Gå til innhold

Har jeg sterk nok strømtilførsel?


bohemen86

Anbefalte innlegg

Pcen min har bare 300w strømtilførsel, og det jeg lurer på er om jeg kan bruke skjermkort hvor requierments sier 400w, uten noen spes komplikasjoner?

 

Om det er komplikasjoner med det, i såfall hva? og har noen noe anbefalte skjermkort som har et lavt strømforbruk.

 

Bruker pci-e skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva en strømforsyning kan drive av skjermkort, avhenger litt av alder og kvalitet, pluss kapasitet på 12-railen. Når en skjermkortprodusent oppgir krav til strøm, så tar de gjerne med i beregningen at mange folk har strømforsyninger som kanskje er billig/gamle. En god og moderne 300 watter kan gjerne drive et relativt greit skjermkort, f.eks type GeForce 9600/9800, HD4770 etc... Men helst ikke kort type GTX275/285/295 eller HD4890/HD4870X2 selvfølgelig. ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe spesielt forskjell på dem slik sett, kanskje litt forskjellige klokkefrekvenser, men det gir ikke noe spesielt økt strømforbruk. Også litt varierende kjøleløsninger, selv om det ikke bør utgjøre allverdens.

 

Det billigste er nok like greit som et hvilket som helst annet, om jeg skal gjette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...