Deluze Skrevet 13. august 2009 Skrevet 13. august 2009 (endret) God dag. Jeg har lusket rundt i denne delen av forumet gjennom en 4-5 måneder og kikket på tråder og innspill med stor interesse. Tiden har kommet for meg til å bytte ut systemet jeg har nå med noe som faktisk ikke blir skremt av å få to beskjeder på en gang. Jeg er ute etter et system som kan spille nyere spill, men krever ikke "Ultra High Pro +" innstillinger. Av "tyngre" oppgaver kan modul-bygging i Neverwinter Nights nevnes, men dette går også relativt greit med dagens system. Av spill som frister så blir det Mass Effect samt det kommende KoToR 3. Det vil selvfølgelig være vanskelig å spekulere i kommende systemkrav. 16.08: Dette er den tredje fullstendige endringen som har fått handlevognen til å se slik ut nå. Alle komponenter er på plass, men jeg lurer på hvordan dette ser ut samlet. Er det noen mindre smarte valg jeg har gjort? Har jeg lagt inn mye mer penger enn nødvendig? Det er skummelt enkelt å "bare putte inn litt dyrere". Kabinett, PSU og HK har fått litt ekstra med tanke på at hvert fall 2/3 skal overleve noen oppgraderinger. Til mod.: Innlegget er endret omtrent til det ugjenkjennelige da svært mye tid på ulike fora løste en del spørsmål for deretter å skape nye. Om dette fremfor nye tråder ikke blir satt pris på beklager jeg det, men antar at det bør være greit da ingenting her mister konteksten sin. - De Luze Endret 19. august 2009 av Deluze
ronron25 Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 (endret) Du kan "bumpe" max 2 ganger, og da skal det gå 24 timer mellom hver gang. Står i reglene . Ellers ser oppsettet ditt greit ut. Hovedkortprodusenten Gigabyte lager bra kort. Dette er et kort du kan oppgradere med en kraftigere prosessor og nyere senere. Har selv et Gigabyte kort og er meget fornøyd. Psuen har jeg selv. Den er bra, men kablene er stive og føles som om man sloss med en stiv blekksprut, men ellers meget bra, som sagt. Har selv et kabinett fra Coler Master. Fine løsninger til feste av HDD og DVD-spiller etc. Mange vifteplasser som gir god gjennomstrømning av luft. Kjølig. Dette er ingen rå spillmaskin, men en god PC til det meste. Det er min vurdering. Endret 16. august 2009 av ronron25
Deluze Skrevet 16. august 2009 Forfatter Skrevet 16. august 2009 Takk for svar, jeg håpet at HK, PSU og kabinett var solide løsninger. Bruksområde vil være all-around. Som student er det først og fremst en arbeidsmaskin jeg trenger, men jeg skal ha litt fritid også. Jeg rpøver å finne noen steder som jeg kan spare noen slanter, men den eneste opplagte plassen jeg finner er skjermkort. Er det noen komponenter som er unødvøndig dyre/kraftige til mitt bruk skissert i denne og førsteposten? Off topic: Angående "bumpingen" har du helt rett leste jeg meg frem til. Det er tydeligvis maks to "bumps" med minimum 24 timer mellom hver. Når det er sagt ble tråden total renovert for hver "bump". Så det er litt i gråsonen.
ronron25 Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 (endret) Jeg stusset litt over psuen. Det holder med en på ca 500 watt, hvis du ikke senere har tenkt å kjøre med to skjermkort da? Tror også du klarer deg fint med et 4870 skjermkort også. Her kan du spare litt. Dette er også et bra kabinett: https://prisguiden.no/product.php?p...8&cat_id=13 Alternativ psu: https://prisguiden.no/product.php?productId=83116 Mer penger å spare . Endret 16. august 2009 av ronron25
Deluze Skrevet 16. august 2009 Forfatter Skrevet 16. august 2009 Takk for innspill. PSU var valgt ut da noen utregninger ga meg 638W for noen dager siden. Etter det har jeg tydeligvis gjort større endringer enn jeg har oversikten over så 650W er mer enn nok, selv for 4890 i CF. Kabinettet skal nok få lov til å være som det er, det er i korte trekk det eneste kabinettet jeg har sett og tenkt: "Gromt!" Er det noe å tjene (ytelsesmessig) på å kjøre to rimeligere kort CF enn et dyrere singel?
ronron25 Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 Er det noe å tjene (ytelsesmessig) på å kjøre to rimeligere kort CF enn et dyrere singel? Akkurat det er jeg usikker på selv, så jeg tror ikke jeg er den rette til å svare på det. Still det spørsmålet under "maskinvare"> "skjermkort". Der får du helt sikkert svar. Ellers kan jeg tipse om denne kalkulatoren, om du ikke kjenner til den fra før: http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
sunde1990 Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 Har satt opp en lignende PC som din, bare at denne er satt opp for I7. Slik ser Handlevognen ut. Noen som vet hvor stor forskjellen i ytelsen ville vært?
ronron25 Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 Har satt opp en lignende PC som din, bare at denne er satt opp for I7. Slik ser Handlevognen ut. Noen som vet hvor stor forskjellen i ytelsen ville vært? Det får du et inntrykk av her: http://www.anandtech.com/bench/default.aspx?p=47&p2=83
Deluze Skrevet 16. august 2009 Forfatter Skrevet 16. august 2009 Jeg har benyttet meg av Antec sin kalklator og trives med den. Men takk for tipset. Jeg tenkte å poste der inne en eller annen dag ja, men det jeg tenkte å høre her når jeg først var her. @Eriondin her er en ganske grei artikkel om begge prosessorene pluss et par til. http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3533&p=1 i7 slår 720BE på de aller fleste punkter, bortsett fra ved et par tre anledninger mener jeg å huske. Det greie med denne testen er at de kjører benchmark på stock, stock med CF og CF med OC. Jeg fant det nyttig kunne se økningen i frames jeg kan forvente ved CF eller OC.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå