSB

Jeg kan, men:

 

Om forfatteren:

Han er 14 år og går på skole i Sauda.

 

 

øhhh....

kanskje ikke?

 

 

On topic:

Det er jo til å bli helt matt av, at SCO anklager Open Source bevegelsen for noe, Open Source folket reagerer og sier at de vil rette opp igjen med en gang de får vite hva som er galt, men får de vite det? Neeeeiii da...

 

Eller forresten: skulle de ikke ut med det nå?

Lenke til kommentar

Jeg kan, men:

 

Om forfatteren:

Han er 14 år og går på skole i Sauda.

 

 

øhhh....

kanskje ikke?

 

Nå må du slutte å unnskylde deg med dette fjortispreiket ditt, AMDfan. Dine bidrag her inne er velskrevne og saklige. Klag heller over at du har for mye lekser eller noe, evnene dine virker det som du undervurderer.

Lenke til kommentar
Dette lukter Micro$oft lang vei. :grumpy:  

Kanskje M$ har lagt opp ny strategi for å endelig kverke Linux. Men uansett om Microsoft sponser SCO eller ikke, tviler jeg på at dette er enden på Linux.

 

Hehe, tenkte akkurat det samme da jeg leste brevet fra SCO. Kanskje M$ og SCO har slått seg sammen for å bli kvitt begges erkefiende? :roll:

Lenke til kommentar
Itavisen refererte News.com og er derfor ikke kilden til denne nyheten...  

 

Dessuten har ikke denne saken så mye til felles med DVDJon saken. Denne saken dreier seg om tjuveri av lisensiert kode, og det er noe helt annet enn å lage egen kode som knekker en krypteringsnøkkel for DVD-plater.

 

Jeg vet at det ikke er noen sammenheng mellom de to sakene. poenget mitt var at begge sakene er like tåpelige. :x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...