Gå til innhold

C#: Automatisk fylle in brukernavn/passord ved tilkobling


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en del maskiner som jeg kan fjernstyre fra min datamaskin. Istedenfor å manuelt åpne VNC Viewer og taste inn IP-adresse/maskinnavn ønsker jeg å lage et lite program som lister alle maskinene, og gir meg mulighet til å bare trykke en knapp for å koble til.

 

Denne første delen har jeg fått til sålangt, veldig enkelt.

Men når jeg nå kobler til, må jeg taste brukernavn og passord og logge inn i Windows på den fjernstyrte maskinen hver gang jeg logger meg på. Er det mulig å gjøre dette automatisk?

 

Noen som kan peke meg i riktig retning mtp. metoder/funksjoner osv?

 

på forhånd takk

 

EDIT: Tilleggsspørsmål:

 

La oss si jeg har to dropdown-menyer. Bilmerke og modell.

Jeg vil at modell-listen bare skal vise modellene til det bilmerket jeg har valgt.

 

Altså, jeg velger Audi i første listen, så jeg får opp A4, A6 osv. og ikke Mondeo, Focus e.l. Innholdet i den andre "dropdownen" skal altså avhenge av hva jeg velger i den første. Noen tips?

Endret av -Magne-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du oppretter en tråd er det viktig at du holder deg til temaet. Opprett heller en ny tråd for tilleggs spørsmålet ditt. Grunnen er at det i emnetittelen ikek forteller noe som helst om tillegs spørsmålet ditt og hvis andre lurer på det samme så vil de aldri komme frem til dette svaret fordi emnetittelen er helt ubrukelig.

 

Men til hovedspørsmålet ditt:

VNC tar over kontrollen av en maskin i den situasjonen den står i. Det vil si at det ikke vil være mulig å auto pålogge en maskin som er logget av bare fordi du kontakter den med VNC. Det ville i såfall være litt av et sikkerhetshull. Men det vil også si at en maskin som allerede er pålogget vil vise deg desktoppen med en gang og ikke kreve en pålogging. Derfor er jeg usikke på hva du mener...

Lenke til kommentar

Jeg forstår at VNC bare tar over maskinen i den status den er i før jeg kobler meg til den. Grunnen til at jeg lurer på om det er mulig, er fordi jeg kjenner en som gjør noe lignende. Han har en applikasjon som han har laget som gjør at han kan velge en av serverne sine fra en meny(i applikasjonen sin). Når han velger en server, kobler den til med remote desktop, men han slipper å taste inn brukernavn/passord for hver server han vil koble til. Han må isteden logge inn med et brukernavn og passord for å bruke applikasjonen.

 

Altså, jeg ønsker å lage en applikasjon som gjør noe lignende, bortsett fra at jeg bruker VNC og ønsker å koble meg på en klient-PC og ikke en server. Håper det var forståelig, hvis det ikke er mulig så er det jo greit. Da får jeg finne en annen løsning.

 

Grunnen til at jeg la dette i C#-forumet er at applikasjonen jeg ønsker å lage skal skrives i C#. Jeg har ikke begynt på noe kode, og ønsket mitt var å få en pekepinn på hvordan jeg kunne få til denne løsningen, gjerne ved å få linket noen funksjoner(metoder?) i C# som kan hjelpe meg på veien.

 

Som dere sikkert har merket, så er jeg helt fersk i C#, hehe.

 

Ang. tilleggsspørsmålet så er det relevant for den samme applikasjonen, selv om det ikke virker slik. Jeg brukte bare bilmerke/modell som eksempel.

 

Hvis det er noe uklart nå, så gi gjerne beskjed. Jeg mener ihvertfall jeg har satt det i riktig forum.

Endret av -Magne-
Lenke til kommentar
Jeg forstår at VNC bare tar over maskinen i den status den er i før jeg kobler meg til den. Grunnen til at jeg lurer på om det er mulig, er fordi jeg kjenner en som gjør noe lignende. Han har en applikasjon som han har laget som gjør at han kan velge en av serverne sine fra en meny(i applikasjonen sin). Når han velger en server, kobler den til med remote desktop, men han slipper å taste inn brukernavn/passord for hver server han vil koble til. Han må isteden logge inn med et brukernavn og passord for å bruke applikasjonen.

 

Remote Desktop (RDP) og VNC er to forskjellige ting. RDP lar deg logge inn på en fjernopererert maskin ved å bruke dine brukerrettigheter eller å spør etter utvidede brukerrettigheter dersom dine ikke har tilgang. Programmene er bygget opp helt forskjellig, så det er greit å vite hva du faktisk vil.

 

RDP: Se her http://www.codeproject.com/KB/cs/Palantir.aspx

Endret av rozon
Lenke til kommentar
Du missforstår ja :-D

Jeg vil ikke engang se tilkoblingen. Den skal bare kjøre i et program og gjøre nødvendige ting på serveren. Å bruke en slags makro variant betyr jo at både server og klient er opptatt

 

Vieweren er jo 'bare' en bildeviser med en mouse recorder som sender/mottar dette. Klart du da programatisk kan sende mouse events til serveren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

til trådstarteR:

 

Dette er sikkert ikke en god metode, men kan du ikke bruke Sendkeys? :p

 

først:

 

AppActivate ("vnc.exe (?))

 

SendKeys.Send("brukernavn")

Sendkeys.Send("{TAB}")

SendKeys.Send("passord")

Sendkeys.Send("{ENTER}")

 

eller noe sånt? nej jeg vet ikke. :p

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...