Gå til innhold

BK: Tid til fluefiske er ikke med når livslenge telles ned


telealf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, hva mener dere? Helst kritikk på komposisjon og stemning, men også på teknikk. Bildet er forsiktig beskjært, ellers rett fra kamara (jpeg). Pga begrensinger i skjerm ønsker jeg ikke å bruke tid på fin-tuning. Bildet skal formidle et pustehull fra det daglige :innocent: .

Komposisjonen ser ganske grei ut. Men hele bildet gir et blast inntrykk, særlig oppover fjellsiden, og himmelen var ikke akkurat spenstig. Jeg ville gått mye nærmere innpå fiskeren, samt at bildet trengs å "friskes" opp litt. Med litt småbrutal beskjæring og etterbehandling tror jeg ikke det ville bli så verst.

 

Legger ved et kjapt eksempel på hva jeg mener i spoiler (jeg fjerner det selvfølgelig hvis du ønsker det).

 

Dette er absolutt ikke ment som noen fasit, bare et kjapt eksempel på hva jeg mener.

 

post-166172-1250785799_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Jeg liker bildet. Syns det var fint med den lyse forgrunnen som refleksen av himmelen skaper. Jeg liker at fiskeren er liten i forhold til omgivelsene, altså at man ser mye av elva(?) og omgivelsene, og ikke bare cropper frem fiskeren og gjør det til et portrett av ham. Bakgrunnen med skogen og fjellet syns jeg er litt vel lyst, det kunne kanskje blitt redigert på i ettertid. Himmelen syns jeg er alt for lys.

 

Den rolige følelsen man kan få når man er på fisketur i litt øde områder er det bildet gir meg. En herlig følelse er det. Den får jeg sikkert fordi jeg har vært på fisketur i slike litt øde områder tidligere, og fordi dette minner meg på det.

Lenke til kommentar

Takk igjen for kommentarer. Jeg har full forståelse for at noen liker mer kontrast og farger med litt mer smell i, men valget mitt var altså bevisst med litt mer pastellaktig preg. Også det å ta med hinmmel og speiling i vannet for å lage mer symmetri enn ved hardere beskjæring (no offense til k.n.b).

 

Ja, brukt polafilter.

Lenke til kommentar

Desto mer jeg ser på bildet,desto bedre liker jeg det,klarer ikke helt å forklare hvorfor,men det trengs da ikke alltid heller.

Syns det fortjener en plass på veggen!

Eksponeringen du har valgt,ga et førsteinntrykk som jeg ikke vil skrive her,men etterhvert faller det på plass og gir et herlig rolig inntrykk,med et litt pastellaktig,nostalgisk preg.

Kanskje fordi jeg selv har hatt en fantastisk sesong med fluestang og kamera i nydelige norske omgivelser.

 

Good work! :thumbup:

Endret av Rodswinger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...