Gå til innhold

[Løst]Ny prosessor. Kompitabel?


Rgr00n

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Eg har eit hovedkort som har ein AM2+ socket. For litt sida bestilte eg ein prosessor som er AM2+/AM3 kompitabel. I utvidet informasjon til dette produktet, står det at det kun er AM3 kompitabel. Er denne prosessoren kompitabel med AM2+ socketen min? Grunnen til at eg spør når det kanskje er ganske åpenbart for deg som leser, er at en plass står det at den skal være kompitabel med hovedkortet mitt, imenst en annen plass står det at den ikkje er kompitabel med hovedkortet mitt :p

 

Prosessoren blei sendt idag. Har prøvd å fått tak i kundesupport for å stille dette spørsmålet, men dei er selfølgelig stengt på søndager. Har lyst på eit konkret svar, så eg kan bruke angrerett og tilsvarende i tide.

 

Prosessor: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=491509

 

Mvh

Rgr00n

Endret av Rgr00n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hovedkortet mitt er av modellen Asus M3A :thumbup:

Sa jeg ikke konkret model? Det er mange forskjellige hk'er i M3A serien.. :)

 

Ja, noen M3Axxxx støtter PII 965. For å si det enkelt, har hovedkortet ditt cpu-support for 140W TDP prosessorer, er det høyst sannsynlig de alt har eller kommer til å inkludere X4 965

 

Har det derimot IKKE 140W TDP support, kan du nok glemme det. I såfall kan vel X4 955 muligens være et alternativ for deg.

Lenke til kommentar
Hovedkortet mitt er av modellen Asus M3A :thumbup:

Sa jeg ikke konkret model? Det er mange forskjellige hk'er i M3A serien.. :)

 

Ja, noen M3Axxxx støtter PII 965. For å si det enkelt, har hovedkortet ditt cpu-support for 140W TDP prosessorer, er det høyst sannsynlig de alt har eller kommer til å inkludere X4 965

 

Har det derimot IKKE 140W TDP support, kan du nok glemme det. I såfall kan vel X4 955 muligens være et alternativ for deg.

 

Kordan eg sjekker om det har 140W TDP support? Og angåande modell navn. Ifølge Everest, fekk eg kun opp Asus M3A

 

 

Tar med friheten av å sende link til hovedkortet mitt, som eg fant nå

 

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=P48r...&templete=2

 

Visst det hjelper, så kan eg sei at eg har en "AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4400+(2 CPU's), ~2,3 GHz" fra før av.

Endret av Rgr00n
Lenke til kommentar

Eksakt modell-navn står trykt på hovedkortet, på undersiden av PCI-e (skjermkort) slot'en

 

Ifølge Everest, fekk eg kun opp Asus M3A

Mulig du har den tidligste modellen som kun het M3A (770/SB600 chipset) i såfall kan du nok ikke bruke Phenom 965 (ei heller 955 eller andre nyere Phenom)

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

M3A er dette fulle og hele navnet. Det står også under skjermkort slottet. MEN...Eg har bestilt nytt hovedkort, av denne modellen. Eg gjorde det litt raskt, og veit at den er kompitabel med det eg allerede har på hovedkortet mitt. Her er den. Den støtter også 140W

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=434393

 

Visst du mistenker at denne ikkje kan kjøre prosessoren som eg har bestilt, så sei ifra;)

Endret av Rgr00n
Lenke til kommentar

Jaja, men da blir det den da ;) Prislappen på alt utstyr som eg har bestilt, har blitt litt høgare enn eg hadde forventet meg, men ingenting eg ikkje tåler. Har satt hovedkortet eg egentlig skulle hatt på kansellering, og den pågår no. Så fort den er vekke, bestiller eg MSI hovedkortet ;)

 

Da skal alt gå på skinner derfra. Takk for hjelpen :p

Lenke til kommentar
For noe annet du vurderer å bestille da? *nyskjerrig* :D

 

 

Det var no kjølepasta, gaming-headset, /prosessoren ofc/, ein anti-stasis thingy, Noctua NH-U12P CPU-vifte og /hovedkortet seff/

 

 

Kom fort opp i 5000,- :fun:

Endret av Rgr00n
Lenke til kommentar

Blir fort mye penger ja :ph34r:

 

Nå kan du jo heldigvis bruke ram-brikkene du allerede har, CD/DVD, kabinett

 

Hva skal du bruke pc'n til? Bare generellt allround bruk eller hardcore gaming?

 

Du kan i grunn spare inn 800-1200 kroner(og evt. bruke dette på f.eks. skjermkort eller strømforsyning?) ved å gå for en Phenom X2 550 Callisto 3.1GHz eller en Phenom X3 720 2.8GHz som begge er krute gode og antageligvis pr. dato gir best ytelse/cost :ratio

Lenke til kommentar
Blir fort mye penger ja :ph34r:

 

Nå kan du jo heldigvis bruke ram-brikkene du allerede har, CD/DVD, kabinett

 

Hva skal du bruke pc'n til? Bare generellt allround bruk eller hardcore gaming?

 

Du kan i grunn spare inn 800-1200 kroner(og evt. bruke dette på f.eks. skjermkort eller strømforsyning?) ved å gå for en Phenom X2 550 Callisto 3.1GHz eller en Phenom X3 720 2.8GHz som begge er krute gode og antageligvis pr. dato gir best ytelse/cost :ratio

 

Denne skal gå til eindel gaming ja. Derfor eg gjekk til anskaffelse av ein god prosessor. Strømforsyningen min ligger på 500w, så eg rekner med at det er tilstrekkelig. Har dugelig skjermkort, og får eit skikkelig headset når pakken kjeme. Har i total 1,5 TB harddisk plass. 2 dvd brennere. 4? vifter og trådløst nettverks-kort. Det trådeløse nettverkskortet er bare back-up i tilfelle ledningen fusker. Skjermkortet holder, men er ikkje FULLSTENDIG high-end. der er ein XFX Geforce 9500, eller noe i den duren. har topp RAM som systemet tillater. 3GB.

 

Så det er eit fint system. Skal nok holde på det fleste ting :innocent:

 

 

Grunnen til at eg har valgt å oppgradere systemet til ein viss grad, er fordi Borderlands kjem i Oktober, og eg er i ekstase. Sørger for å være forberedt :love:

 

 

Hva slags pasta kjøpte du?

 

OCZ Freeze ftw...

 

<a href="https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302913" target="_blank" rel="nofollow">https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302913</a> Pastaen regner eg med bare blir liggende som back-up :p

Endret av Rgr00n
Lenke til kommentar
Så det er eit fint system. Skal nok holde på det fleste ting

 

Det høres bra ut ja, så skjønner jo du derfor vil gå for "rosinen i pølsa" og gå for AMD topp-modellen. Kan jo være greit og, så slipper man å tenke mere på "prosessor-oppgradering" de nærmeste 3-5(?) årene elns. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...